שתף קטע נבחר

אבו-מאזן שוקל לחזור לאו"ם; נתניהו: 'מפנה עורף'

בנאום בליגה הערבית בקהיר קרא הנשיא הפלסטיני למנהיגי ערב לשלוח איגרת לנתניהו ולמנהיגי העולם כדי שאלו יגדירו את תנאי חידוש המשא-ומתן. הוא הוסיף כי הבחירות ברשות יתקיימו כנראה ביוני או ביולי והזהיר מצעדים חד צדדיים

מתכוננים לבחירות ברשות הפלסטינית: הנשיא הפלסטיני אבו-מאזן הסביר היום (א') כי משימותיה העיקריות של ממשלת המעבר שבראשותו הן להכין את הבחירות לפרלמנט ולנשיאות ולשקם את רצועת עזה. הוא הוסיף כי ישראל חייבת לתת לפלסטינים לערוך את הבחירות גם במזרח ירושלים, כפי שהיה בבחירות הקודמות לרשות.

 

אחדות פלסטינית? כתבות אחרונות ב-ynet:

קרבות בחמאס: א-זהאר נגד משעל והאחדות

ארה"ב: לא נתנגד להסכם דוחא בין פתח לחמאס

 

אבו-מאזן, שנאם בכינוס הליגה הערבית בקהיר, הוסיף כי ועדת הבחירות ברשות הפלסטינית זקוקה לשלושה חודשים כדי להתכונן לבחירות וייתכן שהן יתקיימו ביוני או ביולי. הוא התייחס גם לתהליך השלום עם ישראל והזכיר כי הקוורטט קבע ששני הצדדים צריכים להגיע להסכמה בנוגע לסוגיות הגבולות והביטחון, תוך שלושה חודשים. הוא ציין כי חודשיים עברו מאז ולא הושג דבר, עד שהמלך עבדאללה החליט לארח את הצדדים לשיחות.

 

אבו-מאזן נואם בכינוס הליגה הערבית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אבו-מאזן נואם בכינוס הליגה הערבית(צילום: רויטרס)

 

הנשיא הפלסטיני קרא למדינות הליגה הערבית לשלוח איגרות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנהיגי העולם כדי שאלו יגדירו את הבסיס ואת תנאי חידוש המשא ומתן בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. הוא הבהיר כי אם ישראל לא תענה למסרים הללו - יחלו הפלסטינים להפעיל את תוכניותיהם הקשורות להשלמת ההכרה במדינה פלסטינית. "אנחנו נמתין לתשובה על האיגרות הללו ואם היא לא תגיע - נחל בתוכניות שלנו הקשורות למועצת הביטחון, לעצרת הכללית ולמוסדות האחרים של האו"ם".

 

הוא הוסיף כי הפלסטינים יפנו גם לאמנת ג'נבה הרביעית בנוגע להגנה על אזרחים בשעת מלחמה, אם ישראל לא תשיב לאיגרות הללו. אבו-מאזן שב והדגיש כי התנאים לחזרה

 למשא-ומתן הם קבלת עקרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967, עצירת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים ושחרור אסירים, בעיקר אלו שנעצרו לפני החתימה על הסכמי אוסלו.

 

אבו-מאזן הוסיף כי הפלסטינים דרשו להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם הסכמה לחילופי שטחים בסדר גודל קטן. בנושא הביטחון הוא אמר כי הפלסטינים הסכימו לקיום כוח של צד שלישי, לא משנה מי הוא יהיה, אך ללא נוכחות ישראלית. הוא הזכיר כי בחודש שעבר ציינו עשור ליוזמת השלום הערבית.

 

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הנאום של הנשיא הפלסטיני הוא "הפניית עורף לשלום".

 

"במקום להיכנס למשא ומתן שיביא לסיום הסכסוך, מעדיף אבו מאזן לחבור לארגון הטרור חמאס, אותו חמאס שמתחבק עם איראן", נמסר מלשכת ראש הממשלה. בנאומו איים אבו מאזן כי אם ישראל לא תגדיר את התנאים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, תתחיל הרשות לפעול כדי להביא ל"השלמת ההכרה במדינה פלסטינית". 

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבו-מאזן. קריאה לליגה
צילום: EPA
מומלצים