שתף קטע נבחר

לונדון כמו בחלום

חמישה ימים וחמישה לילות בלונדון, במסע הגדול של 20 המועמדות בתחרות מלכת היופי של ישראל לשנת 2012. בחוץ היה קר, אבל הטיול היה לוהט!

לונדון של פברואר 2012 הייתה קרה מאוד, אבל כאילו בתזמון מושלם נעלמה האפרוריות וזכינו לארבעה ימים שטופי שמש. ביום החמישי אפילו הפתעה: יום בהיר, אבל כולו שלג לבן. אכן טיול מושלם, שארגנו לנו חברת התיירות והנופש "נתור" בשיתוף SkiDeal.

הנה מקצת החוויות שלנו במהלך חמישה ימים ולילות. ראינו בעיר גם את האתרים הכי מוכרים והכי תיירותיים, וגם כמה מרכזי קניות ומסעדות שאפילו מי שכבר ביקר פעם ופעמיים בלונדון ישמח לשמוע עליהם. החוויות שלנו, אבל גם הגולשים יכולים להכיר וללמוד.

 

עוד כתבות בתחרות מלכת היופי 2012:

עומדות בשער: איך נראות המועמדות בשער מגזין וירטאלי?

 

 

צילום: ששון משה

 

 

ארמון בקינגהאם. הגודל מרשים

ארמון המלוכה הבריטי . כעבור 60 שנה קנה אותו המלך ג'ורג' השלישי והמלך גורג החמישי הפך אותו לארמון. בימי המלכה ויקטוריה, בסוף המאה ה־19, הפך למעון הרשמי של בית המלוכה.

הגודל מרשים: 52 חדרי שינה, 78 חדרי אמבטיה ועוד 188 חדרים למשרתים, ו־92 חדרי משרדים. במקום נערכים אירועים וטקסים רשמיים, כשהאטרקציה הידועה היא טקס חילופי משמר המלכה, שנערך מדי יום לשמחת המוני התיירים המתקהלים מסביב.

 

המועמדות על רקע הארמון. נבנה בשנת 1703 בעבור הדוכס הראשון מבקינגהאם (צילום: ששון משה) (צילום: ששון משה)
המועמדות על רקע הארמון. נבנה בשנת 1703 בעבור הדוכס הראשון מבקינגהאם(צילום: ששון משה)

 

מגדל לונדון (ה"טאואר"). שיחזור מימי הביניים

בטאואר של לונדון, המעוצב בסגנון ויקטוריאני־גותי, קיים שחזור של חדרי הארמון מתקופת ימי הביניים, וגולת הכותרת- אוסף התכשיטים של מלכי אנגליה. השרביט המלכותי המשובץ בחלקו העליון ביהלום הגדול בעולם בעל מאות קראטים (מחירו, אילו היה עומד למכירה, כמה מיליארדי ליש"ט). מהגשר המפורסם של הטאואר צפו הבנות על נהר התמזה הזורם בנחת.

 

 

הביג בן. סמל ליכולת העמידה הבריטית

מגדל השעונים הכי מפורסם באנגליה ואולי בעולם כולו, הוא ללא ספק מסמליה הבולטים של לונדון. משקל השעון המותקן בראש המגדל של בית הפרלמנט הבריטי, בארמון וסטמינסטר, הוא 13 טונות. המנגנון שלו שוקל חמש טונות ומותחים אותו שלוש פעמים בשבוע.

הביג בן מנגן בכל רבע שעה צלילים שונים ובכל שעה עגולה את הצלילים כולם. בשביל האנגלים מסמל מגדל הביג בן את יכולת העמידה שלהם במלחמת העולם השנייה, אחרי שהשעון המופלא המשיך לצלצל גם כשלונדון הופצצה קשות.

 

ככר טרפלגר. אריות ברונזה ומבוך

הכיכר המרכזית של העיר מסמלת בעבור האנגלים את ניצחון בריטניה על צרפת בקרב הנודע ובין הפסלים בכיכר ניצב פסלו של האדמירל נלסון, מפקד הצי הבריטי באותו קרב מפורסם, כשהוא מוקף באריות עשויים ברונזה.

במרכז הכיכר יש מין מבוך שבסמטאותיו שלטים הנושאים שמות של רחובות בלונדון.

 

כנסיית סנט פול. תצפית על העיר

הכנסייה החשובה ביותר בלונדון נמצאת במרכז הסיטי של העיר, על גבעת לודגייט, ומשמשת כמקום מושבו של הבישוף של לונדון.

סנט פול הוקמה במאה ה־17 על־ידי האדריכל כריסטופר רן, שבנה כנסיות בסגנון רנסנס ובארוק וזכה לסגנון משלו – "רן־נסנס". גובהה של הכנסייה הוא 108 מטר, ובחלקה העליון כיפה שבראשה כדור וצלב מוזהבים מרשימים. יש בה בית גנזים, גלריות שונות, מהן ניתן לצפות על העיר, במרתף מוצגים אוצרות הכנסייה ויש בה קברים, כולל זה של כריסטופר רן עצמו. אגב, מהכנסייה הזאת יצאה הלווייתו של מי שהיה ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל.

 

 

בכנסיית סנט פול. הכי חשובה בעיר (צילום: ששון משה) (צילום: ששון משה)
בכנסיית סנט פול. הכי חשובה בעיר(צילום: ששון משה)

 

כיכר פיקדילי. מלאך החסד

כיכר עמוסה וצפופה, הנמצאת במרכז לונדון במפגש הרחובות ריג'נט ופיקדילי. המזרקה עם פסל הגבר העירום הנמצאת שם היא של מלאך החסד הנוצרי, ולא כמו שרבים חושבים בטעות, כאילו זהו אל האהבה היווני.

 

מוזיאון מאדם טוסו. סלבריטיז ומרתף עינויים

מה לא נכתב על המוזיאון הוותיק על שמה של מארי טוסו, שנהגה להסתובב בשלהי המאה ה־18 עם בובות שעווה מעשה ידיה? מי שזכו במרב הקליקים מהמצלמות של הבנות שלנו היו בובות השעווה של ג'סטין ביבר, ג'ורג' קלוני, ליאונרדו דיקפריו, ג'וליה רוברטס וג'ניפר לופז.

במרתף העינויים של המוזיאון חלקן נבהלו ומיהרו החוצה. רק האמיצות שבחבורה עשו את כל המסלול.

 

מחזות זמר. להיטים

לונדון היא מקום נפלא לצפות במחזות זמר ולפיכך, שני ערבים הוקדשו למחזות הזמר המצליחים המוצגים כעת בעיר:

 

We Will Rock You, משירי להקת הרוק הבריטית "קווין", שפעלה במשך שלושה עשורים עד מותו, בשנת 91', של סולנה, פצצת הכישרון פרדי מרקורי, ממחלת האיידס.

על אף שמרבית המועמדות של 2012 טרם נולדו כש"קווין" התפרקה, מתברר שהדור הצעיר עדיין שומר אמונים ללהקה ולמוזיקה שלה, ומועדון המעריצים של "קווין" פשוט עצום. בין להיטי הלהקה שהזיזו את הבנות ממושבן: "ווי וויל רוק יו", "ווי אר דה צ'מפיונס", "מי רוצה לחיות לנצח", "רפסודיה בוהמית", "מישהו לאהוב" ועוד.

 

Mama Mia, משירי להקת "אבבא", להקה שאמנם התפרקה מזמן אבל המחזה שכתבה קתרין ג'ונסון, עם הלהיטים הגדולים של הלהקה, ממשיך לסחוף קהל רב ברחבי העולם. אתם בטח זוכרים: "ווטרלו", "דנסינג קווין", "יש לי חלום", "מאני מאני מאני" וכמובן "מאמא מיה".

 

מועדון הלילה "מדוקס". כל הנחשבים של לונדון

את הערב האחרון בילו הבנות במועדון הלילה "מדוקס", אחד ממועדוני החברים היותר פופולריים ונחשבים כיום בעיר. כדי להיכנס אליו, אם אינך חבר, צריך פרוטקציה רצינית (ותודה לבעלים הישראלי שעשה לנו את קיצורי הדרך). המועדון נמצא באזור מייפייר שבעיר, הוא בן שתי קומות (קומת בר עם רחבת ריקודים וקומת מסעדה) ובין אורחיו הקבועים – כל הנחשבים של לונדון.

 

החוויה הקולינרית. מבחר טעמים וניחוחות

לונדון מציעה מבחר ענק של טעמים וניחוחות במסעדות מכל סוג וסגנון: צרפתי, איטלקי וכל מטבח אירופאי נחשב, את מיטב מטעמי המזרח הרחוק (סיני, יפני, תאילנדי, וייטנאמי וכמובן הודי ופקיסטני), שפע של מסעדות לבנוניות משובחות, אוכל אפריקאי ומבחר עצום של קונדיטוריות ובתי שוקולד.

 

אחרי ארוחה מענגת ב"קפה נואר", עם הרבה דגים, בשר ופסטות, וארוחת ערב בסגנון תאילנדי, הגענו לגולת הכותרת הקולינרית של הטיול: מסעדת "גילגמש" באזור קמדן.

לא מדובר במסעדה בלבד ולא רק בחוויה גסטרונומית לעילא ולעילא, אלא גם בחוויה ויזואלית מעוררת חושים.

"גילגמש" הנמצאת בבעלות ישראלית ומנוהלת על ידי יהודה בן טוב וג'פרי בים, היא מתחם ענק שיש בו מסעדה, מועדון ואולם אירועים. המתחם יכול להכיל בו זמנית כאלף בני אדם, וכולו מלאכת מחשבת מעוצבת: על הקירות פיתוחי עץ ועבודות חריטה בעבודת יד שיובאו מהודו ומסין. סגנון האוכל הוא אסייתי, מנות עם אקזוטיות מגוונות שכללו בין השאר, סושי שחור. סקרנים? נסו בטיול הקרוב:

www.gilgameshbar.com

 

שופינג. אין כמו סיילים

קניות בלונדון שלא בתקופת הסיילים הגדולים, יכולות להיות עניין יקר, אבל למזלן של הבנות, חודש פברואר עומד בסימן סוף הסיילים מה שמבטיח חגיגת קניות במחירים נמוכים מאוד על פי כל מושג.

 

וכך פשטו הבנות על מרכזי הקניות המוכרים וההומים של רחובות אוקספורד וריג'נט, על חנויות הכלבו, על הבוטיקים ועל חנויות המותגים והקונספט, וגם בילו שעות במרכז הקניות של "וסטפילד" (http://uk.westfield.com/london), מהגדולים באירופה.

 

אבל אתר הקניות שגנב את ההצגה היה בית הכלבו "פרימרק" (www.primark.co.uk), הידוע במחיריו המאוד זולים. אחרי שעות של קניות במקום יצאו כולן עמוסות בחבילות וביקשו לשוב למחרת.

 

ועוד בטיול: לונדון מושלגת והמון חוויות

במהלך 15 השנים האחרונות לא ירד בלונדון שלג שנותר על האדמה למשך שעות. אבל הנה, דווקא בטיול שלנו התעוררו הבנות בבוקר האחרון של הטיול והתרגשו לראות את לונדון מושלגת כולה. אחרי ארוחת הבוקר יצאו לפארק גני קנסינגטון, הפארק המלכותי של לונדון השוכן ממערב להייד פארק, בו נמצא ארמון קנסיגטון ואליו מגיעים לסופי שבוע הנסיך ויליאם ואשתו קייט מידלטון.

קשה היה לצפות לחוויה מלכותית יותר מאשר לונדון לבנה ומושלגת ביום האחרון של טיול המועמדות. שעות אחדות אחר כך הן כבר נחתו למציאות, ועברו להילוך גבוה, החזרות לערב הגדול בעיצומן. בשבעה במרץ, בסיומו של טקס מרגש ומותח, נדע מי תהיה מלכת היופי החדשה של ישראל.

 

 

פארק לונדוני בלבן. צחוקים ומלחמת כדורי שלג (צילום: ששון משה) (צילום: ששון משה)
פארק לונדוני בלבן. צחוקים ומלחמת כדורי שלג(צילום: ששון משה)

 

דבר המבקרות

ויולט חיימוב: "צפינו במופע רחוב ובתוך כמה דקות הייתה התקהלות סביבנו. לא התכוונו לגנוב את ההצגה, אבל זה מה שקרה".

נוי אבנר: "נהניתי מאוד ממוזיאון מאדאם טוסו. והרי לא בכל יום יוצא לי להצטלם עם הנשיא אובמה".

שני חזן: "מחזות הזמר? שעות של הנאה . אני שרה מגיל צעיר והמחזמר הזה, We Will Rock You, העיף אותי. 'קווין' היא הלהקה האהובה עליי ולא היה חסר הרבה שהייתי קופצת לבמה ומצטרפת לזמרים".

שובל אלגרבלי: "'מדוקס'? היה מושלם. כל מה שאפשר לבקש ממועדון, צפיפות, מוזיקה טובה וריקודים, ואנשים שעושים את האווירה. השתוללנו, לא רציתי שהערב ייגמר. בשבילי זה היה סיום נפלא לטיול שהושקעה בו הרבה מחשבה".

ספיר יודשקין: "לא הייתי מעולם בחו"ל, יש לי פחד טיסות. אבל ניצחתי את הפחד. אחזור שוב לראות את כל המקומות המדהימים האלה וכמובן לקניות".

טל בן מנשה: "מרגש לראות איך הם מצליחים לשמר הכול במשך השנים".

קריסטינה זוק: "מאז שהייתי ילדה חיכיתי ליום בו אזכה לראות את הביג בן מקרוב והנה זה קרה. במציאות הוא מרשים לא פחות מאשר בפנטזיה שלי".

סשה גרצ'יק: "מרהיב. מדובר במדינה שהחיבור למסורת אצלה כל כך חזק, שמרגישים את זה גם ברחוב."

אלונה מוטיבאן: "זו הפעם הראשונה בחיי שאני צופה במחזות זמר. אני לא בטוחה שביוזמתי הייתי מגיעה לזה, אבל אחרי שנחשפתי לזה, אני בטוחה שזו לא הפעם האחרונה".

אננדה לי תיק: "כבר הייתי לא מעט בחו"ל, אבל 'גילגמש' היא משהו אחר, שונה מכל מה שראיתי וטעמתי".

לי מאי יושיע: "לונדון מציעה הכול מכל, זול ויקר, צריך רק לבחור".

שלי רגב: "פעם אחת בחיי ראיתי שלג בישראל, כשהייתי בת שלוש, והפעם החגיגה בלבן הייתה משעשעת וכיפית ביותר. השלג היה פינאלה לימי הכיף. היינו חבורה מגובשת ובסוף הטיול לחצנו ידיים והבטחנו לעצמנו לחזור ללונדון יחד בקיץ".

עם כל הצחוקים, מעשי הקונדס והשתובבויות".

טל בן שושן: "הגענו ללונדון עם הכותרת של תחרות מלכת היופי, אבל לא הרגשנו שאנחנו בתחרות. הרגשתי בבילוי כיפי עם החברות הטובות שלי, בילוי שלא רצינו שיסתיים".

 

 

 










 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גל גרוד ושני זיגדון. בילוי כייפי עם החברות
צילום: ששון משה
גילגמש. "שונה מכל מה שטעמתי"
צילום: ששון משה
קריסטינה וליאו. נראה אמיתי
צילום: ששון משה
הילה בוסקלה, שני חזן, שלי רגב. הבטיחו לחזור בקיץ
צילום: ששון משה
אננדה לי תיק ושלי רגב. חוויה אינטנסיבית
צילום: ששון משה
לאשה בפייסבוק
מומלצים