שתף קטע נבחר

פלסטינים: ישראל הציעה להפוך את הגדר לגבול

שני גורמים פלסטינים אמרו כי בשיחות בירדן ישראל הציעה למעשה להפוך את גדר ההפרדה בגדה לגבול עם המדינה הפלסטינית העתידית. הם אמרו כי דבריהם מבוססים על האופן שבו הם תופשים את העקרונות שהציגה. גורם ישראלי הכחיש

שני גורמים פלסטינים רשמיים אמרו כי ישראל מציעה להפוך את למעשה את גדר ההפרדה בגדה המערבית לגבול שלה עם המדינה הפלסטינית העתידית. כך דיווחה הערב (יום ו') סוכנות הידיעות AP. גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי לא הייתה הצעה כזו.

 

לפי הדיווח בסוכנות AP, שני הגורמים הפלסטינים, ששמם לא נמסר, אמרו כי כך הם מבינים מהעקרונות שישראל הציגה במהלך השיחות של נציגיה השבוע בירדן עם נציגים פלסטינים. הם הסבירו את רצונם להישאר בעילום שם בכך שהירדנים תבעו מהם שלא להדליף דבר מהפגישות.

 

אותם גורמים לפסטינים אמרו כי השליח הישראלי, עו"ד יצחק מולכו, אמר לעמיתו הפלסטיני שישראל רוצה לשמור לעצמה את מזרח ירושלים ולחזק התנחלויות יהודיות מעבר לגדר ההפרדה. לדבריהם, מולכו גם תיאר את בקעת הירדן כנכס אסטרטגי ביטחוני של ישראל.

 

ישראל מצדה אישרה כי היא הציגה עקרונות. לפי הדיווח ב-AP, גורם ממשלתי ישראלי אמר כי ככל הידוע לו, האופן שבו הפלסטינים מנסים לצייר את עמדתה של ישראל בדיווח הזה אינו מדויק. עם זאת, הוא סירב להרחיב, גם כן בשל דרישתה של ירדן לשמור בחשאי את הנעשה בפגישות.

 

AP דיווחה כי השר דן מרידור אמר כי הוא תומך בהצעה כזו כבר חודשים, וכי ישראל צריכה להתמקד בשימור גושי

ההתנחלויות הגדולים בגדה המערבית, קרוב לגבולות 67'. עם זאת, הוא לא יכול היה לומר אם ההצעה אכן נעשתה. "אני לא יודע אם מולכו אמר את המילים האלה בדיוק, אבל זה יכול להיות מצוין", אמר ל-AP.

 

בשבועות האחרונים קיימו נציגים ישראלים ופלסטינים שיחות בירדן, לראשונה אחרי יותר משנה שבה לא באו במגע. הם דנו בדרכים לחדש את המשא ומתן לשלום בין הצדדים. שלשום דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי עבדאללה מלך ירדן רמז כי תיתכן הרעה ביחסים בין ארצו לבין ישראל, אם ממשלת נתניהו תשלח את נציגה לעמאן מבלי לעשות ויתורים משמעותיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים