שתף קטע נבחר

האלכוהול המזויף: פשיטה על מועדונים בתל-אביב

המשטרה החרימה ארגזים של שתייה חריפה מזויפת, שעל-פי החשד נקנתה מחברי כנופיה בצפון. בקבוק שעלות ייצורו הייתה 30 שקלים נמכר ב-200 שקלים

אחרי שחשפה בשבוע שעבר מעבדות בצפון הארץ שייצרו אלפי בקבוקי אלכוהול מזויפים, החלה היום (ב') המשטרה בפשיטות על מועדונים בתל-אביב שמוכרים את המשקאות המזויפים.

 

 

במהלך פעילות סמויה חשפה יחידת הקניין הרוחני ביחידה הכלכלית, בראשותו של רב-פקד שלומי חכמון, תעשייה שלמה שעסקה בזיוף. בפעילות נעצרו תשעה חשודים.

 

הבוקר נמשך המבצע. בלשי היחידה הגיעו לכמה מועדונים ברחבי תל אביב והחרימו ארגזים של שתייה חריפה, שעל-פי החשד נקנתה מחברי הכנופיה בצפון. במשטרה מזהירים כי שתיית בקבוקים כאלה יכולה להוות סכנה בריאותית עבור הבליינים.

 

עוד בחדשות:

דיווח: שגריר ישראל דרש שכלבים יבדקו מכוניתו

פיצוץ במו"מ על מגרון: מחלוקת על הריסת המבנים

לואנה נלחמת בגירוש: "קורעים אותי מהמשפחה"

 

במהלך החקירה התברר לחוקרים כי סכומי כסף גדולים הגיעו לידי החשודים בזיוף. על-פי החשד, עלות ייצור של בקבוק ויסקי מזויף או וודקה ואן-גוך הוא בסביבות 30 שקלים. הבקבוק נמכר למועדונים ופיצוציות בסביבות ה-70 שקלים ואלה מוכרים בקבוק כזה ב-200 שקלים.

 

תפיסת האלכוהול על ידי השוטרים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
תפיסת האלכוהול על ידי השוטרים(צילום: מוטי קמחי)
 

במועדונים ובברים הרווח עוד גדול הרבה יותר, שכן יש מקומות שבהן כוסיות קטנות של המשקה עולות 50 עד 70 שקלים. אבל מה שמטריד יותר את אנשי המשטרה זה לא הרווח העצום, כמו הסכנה בעצם השתייה של המשקה המזויף, שכן במעבדות

 שבהן יוצרו המשקאות אין תנאים סטריליים ושום גורם רשמי לא מפקח על טיב החומרים. בנוסף משרד הבריאות לא בודק מה התוקף של המשקאות ואם הם מסוכנים.

 

"משאיות שלמות של בקבוקים מזויפים היו עושות את דרכן בכל סוף שבוע מהצפון לכיוון הדרום ותל אביב", אמרו במשטרה. "זו ממש תופעה ארצית והחמור מכול הוא שצעירים ובני נוער שותים את הרעל הזה בלי פיקוח". במשטרה אמרו כי ימשיכו גם בתקופה הקרובה לערוך פשיטות על מועדונים ופיצוציות על פי מידע מודיעיני. מקומות שבהם יימצא אלכוהול מזויף ייסגרו ונגד הבעלים תיפתח חקירה פלילית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החרמת האלכוהול על ידי המשטרה, היום
צילום: מוטי קמחי
המעבדה בצפון, שנחשפה בשבוע שעבר
צילום: באדיבות משטרת ישראל
מומלצים