שתף קטע נבחר

איך שורדים מעבר דירה? מדריך

מעבר דירה הוא אחת המשימות המאתגרות (והמטרידות) ביותר. ניתן לעבור אותו קצת יותר בקלות, אם מקפידים על כללים נכונים - מהבחירה בחברת ההובלות ועד אופן האריזה

מעבר דירה הוא חלק מתהליך מהנה ומרגש - התחלה חדשה בבית או דירה חדשה. למעשה, מעברי דירה נוטים להיות טראומטיים למדי. רוב מעברי הדירה כרוכים במתח, חרדות, כעסים ומריבות בלי סוף. תמיד משהו משתבש, משהו נשכח, וכמעט תמיד מגיעים לשלב ההובלה מותשים, מעורערים וחסרי יכולת קבלת החלטות.

 

 

כשמציאת דירה שמתאימה לצרכים וליכולות היא משימה לכשעצמה, אנשים נוטים להקדיש תשומת לב פחותה לאריזת החפצים ולהובלה שלהם. עם זאת, מדובר בשלב חשוב שלעתים קרובות יקבע איך תרגישו ביום הראשון לאחר המעבר, בדירה החדשה.

 

היערכות למעבר הדירה

הרבה לפני מציאת דירה חדשה ואפילו עוד לפני תחילת החיפושים, כדאי לבצע סדר יסודי, במיוחד אם גרתם בדירה הנוכחית במשך שנים של צבירת חפצים.

 

ישנם בעלי מקצוע וחברות מתמחות שיעשו את הסדר עבורכם. למעשה, ישנן חברות שנותנות שירות שכולל סידור, אריזה, סימון וארגון החפצים בדירה החדשה. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם ומוכנים שיגעו לכם בחפצים, כדאי לשקול זאת.

רוב הסיכויים שתיקחו את המשימה על עצמכם, ולכן כדאי בשלב ראשון לעשות סדר יסודי ועמוק שיחזיר אתכם לימים שידעתם מה יש לכם בבית.

 

מילת המפתח היא 'לזרוק'. כדאי למיין ולזרוק כל מה שאפשר וכמה שיותר, ואת מה שאתם לא יכולים לזרוק, כדאי לתת במתנה או לתרום. השאיפה צריכה להיות היפטרות מכל מה שאתם לא באמת צריכים, בלי הנחות ובלי סנטימנטים. פחות חפצים בבית הם פחות חפצים לארוז ופחות בלאגן בדירה החדשה.

 

אמנם מדובר בתהליך שעשוי לקחת מספר שבועות, אבל בסיומו יהיה לכם קל יותר לתכנן את האריזה, להעריך את מספר הארגזים הדרוש ולקבל הצעת מחיר ריאלית מבעל המקצוע.

 

ארגזים

חברת הובלות טובה בדרך-כלל תציע לספק לכם ארגזים מתאימים כמה ימים לפני המעבר, אבל בשלב זה כדאי שתהיו בכלל לאחר שלב האריזה.

 

בארגזים כדאי להצטייד בשלב מוקדם יותר, ולא לחסוך במאמצים. מעולם לא תפגשו מישהו מתלונן על כך שהוא נתקע עם יתר מידי קרטונים במעבר הדירה. ארגזים ניתן למצוא במפעלים, בתי-דפוס, או בכניסה הנפרדת למשאיות וסחורות בקניונים. נסו לחשוב אם אתם מכירים מישהו שיש לו גישה קלה למקומות האלו, כדי שיציץ ויבדוק בשבילכם.

 

אפשרות אחרת היא חברות שמתמות באספקת ארגזים וציוד עיטוף ואריזה. אמנם זה יעלה לכם יותר, אבל יחסוך הרבה זמן של חיפוש וייתן לכם שקט נפשי.

  

אריזה נכונה

אריזה מוצלחת של תכולת דירה היא אומנות. אם לא עשיתם זאת מעולם, כדאי לגייס חברים או בני משפחה שיעזרו וייתנו עצה, לפחות בחלק מהתהליך. הדגשים המרכזיים בעת האריזה הם:

 

• חשוב להצטייד בקרטונים בגדלים שונים, שיתאימו לסוגים שונים של חפצים.

 

• יש לארוז כלים שבירים בארגזים קטנים, לאחר עיטוף בנפרד של כל אחד מהם בעיתון, נייר רך או חומר עיטוף אחר. הארגז צריך להיות מלא לחלוטין, כדי שהכלים לא יוכלו לזוז ולהינזק.

 

• כדאי לארוז ספרים בארגזים קטנים, כדי לא ליצור ארגזים כבדים מידי לנשיאה. במהלך הטיפול בספרים, כדי לשים מסכת הגנה, כדי לא לחטוף את התקף האלרגיה בזמן הכי גרוע.

 

• נוח לארוז חלק מהדברים בשקיות גדולות ועמידות, אך יש לסמן אותן בבירור כדי שלא יגיעו בטעות לפח האשפה.

 

• חפצים כמו כלי נשק, מסמכים חשובים וחפצים יקרי ערך כמו תכשיטים, עדיף שלא לארוז בארגזים אלא לשאת עליכם או להפקיד אצל חבר או בן משפחה ליום המעבר.

 

• בקבוקים של נוזל (שמפו, שמן, בושם וכו') יש לפתוח, להניח עליהם שקית ניילון ולסגור מחדש, לאחר מכן לעטוף ולהכניס לשקית סגורה, ורק אז לארוז בקופסה.

 

מומלץ לסמן בפירוט את הארגזים: למספר, לתאר בקצרה מה הם מכילים, ואפילו להוסיף מדבקה צבעונית שתקל על הזיהוי. חשוב לסמן אותם מכמה צדדים, משום שלא ניתן לדעת איך הם יונחו. רצוי גם לנהל רישום מרוכז של הארגזים הממוספרים, עם פירוט ברור של התכולה.

 

רהיטים עדינים ומוצרי חשמל גדולים, יש לעטוף באופן שיגן עליהם ממכות ומשריטות. כמעט כל חברת הובלות תסכים ממילא לעשות זאת עבורכם (כמובן שכדאי לוודא זאת מראש). בכל מה שקשור להגנה על מכשירים כמו מכונת כביסה, תנורים וטלוויזיות, הניחו שעובדי חברת ההובלה הרבה יותר מיומנים מכם.

 

בחירת חברת ההובלות

היצע חברות ההובלה הוא עצום, כשכל חברת הובלות מתאימה לסוגים שונים של העברות ועם רמות שונות של מחירים ושירות. אין חובה לפנות לחברת הובלות ידועה, אך מומלץ לבחור על סמך המלצה, חברה שבאמת מתאימה לצרכים שלכם.

 

לפני שמתקשרים לבקש הצעת מחיר, יש לערוך רישום של תכולת הבית, תוך הפרדה בין חפצים גדולים (מקרר, מכונת כביסה, ארונות וכדומה), לבין שאר תכולת הבית. נקודת הזמן הטובה ביותר ליצירת קשר עם חברת ההובלה היא לאחר שכבר ארזתם חלק מהחפצים ואתם מסוגלים לתת הערכה טובה יחסית של מספר הארגזים הכולל.

 

חלק מהמובילים יגיעו אליכם כדי להעריך את כמות הארגזים, ובמקרה של הובלה גדולה בכל מקרה מומלץ לעשות זאת. שימו לב שפירוק והרכבה של רהיטים מתומחרים בנפרד, לרוב בעלות של 250-150 שקל ליחידה.

 

אם יש לכם רהיטים יקרים או עדינים שדורשים בפירוק, מומלץ לשכור חברת הובלות שמעסיקה נגר מקצועי. עדיף להזמין את ההובלה לשעות הבוקר, כדי שהמובילים יגיעו אליכם רעננים, וגם כדי להשאיר לכם זמן להתארגן בדירה החדשה כבר ביום המעבר עצמו.

 

בכל מקרה, שאלו את חברת ההובלות כיצד היא מובילה את תכולת הדירה: במשאית פתוחה או סגורה? מה גודל המשאית? האם יש להם ביטוח תכולה, ועד איזה ערך? מומלץ שלא לוותר על ביטוח תכולה, משום שבמקרה של נזק לרהיט יקר, לא בטוח שחברת ההובלה תוכל לשלם, ולעתים גם לא תסכים לשלם על הנזק.

 

אל תוותרו על הצעת מחיר ברורה ומפורטת, שאליה תצורף רשימה מלאה של תכולת הדירה כולה. הצעה מסודרת תחסוך לכם ויכוחים וכסף בהמשך.

 

יום המעבר

ההיערכות ליום המעבר דומה לנסיעה לחופשה: הכינו מזוודות עם בגדים, כלי רחצה, תרופות, מטענים של מכשירי הסלולר, מסטיק וכו'.

 

בבוקר המעבר, זכרו לשמור מקום חניה למשאית של המובילים, קרוב ככל הניתן. הכינו מראש שתייה וטיפ לסבלים (בהתאם למה שסוכם עם חברת ההובלות, ולא לשכוח לברר את העניין מראש). שמרו לעצמכם גם כסף לקנות להם משהו קל לאכול במידת הצורך - השקיעו בסבלים ובנהג ותקבלו בתמורה שירות הובלה טוב יותר.

 

פזרו את בני המשפחה (או חברים שבאו לעזור) לפי הצורך: בדירה הישנה, ליד המשאית, בפריקת התכולה ובדירה החדשה, כדי לעקוב אחרי הביצוע ולראות שהחפצים היקרים לליבכם מועמסים בזהירות הנדרשת ונפרקים במקום הנכון.

 

הקפידו לפרק כל חפץ וארגז ישירות לחדר המתאים לו בדירה החדשה - הדבר יחסוך לכם זמן רב וכאבי גב של הרמה וסחיבה של הארגזים לאחר מכן. בסיום ההובלה מומלץ מאוד להציץ לתא המטען של משאית ההובלה כדי לראות ששום דבר לא נשכח שם. לאחר מכן, השתמשו ברשימת התכולה שכתבתם, כדי לבדוק ששום דבר לא אבד או נגנב בתהליך ההובלה, וסמנו "וי" עם כל ארגז שאתם פורקים.

 

הכתבה הוכנה בסיוע אתר המקצוענים

 

לעדכון כתובת בקליק לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים