שתף קטע נבחר

שי ניצן או נורית ליטמן. מי יהיה פרקליט מחוז י-ם?

ניצן, שכיהן בשמונה השנים האחרונות כמשנה לפרקליט המדינה, הוא המועמד המוביל לרשת את עו"ד אלי אברבנאל. גם עו"ד נורית ליטמן, סגנית פרקליט המחוז, נחשבת למועמדת מובילה

מי יהיה פרקליט מחוז ירושלים הבא? היום (א') יוחלט מי יחליף את עו"ד אלי אברבנאל, הצפוי לפרוש בסוף החודש מתפקידו. שני המועמדים הבולטים הם המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, וסגנית פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד נורית ליטמן. אברבנאל צפוי להתמודד על תפקיד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

 

עוד בחדשות:

איראן: אופנוענים ירו למוות באיש צבא

ההרוג בכביש החוף כנראה לא חגר חגורת בטיחות

קטן עליה: בת 16 השלימה שיט מסביב לעולם

 

ניצן פורש מתפקידו לאחר ששימש כשמונה שנים כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. הוא נחשב בפרקליטות כאדם מבריק, בעל יחסי אנוש טובים ומוערך. הוא נחשב לאחד הטוענים הטובים ביותר בפרקליטות. ניצן שימש במשך חמש שנים כעוזרה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, בזמן שכיהנה כפרקליטת המדינה ונחשב כמוערך מאוד בקרב שופטי בית המשפט העליון, שאף המליצו עליו למכרז.

 

המשנה לפרקליט המדינה היה מעורב מאוד בפרשת קצב, שם הגן בבג"ץ על עסקת הטיעון. ניצן מטפל בשנים האחרונות בתיקים ביטחוניים רגישים ביותר. רבים סבורים כי אם ניצן לא ייבחר לתפקיד הוא ייאלץ לעזוב את הפרקליטות, דבר שלדברי גורמים בפרקליטות יהווה אבידה גדולה.

 

בשנים האחרונות עוסק ניצן בענייני הסתה וגזענות והוא נחשב לשנוא נפשם של המתנחלים, שרואים בו כסדין אדום - לאחר שעורר את חמתם בשנים האחרונות בעקבות קביעתו כי יש להגיש כתבי אישום נגד רבנים בעבירות הסתה וגזענות. בחודשים האחרונים אף הוצמדה לו אבטחה, לאחר שקיבל איומים מאנשי הימין.

 

ניצן התמודד בעבר פעמיים לתפקיד פרקליט המדינה ופעם אחת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. הוא בן 52 ורואה בתפקיד פרקליט מחוז ירושלים כתפקיד שיקנה לו עוד ניסיון בדרך לתפקיד פרקליט המדינה.

 

ניהלה את התיק נגד בניזרי

המועמדת העיקרית מולה מתמודד ניצן הינה עו"ד נורית ליטמן, שמכהנת כבר מספר שנים כסגניתו של פרקליט מחוז ירושלים. ליטמן נחשבת כפרקליטת המחוז בפועל בשנתיים האחרונות, עקב מעורבותו של אברבנאל בתיק אולמרט.

 

ליטמן, בת 46, גדלה וצמחה בפרקליטות מחוז ירושלים, ניהלה את תיקו של השר לשעבר שלמה בניזרי והייתה גם הסמכות העליונה שהחליטה להגיש כתב אישום נגד הרב מוטי אלון. ליטמן נחשבת כמוערכת מאוד בקרב פרקליטי המחוז ואף נחשבת לממשיכת דרכו הטבעית של אברבנאל.

 

פרקליטי המחוז סבורים כי ליטמן היא פרקליטה מקצועית מאוד, בעלת

 יחסי אנוש מצוינים, והם מקווים ומאמינים שתיבחר לתפקיד. ליטמן מוערכת מאוד גם בקרב אנשי המשטרה והסנגורים במחוז ירושלים.

 

מועמדת נוספת, לה יש סיכויים נמוכים יותר משני המועמדים האחרים, היא עו"ד נורית בלובשטיין, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים.

 

במכרז עצמו צפוי לשבת ככל הנראה פרקליט המדינה משה לדור ביחד עם שלושה אנשי ועדה נוספים, שיחליטו מי יהיה פרקליט מחוז ירושלים הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עו"ד שי ניצן
צילום: נועם מושקוביץ
צילום: גיל יוחנן
עו"ד נורית ליטמן במשפט בניזרי
צילום: גיל יוחנן
עו"ד אלי אברבנאל
צילום: גיל יוחנן
מומלצים