שתף קטע נבחר

הקרב בקדימה: אנשי ליכוד פועלים למען מופז

האם פעילים בולטים בליכוד ישפיעו על תוצאות הפריימריז בקדימה? ל-ynet נודע כי שאול מופז, המתמודד העיקרי מול יו"ר קדימה ציפי לבני, נפגש לאחרונה עם פעילי ליכוד מרכזיים. מופז טוען: "זו רק פגישה 'על הדרך', שתינו קפה". אחד הפעילים: "אם ישאלו אותי - אגיד להצביע למופז". חיזוק נוסף מתוך המפלגה: רוחמה אברהם הודיעה על תמיכתה במופז

שאול מופז מבקש להיבחר לראשות מפלגת קדימה - ולשם כך הוא מבקש סיוע דווקא מפעילי ליכוד בולטים. כך נודע ל-ynet. מופז קיים בחודשים האחרונים אינספור סיורים ברחבי הארץ, כדי לשכנע פעילים מרכזיים וראשי קבוצות בקדימה לתמוך בו בהתמודדות נגד יו"ר המפלגה, ח"כ ציפי לבני. ביום שישי האחרון הוא אף נפגש עם שני פעילים מרכזיים בליכוד, שמעון סוסן ומיכאל וידל, הנחשבים למקורבים לשרים משה כחלון וישראל כץ. סוסן נחשב לפוקד מרכזי בליכוד, ולבעל השפעה גם על פעילים בקדימה שיכולים לסייע בבחירת מופז. וידל משמש יו"ר סניף הליכוד ברמלה. במקביל, הודיעו גם חברי הכנסת רוחמה אברהם ויוחנן פלסנר על תמיכתם במועמד.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

צה"ל תקף מנהרות ברצועה; דווח על 2 נפגעים

הסנאט הצרפתי: הכחשת שואת הארמנים - עבירה

התפטר המו"ל היהודי שהציע להתנקש באובמה

  

מופז נפגש עם השניים ועם מספר פעילים נוספים בבית קפה באיירפורט סיטי, ודן עמם בבחירות בקדימה, ובסיוע שהם יכולים להעניק לו כדי לנצח את לבני במרוץ. אין זו הפעם הראשונה שאנשי ליכוד משפיעים על הבחירות הפנימיות בקדימה. בפריימריז שנערכו ב-2008 נפוצו דיווחים על מעורבותם של אנשי ליכוד בבחירות שסייעו למופז.

 

לבני ומופז בכנסת. "קפה של שישי בצהריים" (צילום: נועם מושקוביץ) (צילום: נועם מושקוביץ)
לבני ומופז בכנסת. "קפה של שישי בצהריים"(צילום: נועם מושקוביץ)
 

על פי מופז, "אחת לכמה זמן יש פרלמנט באיירפורט סיטי. הזמינו אותי לשתות קפה של יום שישי בצהריים. ישבנו ושתינו קפה. אם רצינו להמתיק סוד, לא היינו עושים את זה במקום הזה. אין שם משהו מיוחד. הם תמכו בי בעבר כשהיינו בליכוד. הם בליכוד היום, ואנחנו חברים".

 

סוסן אישר בשיחה עם ynet כי אכן נפגש עם מופז, ואף ציין כי "אנחנו חברים הרבה זמן. מה לא בסדר בזה שאנחנו נפגשים? ביישוב שלי יש אנשים שמתפקדים למפלגות שונות, ומי שישאל אותי למי להצביע אגיד לו להצביע עבור שאול מופז". ממטהו של מופז נמסר בתגובה כי "מדובר בפגישה 'על הדרך'. השניים חברים הרבה שנים, עוד מימי מופז בליכוד, והם רק שתו קפה. אין פה שום דבר יוצא דופן".

 

מופז מתהדר כבר זמן רב כי ביכולתו להביא מנדטים מן הליכוד, אולם לפי שעה, סקרים שבחנו את כוחה של קדימה בראשותו לא הצביעו על זליגה ברוח זו. למעשה, בחירתו לראשות קדימה עשויה לעלות בקנה אחד עם מטרותיו הפוליטיות של ראש הממשלה, שמעוניין לפצל את גוש המרכז-שמאל, ו"לרסק" את קדימה. גם התקפותיו החריפות של מופז נגד נתניהו לא זכוכות למענה מסביבתו של ראש הממשלה, שאינו רואה בו איום אמיתי.

 

אמש הודיעו ללבני שלושה חברי כנסת מקדימה, זאב בילסקי, רונית תירוש ואריה ביבי, על תמיכתם במופז. היום הודיע, כצפוי, גם ח"כ יוחנן פלסנר על תמיכתו.

 

מעט מאוחר יותר, הצטרפה גם רוחמה אברהם והודיעה על תמיכתה במופז. אברהם נחשבת לבעל כוח גדול בקדימה. במכתב ששלחה ללבני, מסרה אברהם כי "ההחלטה באה לאחר תקופה ארוכה של התלבטויות. לא מדובר בהחלטה על בסיס אישי, אלא על בסיס תנועתי, כדי להביא את קדימה להשפעה. התייצבתי ללא עוררין מאחורי מנהיגותך אחרי הפריימריס הקודמים. קדימה בשעה קשה. הסיבות מגוונות, אך זו המציאות. אין עמדה פסולה מאי נקיטת עמדה. אעשה הכול כדי להבטיח כי ההתמודדות לא תפגע בנורמות", אמרה אברהם.

 

היא הוסיפה: "הגעתי למסקנה שמופז הוא האיש הנכון להוביל את קדימה בעת הזו. למופז הניסיון, הידע והיכולת לקבל את ההכרעות הנדרשות מאיתנו". מן הצד השני, צפוי הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, שערך מפקד גדול בקדימה, להודיע על תמיכה בלבני. חלוץ הגיב לכך ואמר כי טרם קיבל החלטה בנוגע לתמיכה במי מהמועמדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מופז. סיוע מהליכוד
צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
לבני
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
ח"כ אברהם. עם מופז
צילום: גיל יוחנן
מומלצים