שתף קטע נבחר

שיבושים קשים ברכבת בעקבות "תקלה טכנית"

ביום שאחרי ההסכם על שבועיים בלי שביתה, רכבת שנסעה לכיוון דרום נעצרה באזור בית יהושע בגלל תקלה טכנית וגרמה לשיבושים ועיכובים רבים. "איך ייתכן שב-2012 אנחנו במצב הזה?", תהתה אחת הנוסעות. ועד העובדים: אלה לא עיצומים

הנוסעים ברכבת ישראל ציפו לשבועיים נטולי עיכובים בעקבות ההסכם שגובש אתמול בין ההסתדרות לבין משרד התחבורה, אך התקוות נגוזו הבוקר (יום ג') בעקבות תקלה שהובילה לעצירתה של אחת הרכבות באזור בית יהושע, מה שהוביל לדברי הנוסעים לשיבושים ועיכובים קשים. "נמאס, הכול על גב הנוסעים", אמר נוסע ל-ynet. "אם יש כל כך הרבה תקלות, אז כנראה עובדי הרכבת לא יודעים לתפעל את הרכבות וצריך להעביר את האחזקה לחברה חיצונית".

 

  • נתקעתם על הפסים ובתחנות? שלחו לנו תמונות וסרטונים באימייל האדום או בסלולרי למספר 5335

 

עוד בערוץ החדשות:

 

מדוברות הרכבת נמסר כי רכבת שנסעה לכיוון דרום נעצרה באזור בית יהושע בעקבות תקלה טכנית שתתוקן בקרוב, אולם נוסעים רבים מדווחים ל-ynet כבר למעלה משעה, באמצעות האימייל האדום, על שיבושים קשים בדרך לעבודה. חלק מהנוסעים הפנו אצבע מאשימה כלפי ועד העובדים, אך שם דחו בתוקף את הטענות. 

 

נוסעים ברכבת, הבוקר (צילום: ליאור קרוחמל) (צילום: ליאור קרוחמל)
נוסעים ברכבת, הבוקר(צילום: ליאור קרוחמל)
   

ענת זיגמן, תושבת השרון, סיפרה ל-ynet כי היא נוסעת מדי בוקר מבית יהושע לתל אביב ברכבת שיוצאת ב-6:25. זה בדרך כלל לוקח לה חצי שעה, אך היום היא הגיעה רק ב-8:45. "הרכבת הייתה עמוסה", סיפרה, "היא יצאה מהתחנה ולאחר מספר מטרים נעצרה. מצאנו את עצמנו כלואים בתוך הרכבת בלי יכולת לצאת. כל הזמן אמרו לנו שמדובר בתקלה ועוד מספר דקות הרכבת תחזור לנסוע, אך היינו שם יותר משעה וחצי".

 

"רק בעשרה לשמונה הגיעה רכבת שגררה אותנו חזרה לתחנה", המשיכה זיגמן, "כל הזמן הזה הנוסעים ברכבת היו נזעמים והעבירו את הזמן בבדיחות על הרכבת. אף אחד לא האמין שמדובר בתקלה מכיוון שבמסילה המקבילה נסעו רכבות כרגיל".

 

עומס בתחנת בית יהושע, הבוקר ()
עומס בתחנת בית יהושע, הבוקר
 

"בשעה 6:40, הרכבת מחיפה לתל אביב נעצרה בין נתניה לבית יהושע בתירוץ של תקלה טכנית", כתב הנוסע צפריר, "עשר דקות לאחר מכן, רכבת המגיעה מהכיוון הנגדי נעצרה בדיוק לצידה, והן חוסמות את שני נתיבי הרכבת".

 

נוסע אחר סיפר: "עליתי בנתניה על הרכבת, כל נוסעי הרכבת נתבקשו לרדת מהרכבת בעקבות תקלה בתחנת בית יהושע. לאחר שעלינו על הרכבת והגענו לבית יהושע, עכשיו הכרוז טוען שהרכבת עמוסה מדי ולא יכולה לצאת".

 

רכבת עמוסה בתחנת חדרה, הבוקר (צילום: ליאור קרוחמל) (צילום: ליאור קרוחמל)
רכבת עמוסה בתחנת חדרה, הבוקר(צילום: ליאור קרוחמל)
  

הילה קניג, נוסעת שגרה בחיפה ועובדת בתל אביב, שאלה "למה אני צריכה כל הזמן להתנצל שאני גרה ב'פריפריה' ולא מסוגלת להגיע בזמן לעבודה?". לדבריה, "יצאתי לעבודה בשעה 06:40 ועכשיו 08:30. אני ועוד מאות נוסעים תקועים בדרך. לטענת הכרוז יש תקלה, אך זה יותר נראה כעיצומים סמויים. מה יהיה? איך ייתכן שב-2012 אנחנו במצב הזה?".

 

נוסעים שעלו בתחנת בנימינה ניסו לחשוב בדרך על פתרונות נסיעה אחרים לאור הבעיות החוזרות ונשנות ברכבת ישראל. נוסעת אחת אמרה שתוותר ותנסה את האוטובוסים המהירים מחיפה לתל אביב, אך נוסעת אחרת ענתה לה שבימי השביתה היא נאלצה לעלות על אוטובוס מזכרון יעקב לתל אביב, ובדרך ראתה מהחלון עשרות נוסעים בפרדס חנה ובחדרה בפנים מאוכזבים, כשהאוטובוס המלא עד אפס מקום לא עצר בתחנות.

 

"הסדרן מתחנן שאנשים יירדו" 

ישראל, נוסע נוסף, כתב: "תקועים ברכבת שאספה את הנוסעים בנתניה

ופשוט עצרה לאסוף עוד נוסעים בבית יהושע. עקב כמות הנוסעים שעלתה נוצר עומס יתר שמונע גם מרכבת זו להמשיך. הסדרן מתחנן שאנשים יירדו, אך לשווא. במצב זה כבר 30 דקות".

 

התקלה גרמה כנראה גם לשיבושים ברכבות הנוסעות לכיוון צפון. אחד הנוסעים סיפר כי הוא נמצא על הרכבת המהירה בין תל אביב לחיפה, שהפכה למאספת בכל התחנות בעקבות התקלה. "הגענו למצב של עומס יתר והרכבת לא יכולה לסחוב יותר אנשים", התלונן, "מבקשים פה מאנשים לרדת מהרכבת כדי שתוכל להמשיך בנסיעה. כבר מעל לחצי שעה שהרכבת עומדת בתחנה ולא זזה".

 

בהכנת הידיעה השתתפה יעל מדר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עומס בקרון, הבוקר בחדרה
צילום: אריק אברג'יל
צילום: אלכס קקורייב
עומס בתחנה בבית יהושע
צילום: אלכס קקורייב
מומלצים