שתף קטע נבחר

כוננות גבוהה בתאילנד: "מזימת חיזבאללה סוכלה"

בעוד בכירי כוחות הביטחון בתאילנד משוכנעים כי הצליחו לסכל את תוכנית ארגון הטרור הלבנוני לפגוע ביעדים ישראלים במדינה, תוגברה האבטחה סביב מוקדי התיירות גם מחוץ לבנגקוק. "יש הבדל גדול באופן בו נתפס האיום", אמר ישראלי המתגורר בעיר ל-ynet. "האזרחים הזרים מתייחסים אליו כחמור הרבה יותר"

בתאילנד ממשיכים בניסיונות ההרגעה והחזרה לשגרה: על פי מפקד המשטרה התאילנדית, ארגון חיזבאללה חזר בו מכוונותיו לתקוף מטרות ישראליות בבנגקוק. עם זאת, דיווחים מוקדמים יותר מבירת תאילנד מצביעים על תגבור משמעותי של כוחות האבטחה באזורים הסואנים של העיר, במוקדי התיירות בהם נוהגים ישראלים לשהות, וכן סביב השגרירות הישראלית. גם בחצי האי פוקט ובאזור צ'אנג-מאי הועלתה הכוננות התאילנדית. במקביל, זימנה תאילנד את שגרירי ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה כדי להביע אכזבה מאזהרות המסע שפרסמו - עוד לפני שדנו בנושא עם משרד החוץ התאילנדי עצמו.

 

עוד בערוץ החדשות :

 

"אין סיבה להיכנס לפאניקה", הדגיש קצין המשטרה הבכיר. "אנחנו בהחלט מסוגלים להשתלט על המצב". דבריו, שפורסמו היום (שבת) ב"בנגקוק פוסט", הסתמכו על עדות האזרח הלבנוני שנעצר בסוף השבוע בשדה התעופה הבינלאומי שבעיר. על פי העצור, הפרסומים הרבים בנושא, פעילות כוחות הביטחון בתאילנד וההד התקשורתי שקיבלה המזימה הביאו לביטולה. קצין המשטרה הבכיר סירב למסור מידע נוסף בנושא, והדגיש: "אני רק יכול לומר שההתקפה המותכננת בוטלה".

 

"המצב בשליטה". שוטרים בבנגקוק עם קלסתרון החשוד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"המצב בשליטה". שוטרים בבנגקוק עם קלסתרון החשוד(צילום: EPA)
 

במקביל, אמר ל-ynet אלישע רוברטס, ישראלי אמריקני שחי בבנגקוק, כי "אין הבדל משמעותי בעיר מלפני פרסום הפרשה. לא ראיתי כמויות גדולות של אבטחה ולא נראה שאנשים מודאגים במיוחד".

 

רוברטס, בעל העסק "Bangkok success" שמעניק שירותי חינוך והעשרה לבתי ספר פרטיים, התייחס להודעות כוחות הביטחון בתאילנד על תגבור האבטחה במוקדי התיירות, אך הדגיש כי "שאר העיר מתנהלת באופן נורמלי לחלוטין. לדעתי אנשים דואגים מזה באופן אישי אבל זה לא מתבטא בציבור".

 

להערכתו, התאילנדים מבינים עד כמה המצב הנפיץ עלול לפגוע בתעשיית התיירות המשגשגת במדינה, ולכן הממשלה עושה כל שביכולתה כדי למנוע פאניקה. "אני חושב שהממשלה נבוכה מזה, מכל הפרשה הזו, והם משתדלים מאוד שאנשים לא ייבהלו. באופן אישי, אני מרגיש שאיומי הטרור הם רציניים הרבה יותר בישראל מאשר פה, אבל גם יש הבדל גדול בין התאילנדים לתיירים ולאזרחים הזרים לגבי תפישת האיום. האחרונים תופשים את האיום הזה כהרבה יותר חמור מאשר התאילנדים".

 

בימים האחרונים, עצרו גורמי הביטחון התאילנדים חשוד, שבחקירתו עלה כי הוא לבנוני, המשתייך לארגון חיזבאללה, ושותף להכנות לפיגוע בבנגקוק. הרשויות בתאילנד, לדברי סגן ראש הממשלה, קיבלו את המידע על החשודים בטרור עוד

לפני שארצות הברית פרסמה את האזהרה שלה.

 

שר ההגנה התאילנדי, יוטסק ססיפראפה, טען כי סוכנויות הביטחון והמודיעין עקבו אחרי החשודים עוד מצאתם מלבנון. לפי החשד, השניים תכננו להטמין פצצות במכוניות ולהציב את מכוניות התופת הללו בסמוך לשגרירות הישראלית, בתי כנסת ומסעדות שישראלים פוקדים. הוא הוסיף כי החשש הגדול ביותר היה באזורים בהם תיירים ישראלים ותיירים אמריקנים שוהים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קלסתרון החשוד שהוצג בבנגקוק
צילום: AP
מומלצים