שתף קטע נבחר

המל"ג: על לפיד לסיים תואר ראשון לפני דוקטורט

המועצה להשכלה גבוהה החליטה כי לפיד ואחרים יקבלו תואר שני ויוכלו להמשיך לדוקטורט רק לאחר השלמת תואר ראשון. "המצב הנוכחי בבר אילן - סטייה מהסטנדרט האקדמי הראוי". לפיד: זה ממש לא מרגש אותי

יאיר לפיד יאלץ להשלים תואר ראשון, בטרם יהיה זכאי לקבל את התואר השני ולהמשיך ללימודי דוקטורט. כך קבעה הערב (יום ג') המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), במסגרת דיון שערכה בנושא קבלת סטודנטים לתארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, לפני שהשלימו תואר ראשון.

 

יאיר לפיד נכנס לפוליטיקה - הכתובת האחרונות ב- ynet:

לפיד: "לא אצטרף לחבורת הציניים בקדימה"

מיהו פוליטיקאי ישראלי בעיניך? חידת לפיד

"הדור המעוך". המופע של לפיד והמצע של יאיר  

 

חברי המל"ג קבעו כי הם רואים בקבלת סטודנטים שאינם בעלי תואר ראשון ללימודי תואר שני ושלישי סטייה מהותית מהסטנדרט האקדמי הראוי. כמו כן הוחלט שתופסק מיידית קבלתם של סטודנטים ללא תואר ראשון לתוכניות לימוד תארים מתקדמים.

 

התגובה של לפיד בפייסבוק ()
התגובה של לפיד בפייסבוק

 

בנוסף, סטודנטים כדוגמתו של לפיד, הלומדים כיום במסלולים לתואר שני או שלישי, יקבלו את התואר רק לאחר השלמת לימודיהם לתואר ראשון. המל"ג קבע גם כי ימונה צוות מעקב של המועצה להשכלה גבוהה, שיוודא את יישום החלטות הוועדה ויאכוף אותן.

 

בתגובה להחלטת המל"ג, כתב לפיד בפייסבוק לאחד מחבריו ברשת החברתית: "אני ממש לא מתרגש מזה. הסיבה היחידה שהלכתי ללמוד היא שאני אוהב ללמוד, והסיבה היחידה שהעבירו אותי לתואר שלישי היא שהיו לי ציונים גבוהים במיוחד. ממש לא אכפת לי אם יהיה לי תואר או לא". לאחר כתב: "ממש לא משנה לי אם יהיה לי תואר או לא".

 

העניין הציבורי סביב הרקע החינוכי של לפיד עלה על סדר היום בחודש האחרון, כאשר המועצה להשכלה גבוהה החליטה לחקור כיצד התקבל לפיד ללימודי דוקטורט מבלי שהשלים את לימודי התואר הראשון שלו. לפיד, שהודיע לאחרונה על כניסתו לפוליטיקה, מסיים בימים אלה את לימודי התואר השני בחוג לספרות באוניברסיטת בר-אילן בהצטיינות.

 

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מצרה על החלטתה של ועדת המשנה של המועצה להשכלה גבוהה, ומודיעה כי תערער עליה לפני שתובא להחלטה סופית במליאת המועצה, על פי נוהלי המל"ג. לגופו של עניין, קבלת סטודנטים ללא תואר ראשון נעשית כדין, על פי תקנון האוניברסיטה המאושר ומפורסם ברבים והמוכר גם למועצה להשכלה גבוהה. הנחיות דומות הנוגעות לקבלת סטודנטים במקרים חריגים מצויות גם בתקנוני אוניברסיטאות מובילות אחרות בארץ ובעולם".

 

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר: "אני מברך את המל"ג על החלטה זו. ישנה חשיבות רבה בעקביות השמירה על קריטריונים ברורים לכניסה ללימודים לתארים מתקדמים. תקדים אוניברסיטת בר-אילן דורש החלטה ברורה של המל"ג כלפי מוסדות אקדמיים בכל הקשור לשינוים הפנימיים בתנאי הקבלה לתארים מתקדמים. בהחלטה זו יש לקבוע כי שינויים אלה יהיו אך ורק באישור המל"ג ולא בהחלטה פנימית של המוסדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאיר לפיד. יהיה חייב להשלים תחילה תואר ראשון
צילום: מוטי קמחי
אוניברסיטת בר אילן. קודם תואר ראשון, אח"כ דוקטורט
צילום: ירון ברנר
מומלצים