שתף קטע נבחר

טהרן זועמת: שחקנית איראנית הצטלמה בעירום

השחקנית גולשיפטה פרהאני שחיה בפריז הצטלמה לפרויקט חופש ביטוי של העיתון הצרפתי "לה פיגרו". נראה שבשל תגובת הרשויות באיראן היא העלתה תמונה מתגרה יותר לרשת

השחקנית גולשיפטה פרהאני, החיה בפריז, הצטלמה לפרויקט "התקוות של 2012" של מוסף הנשים של העיתון "לה פיגרו", כשהיא חשופת חזה ומסתירה את שדיה בשתי ידיה. אולם, במולדתה עבור רבים מדובר בשבירת טאבו. ככל הנראה, בתגובה העלתה פרהאני תמונה שלה כשהיא חשופת חזה ל"פייסבוק".

 

גולשיפטה פרהאני נלחמת על חופש הביטוי:

 

פרהאני עברה לבירת צרפת לפני כמה שנים בשל הביקורת שנמתחה עליה ב-2008 על שלא עטתה רעלה בטקס האוסקר. בפרויקט היא גם צולמה בסרטון לצד שחקנים ושחקניות אחרים, שבו היא מופיעה לרגע אחד כששד אחד שלה חשוף. הצילום נערך למען חופש הביטוי, הן של הגוף והן של המחשבה.

 

עד מהרה הוצף העמוד שלה ב"פייסבוק" בתגובות של איראנים מתוך ומחוץ לאיראן, ואלפי התגובות התחלקו בין תמיכה מלאה בצעד האמיץ "למען הנשים במדינות מוסלמיות", לבין גינוי ואמירות כמו "מגעיל", מצד השמרנים. 

 

הקולנוע באיראן תחת מתקפה:

 

בעקבות הפרסום החושפני אתמול, הודיעה השחקנית המפורסמת כי משרד התרבות בטהרן שלח לה מסר שלפיו אין לה לאן לחזור. "פקיד במשרד התרבות אמר לי שאיראן לא צריכה שחקנים או אומנים. תציעי את שרותי המשחק שלך במקום אחר", צוטטה פרהאני בעיתון "דיילי טלגרף".

 

פרהאני הופיעה בעבר לצדו של לאונרדו דה-קפריו ושל השחקן הישראלי אלון אבוטבול בסרט ההוליוודי "גוף של שקרים". היא גילמה אחות רחמנייה, שעוזרת לסוכן אמריקני חשאי שנפצע להשלים את משימתו במדינה מוסלמית.

 

"הפרויקט מנוגד למוסר ולערכים האנושיים"

כצפוי, התקשורת השמרנית בטהרן הגיבה בכעס לתמונה. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", הנחשבת למזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה על התמונה וכתבה כי פרהאני "עם מעט האהדה שעוד נותרה לה, מרדה גם בתומכיה". עוד נכתב, כי הצטלמה "כדי למשוך את תשומת לבן של חברות הפרסום והסרטים".

 

באתר איראני אחר נכתב כי הפרויקט המדובר הוא "פרויקט פוליטי של המערב, המנוגד למוסר ולערכים האנושיים". באתר צוין כי זה צעד "מכוער", שמנוגד למוסר בתור אישה מוסלמית ממוצא איראני". באתר האיראני "בולטן ניוז" כינו את השחקנית "קיצונית" ו-"חסרת מחשבה". כותרת המאמר בנושא הייתה: "עולם האמנות בהלם מתמונתה של גולשיפטה".

 

אחד הגולשים ב"טוויטר" שיבח את השחקנית על התמונה וכתב: "המנהיגה שלי היא גולשיפטה, שהורידה את הרעלה ומחרפת את נפשה במלחמת התרבות בגוף חשוף".

 

הצעד החריג בא יומיים לאחר שהסרט האיראני "פרידה" של הבמאי אסגר פרהאדי זכה בפרס נוסף כסרט הזר הטוב ביותר בתחרות "גלובוס הזהב", ונחשב לאחד המועמדים המובילים לזכייה באוסקר בקטגוריה זו. פרהאני שיחקה בעבר בסרטים רבים של פרהאדי.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מתוך הסרטון. פרהאני
לשם השוואה, אחותו של אחמדינג'אד
צילום: רויטרס
מומלצים