שתף קטע נבחר

ארדואן: "שפול אוסטר ילך לפיקניק בעזה"

ראש ממשלת טורקיה ארדואן ממשיך במתקפה על הסופר האמריקני פול אוסטר, על רקע התחממות יחסיו עם ראש האופוזיציה במדינה: "אם הוא יבוא לביקור, שניהם צריכים להמשיך לישראל ולחזור על כך שאין שם עיתונאים כלואים"

הסופר פול אוסטר אולי נמצא בסכסוך מתוקשר עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אולם זה לא אומר כי הוא מחרים את העם הטורקי. באיגרת אישית ששלח הסופר האמריקני בן ה-65 לראש האופוזיציה במדינה, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, כמאל קיליצ'דראולו, הודה לו על תמיכתו בו בחילופי הדברים מול המנהיג המכהן.

 

אוסטר הגיב בחיוב גם להזמנה מצד ראש מפלגת השמאל הטורקית לבוא ולבקר במדינה למרות הכל - כך לפי העיתון Hurriyet. "עד עכשיו, סירבתי להגיע כדי להשמיע את קולי בנוגע ליחס לסופרים בארצך. אבל מכתבך גרם לי לשקול זאת מחדש". כזכור, אוסטר הודיע לאחרונה כי לא יגיע לטורקיה, בה נהנים ספריו מפופולאריות גבוהה, בגלל השלטון האנטי-דמוקרטי ויחסו הדכאני כלפי סופרים ועיתונאים.

 

 

בעודו צופה מהצד ביחסי קיליצ'דראולו ואוסטר מתחממים, המשיך ארדואן בהתקפה שלו על השניים ואמר כי כדאי שהשניים יפגשו לפיקניק בעזה.

 

"אם הוא (אוסטר) אכן יגיע לטורקיה, שניהם יכולים להמשיך ביחד לישראל. אחרת הביקור הזה יהיה חלקי", אמר ארדואן. "מן הראוי שהם יעשו פיקניק על גבעה שמשקיפה לעזה. הם יכולים לחזור על כך שאין עיתונאים כלואים בישראל". אגב, אוסטר כבר ביקר בישראל לפני פחות שנתיים, כאורח פסטיבל ירושלים לספרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פול אוסטר. טיול בעזה?
צילום: Gettyimages Imagebank
לאתר ההטבות
מומלצים