שתף קטע נבחר

תרגיל נפילת טילים: אלונקאים כבר ביסודי

במסגרת תרגיל שדימה רעידת אדמה ופגיעת טילים, חולצו תלמידי בית ספר יסודי בירושלים במנוף מקומות גבוהות, ואף סחבו אלונקות. מחנכת כיתה א': מבחינתם שכל יום יהיה כזה

באיזה גיל צריך להתחיל? תלמידי בית הספר היסודי "בית הכרם" בירושלים כבר התנסו בסחיבת פצוע ובמתן עזרה ראשונה, כשתרגלו הבוקר (יום ב') מצב של רעידת אדמה ונפילת טילים. לתרחישי האימה נדרשו תלמידים רבים נוספים ברחבי הארץ.

 

התרגיל שנערך בו זמנית במוסדות החינוך, כלל הדמיית רעידות אדמה, פינוי בית ספר ומעבר למרחבים מוגנים. מנוף גבהים חילץ תלמידים לכודים ממקומות גבוהים במבנה בית הספר, ויחידת החילוץ הדגימה חילוץ בחבלים וירידה בסנפלינג. תלמידי בית הספר בשיתוף לוחמי האש הדגימו כיבוי חביות בוערות.

 

מתרגלים סחיבת פצוע  (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
מתרגלים סחיבת פצוע (צילום: גיל יוחנן)
 

להב אסף אברס, דובר כיבוי אש ירושלים, סיפר: "המטרה הייתה לבחון מוכנות של בית הספר בעת חירום. בדקנו את שיתוף הפעולה של כל גורמי החירום ואת חלוקת הגזרות ביניהם. בחלק השני של התרגיל בחנו את המוסד החינוכי ושיתוף הפעולה של התלמידים והמורים איתנו".

 

לדבריו, "בית הספר העמיד כיתה של תלמידים ומורים שתרגלו הפעלות מטפים ומתן עזרה ראשונה. חלק מהתלמידים שימשו גם כאלונקאים, ומבחינתנו התרגיל הסתיים באופן מוצלח".

 

בית הספר כזירת קרב (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
בית הספר כזירת קרב(צילום: גיל יוחנן)
 

לדברי טפסר שמוליק פרידמן, מפקד כיבוי אש ירושלים, "המטרה היא בעיקר להכין את התלמידים למצב של רעידת אדמה. ברגע שמתורגלים, גם אם בניין קורס - תגובה נכונה ויציאה מתוך המבנה תעשה את כל ההבדל ויכולה להציל חיים".

 

פרידמן הוסיף: "בתרחיש של רעידת אדמה בדרגה גבוהה מאוד שממנה חוששים, יקרסו מאות מבנים ויהיו אלפי הרוגים. ברור שאין מספיק אמצעים וכוח אדם כדי להתמודד עם תרחיש כזה, אבל זה המצב בכל העולם, ולכן נידרש לסיוע מחו"ל. עד שהוא יגיע, יש חשיבות גדולה להתנהגות של האוכלוסייה". הוא הביע תקווה ש"תרחיש כזה לא יתממש לעולם, ובטח שלא במשמרת שלי".

 

ליזה מולכו פלדמן, מחנכת כיתה א' ואחראית הביטחון של בית הספר, סיפרה: "הילדים התכוננו במשך שבועיים וקיבלו גם הכנה פסיכולוגית לתרגיל. מבחינתם זו הייתה הצגה שהם חיכו לה, אבל הם גם הבינו את החשיבות. הם ירדו במהירות ובשקט, ללא בהלה. מבחינתם - שכל יום יעבור ככה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה רק תרגיל
צילום: גיל יוחנן
חילוץ מגובה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים