שתף קטע נבחר

צפו בפרסומת שחרדים בלונדון לא רוצים לראות

בניגוד לנעשה בירושלים, בלונדון דחתה הרשות המצנזרת בקשה של תושב חרדי להסיר מאוטובוסים העוברים בשכונה יהודית כרזות פרסום המראות דוגמנית בחזייה ותחתונים בלבד

קשה להיות חרדי בלונדון. בעוד בירושלים נמנעות חברות מלהציג תמונות נשים על אוטובוסים, בבריטניה דחתה הרשות המפקחת על הפרסום בקשה של תושב הקהילה היהודית אורתודוכסית בבירה להסיר פרסומות להלבשה תחתונה המוצגות על גבי אוטובוסים שעוברים בשכונת סטמפורד היל.

 

לצפייה בכרזות שחבר הקהילה היהודית ביקש לפסול

 ואצלנו? עתירה לבג"ץ: מנעו הדרת נשים מפרסומות בבירה

 

במסע הפרסום של חברת "קלווין קליין" מככבת הדוגמנית ההולנדית לארה סטון. תחת השם "זוהר עירום", מצולמת סטון כשלגופה תחתונים וחזייה בלבד. חבר הקהילה התלונן על הכרזות החושפניות בפני הרשות הרגלוטורית הבריטית לסטנדרטים בפרסום (ASA), הגוף הרשאי אף לפסול מסעות פרסום שלמים בשל תלונה בודדה.

 

על פי התלונה, "כרזות הפרסומת פוגעות בתושבי הקהילה היהודית בסטמפורד היל, שאמונתם אוסרת עליהם לראות נשים הלבושות בבגדים תחתונים בלבד".

  

צפו בסרטוני מסע הפרסום:

 

הרשות אמנם הכירה בכך ש"אנשים בעלי אמונות דתיות חזקות עלולים לחשוב שהפרסומת סרת טעם",

אך דחתה את הבקשה בנימוק שאין היא גורמת ל"פגיעה בקנה מידה נרחב או לפגיעה באנשים המחזיקים בהשקפת עולם דתית".

 

אותה הרשות פסלה בחודש שעבר קמפיין של משרד התיירות הפלסטיני שבו הוצגה מפה המתעלמת מקיומה של מדינת ישראל ומובילה את המתבונן בה לחשוב שכל השטח בין הים התיכון לנהר הירדן הוא פלסטיני. ב-2010 פסלה הרשות מודעת פרסומת של משרד התיירות הישראלי שהציגה תמונה של מזרח ירושלים, בנימוק שהיא "מטעה" את הצופים לחשוב שמדובר בשטח ישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטון מתוך מסע הפרסום. "אנשים בעלי אמונות דתיות חזקות עלולים לחשוב שהפרסומת סרת טעם"
מומלצים