שתף קטע נבחר

עוגה שלמה: רקדה על 2 חתונות במשך חודשיים

מה קורה כשמנסים לצאת עם שני בחורים במקביל? דנה מויסון פגשה את ליאת, מוזיקאית בת 29, שהעבירה חודשיים שלמים בניסיון לתפוס שתי ציפורים במכה אחת

"מי אמר שרק בנים יכולים להיות 'פליירים'?", טוענת ליאת (שם בדוי), מוזיקאית בת 29 מתל אביב, שלאחרונה נפרדה מהחבר שלה - וגם מהחבר השני שלה. בחודשים האחרונים ליאת החליטה לצאת עם שני בחורים בו זמנית, מה שנקרא בשפת הרחוב: "למקבל". עכשיו, אחרי שזה נגמר, היא מחליטה לשתף אותנו בחוויה האישית שלה.

 

עוד בנושא בערוץ יחסים:

דווקא כשהחלטתי להתנזר הגיעו שני גברים יחד

התחילו כשותפים, היום הם נשואים כבר 17 שנים

למה ציפור אחת ביד כשאפשר שתיים במקביל?

הוא יוצא עם שתיים במקביל, וכולם מרוצים

 

שיחה או משיכה? 

"קרה לי בעבר שיצאתי לדייטים ערב אחר ערב", מספרת ליאת. "אבל זו הייתה הפעם הראשונה שממש נסחפתי וניהלתי בו זמנית שתי מערכות יחסים שונות, שהתפתחו גם מבחינה רגשית".

 

 

למעשה, היא לא תכננה שהעניינים יתגלגלו עד כדי כך. היא הכירה את יובל כאשר התחיל איתה בפאב, ואת עומרי פגשה למחרת במסיבה של חברים משותפים. זה לא נראה לה הגיוני לפסול אחד מהם מראש, מבלי שתכיר אותם יותר טוב. "התחלתי לצאת עם שניהם ממש באותו השבוע, אבל לא תיארתי לעצמי שהמצב הזה ימשך מעבר". בפועל, זה נמשך חודשיים תמימים.

 

ליאת ניסתה לדחות את ההחלטה הגורלית ובינתיים לרקוד על שתי חתונות (או לפחות - עם שני חתנים). לדבריה, היא לא הייתה מסוגלת להשוות ביניהם כי מדובר בשני טיפוסים שונים. "יובל היה חתיך בטירוף ומאד נמשכתי אליו מבחינה פיזית. עומרי, לעומתו, היה בחור טוב כזה ומצחיק, והיה לי כיף לדבר איתו".

 

בגדול, היא חושבת שזה היה עניין של משיכה מינית מול משיכה מנטאלית. ולא, אפילו אם נראה לכם שכן, אין הסכמה גורפת לגבי מהי הבחירה הנכונה במקרים כאלה. אז הזמן עבר, ליאת הוסיפה לצאת עם שניהם וגילתה שה"מקבול" הופך בעל כורחו לסוג של אורח חיים סיוטי להפליא.

 

קומדיה של טעויות

היא נזכרת כיצד הייתה צריכה לסנן שיחות על בסיס יומיומי, לתאם גרסאות עם החברים ולהתחיל להיות יצירתית כאשר הייתה צריכה למצוא הסברים לפעמים התכופות בהן נעלמה במפתיע. "אפשר לסכם את זה בכך שבאותה תקופה ישנתי לפחות 15 שעות בלילה, נסעתי לבקר את ההורים בצפון מדי שבוע, והקדשתי כמות זמן לא מבוטלת לערבי בנות".

 

עם זאת, לולא שותפתה לדירה, יעל, היא לא הייתה מצליחה לעבור את החודשיים הללו בשלום: "היא חיפתה עלי ללא הפסקה. פעם אחת הייתי עם יובל בחדר שלי וראיתי שעומרי צלצל אלי כבר שלוש פעמים ברצף, בכל זאת המשכתי לסנן אותו. מפני שהוא הכיר את יעל עוד לפני שהתחלנו לצאת, דרך חברים משותפים, הוא פשוט התקשר אליה כדי לשאול איפה אני.

 

"יעל נלחצה ואמרה לו שאני ישנה. הוא אמר לה שהוא מגיע עוד רבע שעה כדי להפתיע אותי ושתפתח לו את הדלת. אני זוכרת שהיא נכנסה בפאניקה לחדר שלי וביקשה לדבר איתי ביחידות. היו לי פחות מ-20 דקות לנפנף את יובל, ולהעמיד פנים שאני ישנה עד שעומרי הגיע. שיט, זה היה ממש קרוב".

 

תפסתי שני בלונדינים במכה. טוב יותר משני בלונדינים על העץ (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תפסתי שני בלונדינים במכה. טוב יותר משני בלונדינים על העץ(צילום: shutterstock)

 

היו מצבים נוספים שבהם היית קרובה להיתפס?

"כן. הגעתי לכל מיני סיטואציות הזויות וקרו כמה פעמים שהם כמעט עלו אחד על השני. פעם אחת עומרי היה אצלי בדירה ויובל התקשר להגיד לי שהוא מתחת לבית שלי. אמרתי לו שאני לא נמצאת אבל בדיוק אז עומרי החליט לצאת למרפסת, ואני ממש נלחצתי כי אני גרה בקומה הראשונה והמרפסת משקיפה לרחוב.

 

"כשישבנו על הספה במרפסת הזזתי את וילון התחרה מעלי, כך שהוא הסתיר את הפנים שלי, וכשעומרי שאל אותי מה לעזאזל אני עושה, מלמלתי משהו על זה שרעלות זה סקסי.

 

"בפעם אחרת, יובל החנה את האוטו שלו ברחוב של עומרי, שגר קרוב אלי. נכנסתי עם יובל לאוטו ופתאום ראיתי את עומרי יוצא לזרוק את הזבל. נכנסתי לפאניקה כי הייתי בטוחה שהוא שם לב שהייתי באוטו עם יובל. ישר עברתי למושב האחורי ונשכבתי שם, ויובל לא הבין מה אני רוצה ממנו. הזמנתי אותו להצטרף אלי לאחור והסחתי את דעתו עד שהאיום חלף".

 

תשכחו מספונטאניות

כיום, לאחר כל ה"תלאות" שעברה, ליאת מתייחסת אל עצמה כאל מומחית בתחום ה"מקבול", ונוקבת בשלושה כללי מפתח הכרחיים להצלחה: על הטלפון תמיד להיות במצב שקט, כדאי להחזיק יומן ולתכנן דברים מראש כדי להימנע מאי הבנות מצערות (תשכחו מספונטאניות), והחשוב מכולם, רצוי מאוד שיעמוד לצדך שותף פעיל לפשע שיוכל לספק לך אליבי. "במקרה שלי זו הייתה יעל", היא מציינת.

 

ליאת מספרת שהיחסים עם שני הבחורים החלו להתקדם בכיוון רציני, אבל היא הרגישה שהקשר שלה ושל עומרי היה חזק יותר. לדבריה, אם היה מועמד מוביל בתחרות הסמויה הזאת, זה בהחלט היה הוא.

 

שקלת לסיים את זה עם יובל ולתת לך ולעומרי צ'אנס אמיתי?

"חשבתי לעשות את הצעד הזה אבל אז עומרי קיבל הצעה מהעבודה שלו לטוס לחו"ל למשך שנה. מרגע שגיליתי את זה החלטתי שאין טעם להתייחס לזה ברצינות, כי זה במילא יסתיים בקרוב".

 

אזהרה: המקבול מזיק לבריאות

זמן קצר לאחר מכן עומרי אכן טס לחו"ל, וליאת נשארה עם יובל. פחות משבועיים לאחר מכן היא נפרדה גם ממנו. "זאת היתה סגירת מעגל. הסיפור עם שניהם התחיל והסתיים באותו הזמן, ולא היה לזה באמת עתיד של ממש".

 

 

למרות שליאת יודעת שלא בדיוק שיחקה לפי הכללים, היא לא מרגישה אשמה על מה שעשתה. "כשהייתי בתוך הסיטואציה הייתי ממש חרדה לגבי זה שאולי יתפסו אותי, אבל לא ממש ייחסתי לזה חשיבות מוסרית".

 

אז זה אומר שאת פתוחה להתנסות חוזרת?

"לא ככה ולא ברמות האלו. זה לא היה הוגן כלפי הגברים שיצאתי איתם וגם לא כלפי עצמי, כי זה גרם לי מלכתחילה לא להשקיע בשום קשר וככה להרוס כל סיכוי אמיתי שזה ילך. בכל מקרה, מקבול גורם ליותר מדי סטרס ולדעתי ממש מזיק לבריאות". הבנתם? כאילו שיחסים זה לא משהו מלחיץ גם ככה.

 

לכל הכתבות, העדכונים והסקרים - כנסו לעמוד המעריצים של ערוץ יחסים בפייסבוק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
במי אבחר, בחמוד או בשחרחר?
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים