שתף קטע נבחר

צילום: ערוץ הכנסת

לפני העונש: ח"כ מיכאלי התנצלה על פרשת המים

אמש עוד התרברבה ח"כ אנסטסיה מיכאלי על ששפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה. שעות ארוכות אחרי התקרית האלימה ולקראת דיון בוועדת האתיקה היא שלחה מכתב התנצלות וטענה: "אין מקום להתנהגות זו בכנסת"

הבושה הגדולה שהמיטה אתמול ח"כ אנסטסיה מיכאלי על הכנסת ועל מפלגתה, ישראל ביתנו, תידון הבוקר (יום ג') בוועדת האתיקה של הכנסת. במשך שעות אחרי התקרית שבה שפכה מיכאלי מים על ח"כ ראלב מג'אדלה היא סירבה להתנצל ואף התפארה במעשיה. רק מאוחר יותר העבירה מכתב התנצלות לוועדת האתיקה, במה שנראה כמו ניסיון למזער נזקים.

 

תקרית המים - הכתבות האחרונות:

ח"כ מיכאלי מתרברבת ברשת: "לקח למג'אדלה"

ישראל ביתנו: אין הצדקה להתנהגות ח"כ מיכאלי

מיכאלי נגד מג'אדלה: מקווה שיתקרר מהמים

 

במכתב לח"כ יצחק וקנין (ש"ס) כתבה ח"כ מיכאלי: "הריני להביע את התנצלותי על עצם שפיכת המים לעבר חבר הכנסת ראלב מג'אדלה. הדבר נעשה מתוך סערת רגשות, ולא מתוך רצון לפגוע בכבוד הכנסת או בחבר הכנסת באופן אישי. ברור לכול שאין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל".

 

ככל הידוע, ח"כ מיכאלי לא התנצלה בפני ח"כ מג'אדלה על התקרית שאירעה במהלך דיון של ועדת החינוך בנוגע למנהל בית ספר שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם. במהלך הדיון התפתח בין השניים ויכוח שבשיאו שפכה ח"כ מיכאלי מים על עמיתה שאמר לה "תשתקי" - ויצאה מהחדר.

 

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ומפלגת העבודה התלוננו נגד ח"כ מיכאלי לוועדת

האתיקה, וגם במפלגת ישראל ביתנו הבהירו כי התנהגותה אינה מקובלת עליהם. חברת הכנסת הסוררת, מאידך, סירבה להתנצל במשך שעות ואף פרסמה ב"יו-טיוב" את הסרטון המתעד את התקרית תחת הכותרת "אנסטסיה מיכאלי מגנה על נשים ומלמדת לקח את מג'אדלה".

 

ח"כ מיכאלי טענה אחרי התקרית כי מג'אדלה כינה אותה "פאשיסטית" והביעה תקווה "שהדוגמה הזו תגרום לגברים לחשוב פעמיים לפני שהם מוציאים מילה כמו פאשיסטית מהפה. אני רק מקווה שהוא יתקרר מהמים". מג'אדלה אמר כי "המטרה הייתה כנראה לגרור אותנו למקומות המביכים האלה וליצור אולי איזו מהומה. אני כמובן לא נגררתי. מדובר במקומות לא פרלמנטריים והם לא יצליחו להוביל אותי למחוזות שלהם".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התקרית המבישה בכנסת
צילום: באדיבות ערוץ הכנסת
מומלצים