שתף קטע נבחר

פלסידו דומינגו בין הזוכים בפרסי וולף

פרס וולף ניתן לעילויים בתחומי האמנויות והמדעים, והשנה יוענקו שני פרסים בתחום המוזיקה, אותם יחלקו זמר הטנור המהולל פלסידו דומינגו, והמנצח הבריטי, סר סיימון ראטל.

זמר הטנור הספרדי, פלסידו דומינגו, ברשימת עשרת הזוכים בפרס וולף לשנת 2012 - כך חשף היום, שר החינוך, גדעון סער, באירוע פומבי שנערך במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. טקס חלוקת הפרסים בתחומי המדעים והאמנויות ייערך ב-13 במאי במשכן הכנסת במעמד נשיא המדינה שמעון פרס.

 

השנה יחולקו פרסים בחמש קטגוריות שונות בתחום האמנויות יינתנו פרסים בתחום המוזיקה, בעוד שבתחום המדעים יינתנו פרסים בתחומי הפיזיקה, המתמטיקה, הרפואה והכימיה. לכל אחד מהזוכים בפרס יוענק סכום של 100 אלף דולר. בתחום המוזיקה תעניק ועדת הפרס שני פרסים: האחד לפלסידו דומינגו, מגדולי זמרי הטנור ומנהלם של האופרה הלאומית של וושינגטון והאופרה של לוס אנג'לס; והשני למאסטרו סיימון ראטל, המנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של ברלין.

 

פלסידו דומינגו. יזכה לכבוד מקרן וולף (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
פלסידו דומינגו. יזכה לכבוד מקרן וולף(צילום: gettyimages)
 

 

"דומינגו הוא מגדולי הטנורים בכל הזמנים", נכתב בנימוקי השופטים. "הרפרטואר שלו מקיף יצירות המאה ה-18 המוקדמת ועד לוואגנר ואופרות בנות זמננו. מתחילת הקריירה שלו דומינגו הראה גם מסירות לישראל ולמטרות הומניטאריות שונות.. דומינגו הוא זמר טנור שנודע בקולו הרבגוני והחזק השומר על צלילותו וזכותו בכל המנעד".

 

בנימוקי השופטים למתן הפרס לראטל, נכתב בין היתר: "סר ראטל הינו דמות בינלאומית מובילה בקרב המנצחים בני זמננו. שמו זכה לתהילה כפרפקציוניסט בביצוע מגוון רחב של יצירות מוזיקאליות והוא מוערך ברחבי העולם על ידי המוזיקאים שניגנו תחת שרביטו וקהל המאזינים כאחד. סר ראטל נחשב לאחד ויחיד ברוחב ההיקף של הרפרטואר אותו הוא מבצע ברמה כה גבוהה. עבורו בולז וברנשטיין הם בעלי אותה החשיבות כמו ברהמס ובטהובן. הוא הוכיח תובנה חודרת למוזיקה מתקופות שונות ושימוש בכלים אותנטיים וכתוצאה מכך הגיע למקומות בהם רבים מהמנצחים אינם מעזים לדרוך".

 

סיימון ראטל. "בולז וברנשטיין, כמו ברהמס ובטהובן" (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
סיימון ראטל. "בולז וברנשטיין, כמו ברהמס ובטהובן"(צילום: gettyimages)

 

הזוכים בתחומי המדעים השנה: פרופסור יעקב בקנשטיין מהאוניברסיטה העברית בירושלים (פיזיקה), פרופסור מייקל אשבאכר מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה ופרופסור לואיס א. קפארלי מאוניברסיטת טקסס (מתמטיקה). פרופסור רונלד מ. אוונס ממכון סאלק בקליפורניה (רפואה). פרופסור א. פאול אליויסטוס מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה ופרופסור צ'רלס ליבר מאוניברסיטת הרווארד בבוסטון (כימיה).

 

"זהו יום חג לקהילת המדעים והאמנויות בישראל ובעולם", אמר השר סער, המשמש גם כיו"ר קרן וולף. "הזוכים היום מצטרפים לשורה מכובדת של טובי המדענים והאמנים שזכו בפרס יוקרתי זה. פעילותה של קרן וולף ומעמדה הבינלאומי מבטאים את מקומה של ישראל כמובילה במדע ובמחקר מתקדם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פלסידו דומינגו. אומר שלום ושר
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים