שתף קטע נבחר

הפיליפינים: פיצוץ קטן ליד בית כנסת במנילה

לא דווח על נפגעים בפיצוץ ולא ברור מה גרם לו, אולם בפיליפינים מציינים היום את ראש השנה וייתכן כי הפיצוץ קשור לכך. במשרד החוץ אמרו כי אין היערכות מיוחדת

פיצוץ קטן אירע הבוקר (יום ב') ברחוב שבו שוכן בית כנסת בעיר מנילה, בירת הפיליפינים. כך סיפרו ישראלים המתגוררים בעיר. במשרד החוץ אישרו כי פיצוץ קטן כזה אכן אירע, אולם לעובדי המשרד המוצבים במנילה לא הועברו הנחיות מיוחדות, והם בכל אופן נמצאים בביתם כיוון שהם בחופש היום.

 

לא דווח על נפגעים בפיצוץ ולא ברור ממה הוא נגרם. לפי הדיווחים, נזק נגרם למכונית, וחלונות של בתים סמוכים התנפצו.

 

עוד חדשות מהעולם הגדול:

 

ישראל, איש חב"ד המתגורר במנילה, סיפר כי שמע את הפיצוץ, שלפי דיווחים בתקשורת הפיליפינית אירע בסביבות 08:00 שעון ישראל. הוא אמר כי ייתכן שמדובר בפיצוץ שקשור לראש השנה הסיני שאותו מציינים היום אזרחים במדינה, ושבו משתעשעים ברחובות כמו בפורים.

 

יפתח וקנין, ישראלי המתגורר בעיר ומנהל חברת תיירות מקומית בשם "טוריסמו פיליפינו", סיפר בשיחה עם ynet כי ככל הנראה מדובר בפיצוץ באזור חנייה בקרבת בית הכנסת. "הבנתי שזה כנראה לא קשור לבית הכנסת. הרכב חנה בשטח פתוח, מעין חנייה מבודדת שמרוחקת כמה מאות מטרים מבית הכנסת. לא שמעתי על נפגעים וזה לא נראה כמו אירוע טרור".

 

הפיצוץ במנילה אירע שבוע אחרי שבתאילנד, אף היא במזרח הרחוק, נתפס איש ארגון חיזבאללה שלפי החשד תכננן יחד עם כמה שותפים לפגוע ביעדים ישראליים ואמריקניים במדינה. הרשויות בתאילנד גם מצאו מצבור חומרים שהיו אמורים לפי החשד לשמש את המחבלים לביצוע פיגועים. השלטונות בבנגקוק פעלו בעקבות מידע שהעבירה להם ישראל.

 

אחרי לכידתו של איש חיזבאללה אמרו בכירים במשטרת תאילנד כי להערכתם ארצם הייתה רק תחנת מעבר בדרך ליעד האמיתי של הפיגוע - מדינה אחרת. עם זאת, ייתכן כי הם אמרו את הדברים כדי להרגיע את התיירים הרבים שבאים למדינה, ושהכסף שהם משאירים בה הוא חלק חשוב מכלכלתה של תאילנד.

 

המידע הראשוני הגיע באימייל האדום .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בפיליפינים חוגגים את השנה החדשה. שלהם
צילום: AFP
מומלצים