שתף קטע נבחר

אהרונוביץ' נגד נתניהו וחוק טל: חול בעיני הציבור

ישראל ביתנו מעלה את הטונים נגד ראש הממשלה. השר לביטחון פנים אמר כי העברת הדיון בהארכת חוק טל לכנסת היא "ניסיון להרוויח זמן וזריית חול בעיניים". גם משפחות שכולות ימחו ב"מחנה הפראיירים" בת"א: "חייבים למצוא פתרון לאפליה"

השותפה הבכירה של הליכוד מעלה את הטונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת כינוס מפלגתי, התבטא בחריפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' נגד חוק טל, המכשיר מתן פטורים לחרדים מגיוס לצה"ל, וכינה את העברת הדיון בנושא לכנסת "זריית חול בעיני הציבור".

 

סערת חוק טל - כותרות אחרונות:

האשמות בכנסת: "נתניהו בורח מאחריות"

שמיניסטים ישבתו במחאה על הארכת החוק

מילואימניקים נגד החוק: "לעצור הסחף השלילי"

 

"יש לטלטל בדחיפות את הנושא", אמר היום (שבת) אהרונוביץ' בכנס של ישראל ביתנו. "העברת הדיון לכנסת ודחייה במספר חודשים היא בבחינת זריית חול בעיני הציבור. יש לקיים דיון אמיתי בנושא עכשיו, ולא לדחותו במספר חודשים על מנת להרוויח זמן, על חשבון אלו הנושאים בנטל לבדם. צריך להגיע למצב שבו שירות צבאי ושירות אזרחי יהיו מנת חלקם של כלל אזרחי המדינה".

 

אהרונוביץ' התייחס למצב בגופים שעליהם הוא ממונה: "אצלי במשטרת ישראל, בשב"ס, בכיבוי האש ובשאר גופי המשרד לביטחון הפנים קיים מחסור גדול בשותפים לתהליך ובשותפים בנשיאת הנטל. על ידי שינוי נכון בחוק לא מיושם זה ניתן מצד אחד ליצור תמהיל נכון, שיחלק את הנטל בין כלל החברה, ומצד שני להביא לחלוקה שוויונית והגונה יותר כלפי כולם".

 

הכוונה להאריך את חוק טל הובילה להקמת "מאהל מחנה הפראיירים" מול תחנת רכבת מרכז בתל-אביב. אתמול הגיע למקום ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, ואמר לפעילים: "אזרחי ישראל יבואו חשבון עם מי שיצביע בעד הארכת חוק טל".

 

גם חברי ישראל ביתנו, שהתנגשה לאחרונה עם נתניהו גם על רקע השינויים בהמלצות טרכטנברג, הגיעו למאהל. בנוגע להצעת שר הביטחון אהוד ברק להאריך את חול טל בשנה, אמר השר לנדאו כי מפלגתו לא תסכים להארכה, "לא בעוד שעה ולא בעוד שנה".

 

היום הצטרף למחאה נגד הארכת החוק גם ארגון יד לבנים. "זו הפעם הראשונה שהמשפחות השכולות, באמצעות הארגון היציג שלהם, מביעות עמדה ברורה בנושא השוויון בנטל", אמר יו"ר הארגון אלי בן-שם. "שאלתי את עצמי בחודשים האחרונים מה בני קובי ז"ל, שנהרג באסון המסוקים בדיוק לפני 15 שנה, היה עושה למען שינוי פני הדברים. אני משוכנע שהוא היה מצטרף למאהל הפראיירים ומביע את מחאתו. חייבים למצוא פתרון לאפליה".

 

בן-שם יגיע עם הורים שכולים נוספים למאהל המחאה בתל-אביב ויחתום על העצומה הקוראת לביטול חוק טל. כמוהו יעשה מחר גם יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, שאמר: "הקולות הקוראים לשוויון בגיוס לצה"ל ולביטול חוק טל הם מוצדקים והכרחיים לקיום חברה ישראלית יציבה ומגובשת".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאהל המחאה בתל-אביב
צילום: מוטי קמחי
השר אהרונוביץ'. "לטלטל בדחיפות את הנושא"
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים