שתף קטע נבחר

סוחרים: פתרון מצוקת המים - מיחזור מים אפורים

רוח גבית להצעת החוק למיחזור מים אפורים. איגוד לשכות המסחר טוען כי יישום החוק יאפשר לחסוך 150 מיליון קוב מים בשנה במגזר הפרטי בלבד וייצור כ-1,500 מקומות עבודה. כיום, טוענים באיגוד, מופעלים כ-12 אלף מתקנים פיראטיים בבתים בארץ. "ניתן לפתור את מצוקת המים בישראל"

איגוד לשכות המסחר קורא היום (ב') לקדם לאלתר את החוק למיחזור מים אפורים כפתרון למצוקת המים - זאת על רקע תחזית רשות המים לשנת בצורת נוספת. הצעת החוק, שנמצאת בהכנה לקריאה ראשונה, מבקשת לעשות שימוש חוזר במים שמקורם במקלחות, מכונות כביסה ומדיחי כלים לצורך הדחת אסלות והשקיית גינות.

 

 

יו"ר חטיבת מים אפורים באיגוד, פול שטיינר, טוען כי הבעיה באי הסדרת החקיקה בתחום, היא "פיראטיות משתוללת". לדבריו, כיום מופעלים כ-12 אלף מתקנים פיראטיים למיחזור מים בישראל, בהם מסבים האזרחים את מי המקלחת ומכונת הכביסה לצורכי השקיית גינות והדחת אסלות בבתיהם. מתקנים אלה מוקמים ללא פיקוח ולדבריו, הם אינם כשירים לסינון מים בצורה טובה.

 

"לאור תחזיתה הקודרת של רשות המים לשנת בצורת שמינית רצופה בישראל, ולאור תהליך המדבור המאפיין את אזורה הגיאוגרפי של המדינה, יש לקדם מיידית את חוק מיחזור המים האפורים בישראל כפי שנעשה במדינות מערביות רבות בעולם", אמר שטיינר.

 

גם שוק העבודה ירוויח

על פי נתוני האיגוד, מיחזור מים אפורים במגזר הפרטי לבדו, יאפשר לחסוך 150 מיליון קוב מים בשנה, המהווים 40% מתצרוכת המים הפרטית במדינה. באיגוד מציינים שכמות מים זו שווה לכמות מים שנתית שתותפל בשני מתקני ההתפלה, באותו סדר גודל אותו המדינה מתכננת לבנות.

 

באיגוד מוסיפים, כי התפתחות הענף תועל גם לשוק התעסוקה ותיצור כ-1,500 מקומות עבודה. "חברות רבות שיקומו לאחר הסדרת הענף באופן חוקי, יהיו מכוונות ייצוא", מציינים באיגוד. "לפי הערכות העוסקים בתחום, פוטנציאל הייצוא של ענף זה יכול להגיע לכ-100 מיליון דולר בתוך 5 שנים, והוא ימצב את ישראל כמעצמה טכנולוגית גם בתחום זה".

 

הצעת החוק מאחדת למעשה שתי הצעות חוק פרטיות שהוגשו בנושא על ידי שורה של חברי כנסת, ביניהם ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). נכון לעכשיו, היא חלה על מספר מוגדר של עסקים דוגמת מכוני כושר, בתי מלון, מועדוני נופש, ובתי סוהר ופארקים.

 

באיגוד מסייגים, כי בנוסחה העכשווי, הצעת חוק מפספסת כ-94% מפוטנציאל מיחזור המים בארץ, מאחר שהיא אינה מאפשרת להקים מערכות מיחזור מים אפורים בבתים פרטים או במבני משרדים. "אם ישראל הולכת לכיוון של מדבור", אמר שטיינר, "הרי שהתקנת מערכות למיחזור מים אפורים בכל הבתים בישראל, תהיה הפיתרון האידיאלי למצוקת המים העתידית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ממכונת הכביסה לאסלה. למה לא בעצם?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים