שתף קטע נבחר

"דארוויש שלא לחץ יד לאריק זאבי - גיבור לאומי"

התקשורת המצרית דווקא בחרה להלל את הג'ודוקא המצרי, שלא לחץ את ידו של הישראלי אחרי הקרב ביניהם: "ישראל מדינה טרוריסטית וכל הכבוד לו". צפו בדארוויש מתעלם מזאבי

זה לא סוד שהיחסים בין ישראל למצרים לא נמצאים כיום באותו מעמד כפי שהיו בעבר. הוכחה נוספת לכך, קיבלנו ביום ראשון האחרון, על מזרן הג'ודו כשאריק זאבי פגש בשלב רבע גמר הגראנד פרי בדיסלדורף שבגרמניה את רמדאן דארוויש המצרי, שסירב לאחר הקרב ללחוץ את ידו של הישראלי.

 

עוד ב-ynet ספורט:

מכבי ת"א מהללת את אריאל הרוש

 

אומנם חלפו יומיים, אבל התקשורת המצרית לא התעלמה מהמקרה ופרסמה ידיעות על האירוע באתרי האינטרנט השונים. באחד האתרים, הגדילו לעשות והוסיפו קישור לסרטון הקרב, שזכה ביממה האחרונה לעשרות אלפי כניסות ומאות תגובות.

 

צפו בדארוויש מסרב ללחוץ את ידו של אריק זאבי

 

"דארוויש הוא גיבור לאומי", נכתב באחד האתרים: "ישראל מדינה טרוריסטית וכל הכבוד למצרי". חלק מהתגובות ממשיכות להלל ולשבח את המהלך מעורר המחלוקת של המצרי ואחרים מצרפים גם קללות למדינה ולספורטאי שניצב מולו.

 

בין התגובות הנוספות אפשר למצוא: "אוהבים אותך דארוויש על המהלך", "מצרים ניצחה שנית", "אין שלום לאחר המעשים של הישראלים". חלק מהתגובות אפילו כעסו למה בכלל רמדאן דארוויש עלה לקרב. המצרי, אגב, סיים בסופו של דבר במקום השלישי בתחרות.

 

הכתבות בתקשורת המצרית שמהללות את דארוויש ()
הכתבות בתקשורת המצרית שמהללות את דארוויש

 

"אני מאוד מאוכזב מההפסד למצרי", הגיב אתמול זאבי ל-ynet ספורט. "הרגשתי דווקא טוב בתחרות, אבל אני שוב מפסיד בעונשים לספורטאים שבאים לסגור את הקרב ואני חייב למצוא פיתרון לזה. ההתנהגות של המצרי רק מעצימה את האכזבה שלי. הוא גם צעק 'אללה וואכבר' בסיום הקרב. התנהגות מבישה שלו שרק גורמת לי להצטער יותר על ההפסד".

 

זמר סודק, מי שמקליט בקביעות קרבות של ספורטאים ישראלים ומעלה אותם ליוטיוב, אמר: "קמתי בבוקר וראיתי מאות תגובות בערבית. לא הבנתי מה הולך פה, אבל הנחתי כי פרסמו את הקרב באתרים מצרים".

 

אריק זאבי. באיגוד הג'ודו לא מתכוונים לעבור על הנושא לסדר היום (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אריק זאבי. באיגוד הג'ודו לא מתכוונים לעבור על הנושא לסדר היום(צילום: אורן אהרוני)

 

"הווידאו הפך להיות הכי פופולארי בערוץ שלי ואומנם המונה לא מתעדכן מאתמול, אבל בטוח שעבר כבר את 10 אלף הצפיות וימשיך לעלות. חבל שככה מתייחסים לקרב ספורטיבי שאמור להיות על המזרן ולא להכניס בו גם את הצד הפוליטי".

 

איגוד הג'ודו לא מתכוון לשתוק על המקרה והיו"ר החדש, משה פונטי, הוציא מכתב תלונה ואף מתכוון לשוחח בימים הקרובים עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, לראות איך מטפלים במקרה ואיך מונעים אירועים כאלו בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק זאבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים