שתף קטע נבחר

איראן מאיימת בחרם על 'סמסונג' - בגלל עספור

בפרסומת למבצע שכולל הענקת מחשב לוח של "סמסונג" נראים כוכבי "עספור" מפוצצים מתקן גרעיני באיראן. בתגובה, מאיימת טהרן להחרים את ענקית האלקטרוניקה. "פרסומת מעליבה"

אחמדינג'אד לא אוהב "עספור"? טהרן לא ראתה בעין יפה את הפרסומת "המסתלבטת" של חברת "הוט" שבה כוכבי הסדרה מגיעים לביקור סודי באיראן ומשמידים מתקן גרעיני, והיא מאיימת בחרם על חברת "סמסונג" בתגובה. בפרסומת מקדמת "הוט" מבצע שכולל מחשב לוח של ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית.

 

כוכבי עספור מפוצצים את מתקן הגרעין ()
כוכבי עספור מפוצצים את מתקן הגרעין

 

יו"ר ועדת הכלכלה בפרלמנט האיראני, ערסלאן פתחיפור, אמר היום (ה') כי בטהרן שוקלים להעביר בדחיפות חוק שיאסור על ייבוא מוצרי חברת "סמסונג" לאור הפרסומת "האנטי איראנית" שלה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת באיראן, הוא הוסיף כי החוק יגרום לחברה להצטער על הפרסומת "המעליבה".

 

"זמן קצר לאחר ההתנקשות במדען האיראני מוסטפה אחמדי רושן על-ידי סוכני המוסד בטהרן, הפיקה 'סמסונג' פרסומת שבה איראן מוצגת כחברה פרימיטיבית", נכתב באתר האינטרנט של "פרס טי וי",רשת הטלוויזיה האיראנית בשפה האנגלית.

 

משרדי חברת "סמסונג" בדובאי פרסמו הודעת גינוי לפרסומת הישראלית. עם זאת,

איש יחסי הציבור של החברה בטהרן אמר לכתבים כי הפרסומת אינה קשור לחברה ושהיא הופקה על ידי חברת הכבלים הישראלית "הוט".

 

לפי הדיווח האיראני, "הסרטון רומז לכך שישראל חזקה דיה להרוס בקלות את מתקני הגרעין של איראן או כדי להתנקש במדעני הגרעין שלה". לטענת פתחיפור, החברה הדרום קוריאנית "שכחה" שהיקף המסחר שלה עם איראן גבוה, ומעדיפה להפיק פרסומת מתחנפת לישראל.

 

הוא הוסיף כי אמנם סמסונג התנצלה בפני איראן, אך אין די בכך. "על החברה לתת את הדין על הפקת הפרסומת", הצהיר.

 

מחברת "סמסונג אלקטרוניקס" העולמית נמסר בתגובה כי החברה מודעת לכתבות שפורסמו לאחרונה בתקשורת האיראנית ועוסקות בפרסומת ששודרה על ידי רשת הכבלים הוט בישראל. סמסונג מבקשת להבהיר כי לא לקחה חלק ביצירה, הפקה או בקביעת תוכן הפרסומת".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוז זהבי בפרסומת ה"אנטי איראנית"
באדיבות HOT
מומלצים