שתף קטע נבחר

תוכנה חדשה תחנך עובדים להיות "ירוקים" יותר

כלי ממוחשב שהושק בבריטניה, לוקח עובדים לסיור אנימציה אינטראקטיבי במקום עבודה טיפוסי, ומראה להם איך הם יכולים לחסוך בחשמל ובפסולת. מפתחי התוכנה טוענים כי היא יכולה להביא לחיסכון של מיליונים בשנה בקרב העסקים שירכשו אותה

ארגון Carbon Trust הבריטי השיק כלי מקוון שיגרום לעסקים להפחית את כמות גזי החממה שהם פולטים, להפחית בצריכת האנרגיה ולקצץ את כמות הפסולת שהם מייצרים. התוכנה הממוחשבת, שעונה לשם Carbon Trust Empower, לוקחת את העובדים לסיור אינטראקטיבי במקום עבודה טיפוסי, תוך שימוש באנימציה מלבבת. היא מספקת להם עובדות על מקום העבודה ומאפשרת להם לחקור הזדמנויות לחיסכון באנרגיה במשרד.

 

 

הכלי מראה לעובדים כיצד הם יכולים להיות פעילים במקום עבודתם, למשל באמצעות הצטרפות ל"קארפול" (הסדר נסיעות שיתופיות), נסיעה בתחבורה ציבורית, כיבוי מחשבים, הדפסה על שני צידי הדפים, ניהל שיחות ועידה במקום לנסוע לישיבות ועוד.

 

התוכנה הושקה בעקבות מחקר שביצע Carbon Trust, ממנו עולה כי העובדים יכולים לייעל את המערכת באחוזים ניכרים, אם משווקים להם את הכלי החסכוני באופן מתאים. מהמחקר עולה כי הכלי המקוון יכול להביא לחיסכון של 15% בחשבון החשמל של עסקים קטנים. בארגונים גדולים יותר קיים פוטנציאל לאחוז גדול יותר של חיסכון, שיכול להגיע למיליוני דולרים בשנה.

 

מנהלי משרדים יכולים להשתמש בכלי על מנת לראות בדיוק כמה אנרגיה חסך כל אחד מהעובדים. על פי Carbon Trust, על ידי שימוש בתוכנה יכול כל עובד לקצץ בפליטת 220 ק"ג של CO2 בשנה - שווה ערך לחימום משק בית במשך חודש.

 

רשת המלונות והמסעדות Whitbread והרשות המקומית של אוקספורד הם בין הלקוחות הראשונים שחתמו על הסכם להטמעת הכלי אצלן. כריס ג'ורג', מנהל תחום אנרגיה וסביבה ברשת Whitbread, אמר כי הכלי הוא "פלטפורמת למידה מצוינת, הוא מוכיח שחיסכון באנרגיה הוא גם חיסכון בכסף - מה שמביא רווח מסחרי ממשי לשורה התחתונה של העסק".

 

לצפייה בתוכנת Carbon Trust Empower

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים