שתף קטע נבחר

המסחר נסגר בירידות חדות: אי.די.בי ירדה ב-10%

מדד ת"א 25 נפל ב-2.3% ומדד ת"א 100 השיל 1.8%. אפסילון: "השילוב של גורמים פוליטיים, כלכליים וסביבתיים הוביל לכך שהשוק מפגין תשואת חוסר מול העולם הרבה זמן"

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בירידות חדות, למרות העליות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט ובבורסות אירופה.

 

מדד ת"א 25 ירד ב-2.26% ל-1,072.80 נקודות; מדד ת"א 100 ירד ב-1.84% ל-981.44 נקודות; מדד נדל"ן 15 ירד ב-1.88% ל-273.96 נקודות; ואילו מדד בלו טק 50 עלה ב-0.29% ל-288.93 נקודות.

 

הירידות שרואים היום בתל-אביב אחרי שבעולם דווקא נרשמו עליות ביום שישי, נובעות בעיקר מחוסר עניין של הציבור, אמר ל"כלכליסט" עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון. "הזרים ממש לא במשחק כרגע. לכן, מספיק שגוף מסוים החליט שהוא יוצא מהשוק ובמחזורים הנוכחיים זה גורם לזעזוע".

 

"השילוב של כל הגורמים הפוליטיים, הכלכליים והסביבתיים הצטברו לכך, שהשוק מפגין תשואת חוסר מול העולם כבר הרבה מאוד זמן", אמר אזולאי בהתייחסו בין היתר למתיחות עם איראן ולדו"ח הריכוזיות.

 

שר האוצר, יובל שטייניץ, נפגש ביום חמישי האחרון עם ראשי חמשת הבנקים הגדולים בישראל לשיחה על מצב המשק - וזכה לביקורת מהולה בחששות רבים. "מונהגות במשק יותר מדי רפורמות בזמן קצר, ועוד בתקופה של האטה כלכלית כשקיים חשש אמיתי שהמשק יימצא במצב של חוסר יציבות", אמר לו אחד אחד המשתתפים בפגישה. עיקר חששם של חמשת ראשי הבנקים נגע להיווצרות משבר אשראי במשק.

 

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו שהיו טובים מהצפוי. המדדים המובילים רשמו גם עלייה שבועית, כאשר ביום שישי הגיע מדד ה-S&P 500 לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008. בתל-אביב ננעל המסחר ביום חמישי בירידות, והמדדים רשמו ירידה שבועית כאשר ת"א 100 איבד 1% ות"א 25 ירד ב-0.7%.

 

"נדמה כי המגמה העתידית של שוק המניות המקומי עדיין לא נקבעה. אמנם בימים האחרונים נרשמו עליות שערים מתונות בבורסה, אך זה נעשה בהשראת המגמה בשוקי העולם, ולא על רקע העוצמה הייחודית של השוק המקומי", נכתב בסקירה השבועית של כלכלני בנק הפועלים.

 

מחירי הנפט הגבוהים ממשיכים להעסיק את מנהיגי העולם. ביום שישי הזהירה קרן המטבע הבינלאומית כי הם עלולים לסכן את הכלכלה העולמית. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר באותו עניין כי אין פתרון קל לבעיית עליית מחירי האנרגיה.

 

נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק, אינו סבור שספרד, איטליה ופורטוגל זקוקות לחילוצים להקלה על נטלי החוב העצומים שלהן, וכי הרפורמות זקוקות לתמיכת גרמניה ומדינות מובילות נוספות באירופה. הוא גם הביע אופטימיות זהירה כי כלכלת העולם תצמח השנה.

 

מחר יפרסם בנק ישראל את שיעור הריבית לחודש מרס. יוסי שווימר, הכלכלן הראשי במגדל שוקי הון, מעריך כי עליית מחירי הדירות בדצמבר היא נתון נוסף שיתמוך בכך שבנק ישראל לא ישנה את שיעור הריבית. הבוקר ידונו חברי הממשלה בהמלצות הסופיות של ועדת הריכוזיות.

 

מניות במרכז

קיצוצי שכר בקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר: ל"כלכליסט" נודע כי המנהלים בחברות המטה, אי.די.בי אחזקות

(ירדה בכ-10%), אי.די.בי פתוח, דסק"ש, כלל תעשיות וכור לא יקבלו בונוסים עבור 2011. בשנה האחרונה מוביל דנקנר כמה מהלכים באי.די.בי במטרה להעשיר את קופת המזומנים שלה, בהם מימוש חברות ליבה כמו משאב, מהלכים מבניים כמו מיזוג כור ודסק"ש וגיוסי הון.

 

חברת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן הודיעה היום כי השלימה הנפקת זכויות בצורה של מניות בסכום כולל של כ-100 מיליון שקל. החברה מסרה כי עמדה ביעד אשר הציבה לעצמה.

 

הסלמה במאבק בין קבוצת שטראוס (ירדה ב-2.05%) לבין חברי תנועת "ישראל יקרה לנו", ממארגני חרם הקוטג' שערכו הפגנות מול בתי בכירי החברה וכעת לוקחים חלק בחרם על מוצרי שטראוס. חברי התנועה חברו לארגון אמון הציבור והסתדרות הגמלאים – וכעת נערכים לפנות לממונה על ההגבלים, בטענה כי שטראוס מנצלת לרעה את כוחה כמונופול בקטגוריית טבלאות השוקולד. בתוך כך הודיעה שטראוס כי תמחק 43 מיליון שקל עקב ירידת שווי מוניטין.

 

שותפות גלוב אקספלוריישן דיווחה ביום שישי כי קידוח אופק 1, הנמצא בבעלות מלאה שלה, הוא קידוח יבש. מדובר בקידוח למציאת נפט הכלול ברישיון אופק שבאזור לוד. הקידוח נעשה לעומק של 2,500 מטר.

 

כניסתה של HOT (ירדה ב-3.8%) לשירות אספקת האינטרנט (ISP) והורדת המחירים בענף ממשיכות להסעיר את שוק התקשורת. בניסיון למנוע עזיבת לקוחות להוט, מציעות ספקיות האינטרנט למנויים המבקשים להתנתק הוזלות משמעותיות המתבטאות בירידה של עשרות אחוזים.


פורסם לראשונה 26/02/2012 10:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים