שתף קטע נבחר

כשהצורר עצר לקפה. צפו בחדר המנוחה של היטלר

לאן פנה הצורר הנאצי בשעות הפנאי? ה"דיילי מייל" הבריטי חשף תמונות שלא נראו בעבר שצילם צלמו האישי של היטלר, ובהן נחשפה חיבתו לרהיטים יקרים, פרחים וסגנון הבארוק הרגשני

לאן הלך הצורר הנאצי בשעות הפנאי שלו? התשובה נמצאת בתמונות הנדירות: הוגו יאגר היה הצלם האישי של אדולף היטלר מ-1936 ועד 1945, ובמסגרת תפקידו הוא קיבל גישה בלתי מוגבלת לתעד את רגעיו האינטימיים ביותר של הצורר הנאצי. העיתון "דיילי מייל" הבריטי פרסם היום (יום ד') תמונות שלא נראו בעבר של היטלר מתקופת מלחמת העולם השנייה, פרי עבודתו של יאגר.

 

היטלר בכותרות - כתבות אחרונות:

 

מה ראה היטלר מדי יום? כיצד הוא חי? מתמונותיו של יאגר עולה כי למנהיג גרמניה הנאצית היה באופן מפתיע טעם לדברים יקרים, וחדרי העבודה והמנוחה שלו היו מלאים ברהיטים מובחרים, וילונות עדינים וציורים ופסלים מרחבי העולם.

 

היטלר בהפסקת תה ()
היטלר בהפסקת תה

 

על כל שולחן הוצבו אגרטלים עם פרחים ()
על כל שולחן הוצבו אגרטלים עם פרחים

 

חיבה לסגנון בארוקי ()
חיבה לסגנון בארוקי

 

טעם יוקרתי לאיש מעמד הביניים ()
טעם יוקרתי לאיש מעמד הביניים

 

מצפייה בתמונות חדרי דירתו של היטלר בברלין נראה כי הייתה לו חיבה לבארוק, הסגנון האמנותי ששלט באירופה מסוף המאה ה-16 ועד אמצע המאה ה-18 והיה משופע ברגשנות.

 

להיטלר הייתה אובססיה לארכיטקטורה גדולת ממדים ומונומנטים גדולים שיגרמו ליראת כבוד וישפילו כל מבקר. אולם, במעונו הפרטי הוצבו על כל שולחן או מזנון אגרטלים ובהם זרי פרחים ולא נראה כל סימן לברוטליות שהפגין כלפי קורבנותיו.

 

מכשיר טלפון, פנקס, פרחים ואהיל מקושט שמשתקף במראה. כל אלה ועוד חושפים פן אחר באישיותו של היטלר ומספקים הצצה לחיי נוחות די משעממים של אדם רגשן ממעמד הביניים הגרמני שהפך למפלצת שרצחה מיליוני בני אדם, בהם שישה מיליון יהודים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוצח ההמונים אהב פרחים? היטלר
צילום: AP
מומלצים