שתף קטע נבחר

מעגילי דמאר ועד מירי בוהדנה

תערוכה חדשה מחברת בין אופנה נוסטלגית כפי שהיא משתקפת בשערים של "לאשה" אל מול טרנדים עדכניים. ההפתעה: החצאיות הארוכות של שלישיית "שוקולד מנטה מסטיק" והתכשיטים האתניים של שושנה דמארי הם שיא האופנה ב-2012

פרוייקט "אופנה נצחית" הוא גם נוסטלגי וגם חדשני: על בסיס שערים איקוניים שהתפרסמו במגזין לאשה בין השנים 1954 - 2011 נוצרו מיצגי אופנה שמבוססים על קולקציות עדכניות. כי סטייל נכון הוא לנצח. המיצגים ינדדו בין קניונים מרשת "קניוני ישראל" למשך החודשים הקרובים. 

 

עוד כתבות באתר לאשה:

צהוב זה טוב - טרנדים מובילים לאופנת האביב

קיית מוס בת 38! מזל טוב וריאיון בלעדי

שיוויון בין הסדינים: מה עשה השיוויון למתח המיני?

 

שערים שמשדרים אופנה ישראלית

את התערוכה אצרו שני הסטייליסטים עדי ויידה וזאזא כהן, שנברו בארכיוני לאשה וגילו נוסטלגיה וזכרונות נפלאים. לבסוף בחרו שמונה שערים שמשדרים אופנה ישראלית: "בחרנו את השערים על פי הויזואליות", אומרת כהן, "חיפשנו אופנה שמתאימה גם להיום מבחינת צבעים, פריטים ואביזרים".

השער הוותיק ביותר הוא זה של שושנה דמארי מ-1954. "זה שער שהתאהבתי בו מייד", מחייכת כהן. "ובנוסף לכל מה ששושנה דמארי ייצגה כאמנית, הסטייל שלה נכון מאוד גם היום: העגילים הגדולים, התכשיטים האותנטיים". בזמן הצילומים דמארי כבר נחשבה למלכה נערצת עם השירים הסוחפים "כלניות" ו"צריך לצלצל פעמיים".

 

 

שושנה דמארי. אמנית ואייקון אופנה  ()
שושנה דמארי. אמנית ואייקון אופנה

 

קארין דונסקי – המטפחת המנומרת עשתה קאמבק

בשנת 1964 קארין דונסקי כבר היתה דוגמנית בולטת ועד היום היא פוקדת אירועי אופנה בקומה זקופה ומראה אלגנטי, מוקפד ומטופח. ויידה וכהן בחרו את תמונתה בזכות המטפחת המנומרת, טרנד מאוד חזק השנה. אגב, באחת ההפניות בשער נכתב: "האומנם עליונותם של הגברים על הנשים היא עובדה שאין לערער עליה? ומדוע נפל דווקא בגורלן של הנערות לשחק תפקיד של יצורים רכים, שבריריים וחסרי מגן? האומנם הגיעה העת לפרוק עול?" עדיין רלוונטי.

 

קארין דונסקי. אלגנטית מאז ועד היום  (צילום: אריה קרן) (צילום: אריה קרן)
קארין דונסקי. אלגנטית מאז ועד היום (צילום: אריה קרן)
 

 

לפרגן לישראליות

השערים הבאים הם של שוקולד מנטה מסטיק וגלי עטרי. כהן מדגישה שנבחרו רק שערים של נשים ישראליות, "לא לקחנו אף זרה, היה לנו חשוב לתת במה לישראליות בכל התחומים: שחקניות, זמרות, דוגמניות. החצאיות עם הווסטים הצמודים של שוקולד מנטה מסטיק מתאימים גם היום". עטרי מצולמת בתספורת קצרה אחרי שנים של שיער גולש כדי להמחיש את הכיוון שלה באותה תקופה: יותר נערת רוק, פחות ילדת חלב ודבש.

 

שוקולד מנטה מסטיק. חצאיות עם וסטים צמודים במראה שיכול (כמעט) לעבוד גם היום (צילום: אהרון יוסלביץ) (צילום: אהרון יוסלביץ)
שוקולד מנטה מסטיק. חצאיות עם וסטים צמודים במראה שיכול (כמעט) לעבוד גם היום(צילום: אהרון יוסלביץ)

 

שערים מהשנים האחרונות

השערים הנוספים הם עדכניים יותר, עם דוגמניות מוכרות ומצליחות גם היום: ג'ני צ'רוואני, מירי בוהדנה וקבוצת הנשים המעניינת בשער הקבוצתי. "היה חשוב לנו לטייל על פני הזמן ולהגיע עד קרוב להווה". כדוגמאות לאלמנטים אופנתיים בשערים החדשים כהן מציינת את הגוון האפור-כסוף, הקר, של צ'רוואני, ואת הז'אקט סטייל שאנל של רותם סלע.

"זה אומר שהאופנה, הקווים, הסטייל - תמיד חוזרת על עצמה", היא מסכמת, "עם שינויים קלים שמתאימים לתקופה שאנחנו חיים בה".

 

רותם סלע בצילום מ-2011. ז'קט סטייל שאנל (צילום: עידו לביא) (צילום: עידו לביא)
רותם סלע בצילום מ-2011. ז'קט סטייל שאנל(צילום: עידו לביא)

 

תערוכה נודדת בין קניונים

התערוכה תיפתח ביום חמישי ה 16.2.12 בקניון השרון בנתניה למשך שלושה שבועות ותמשיך לנדוד בין קניוני ישראל. בין הקניונים המשתתפים במיזם: קניון השרון בנתניה, קניון לב חדרה, הקניון הגדול בפ"ת, קניון נהריה, קניון רחובות, קניון לב אשדוד ועוד. עם סיום התערוכה בכל קניון תוגרל תכולת חלונות הראווה בין הלקוחות שקנו בחנויות הקניון בתקופה בה הוצגה התערוכה. בנוסף, יזכו חמישה קונים במנויים שנתיים למגזין "לאשה".  

 








 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מירי בוהדנה. שער עדכני מ-2011
צילום: עידו לביא
גלי עטרי, 1981. תספורת רוקיסטית
צילום: חנוך גוטמן
ג'ני צ'רוואני, 2008. מראה קר וכסוף
צילום: איתן טל
שער קבוצתי, 2007. האופנה חוזרת על עצמה
צילום: עידו לביא
לאשה בפייסבוק
מומלצים