שתף קטע נבחר

פשיטה על תחנת טלוויזיה בגדה: מפריעה לנתב"ג

כוחות צה"ל אבטחו את אנשי משרד התקשורת שפשטו על תחנת "ווטן" ברמאללה. לטענת הפלסטינים, הכוחות החרימו ציוד שידור ומחשבים. מצה"ל נמסר כי שידורי התחנה חרגו מהתדרים המוסכמים, והיה חשש שיפריעו לנחיתות מטוסים

אנשי יחידת הפיקוח האלחוטית באגף הספקטרום במשרד התקשורת פשטו הלילה (יום ד') על תחנת הטלוויזיה הפלסטינית "ווטן" ברמאללה. את הפשיטה אבטחו כוחות של צה"ל. מצה"ל נמסר כי התחנה שידרה בתדרים שאינם מותרים לפי הסכמי אוסלו, והיה חשש ששידוריה יפריעו לנחיתות המטוסים בנתב"ג.

 

עוד בחדשות ynet:

 

גורמים פלסטיניים טענו כי הכוחות עצרו ארבעה מעובדי התחנה, אך בצה"ל הכחישו זאת. לטענת הפלסטינים, בין העצורים כתב, מפיק, גרפיקאי ומפקח שידור. הם הוסיפו כי בפשיטה הוחרמו גם ציוד שידור ומסמכים.

 

אחד העובדים תיאר את שקרה: "הופתענו מפשיטת כוחות צבא גדולים שהגיעו בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר. הם עצרו את עמיתיי וחיבלו במשרד". לטענת העובד, כוחות הצבא לא אהבו את העובדה שהבחינו במהלך החיפוש בתמונה של פעיל הג'יהאד האיסלאמי, חאדר עדנאן, שהייתה תלויה על אחד הקירות הפנימיים בתחנה. בהנהלת התחנה טענו כי הצבא החרים בנוסף לציוד השידור גם מחשבים ששימשו את אנשי התחנה.

  

הציוד הוחרם מחשש להפרעה לנחיתות בנתב"ג (צילום: אמנון טרבלסי) (צילום: אמנון טרבלסי)
הציוד הוחרם מחשש להפרעה לנחיתות בנתב"ג(צילום: אמנון טרבלסי)

 

דובר צה"ל מסר בתגובה כי צה"ל איבטח פעילות של משרד התקשורת לסגירת שתי תחנות טלוויזיה פיראטיות ברמאללה. "זאת לאחר בקשות חוזרות ונשנות להפסיק את שידוריהן לאלתר, שידורים הפוגעים באופן חמור בתחנות שידור חוקיות בישראל. במסגרת הפעילות החרימו נציגי משרד התקשורת משדרים בהתאם לחוק".

 

תחנת "ווטן" מפעילה ערוץ טלוויזיה ואתר חדשות באינטרנט, ומרכז פעילותה ברמאללה. גורמים פלסטינים אמרו ל-ynet כי לא ברור מי הבעלים של התחנה, אולם ציינו כי אנשיה מקורבים מאוד למוסטפא ברגותי, מזכ"ל מפלגת היוזמה הלאומית הפלסטינית. ברגותי נחשב לאחד המבקרים החריפים של ישראל ברשות הפלסטינית, הוא משתתף קבוע בפעילויות המחאה העממית בגדה המערבית.

 

התחנה לקחה חלק פעיל ומשמעותי בקמפיין הפלסטיני למען שחרורו של עדנאן, ששבת רעב 67 ימים עד שהוחלט לשחררו. מיד לאחר מכן כתב ברגותי מאמר ב"ניו-יורק טיימס" שבו ציין כי הדרך להיאבק בכיבוש היא באמצעות פעולות עממיות שמביאות את ישראל למצב של חוסר אונים אל מול הקמפיין התקשורתי העולמי הנרחב, כפי שהיה במקרה של עדנאן.  

 

ברגותי עצמו מיהר לגנות את הפשיטה על התחנה הבוקר ואמר כי היא "פעולה פיראטית ישראלית". הוא ציין כי הפשיטה לא רק פוגעת בחוקים ההומניטריים, אלא גם מפרה את ההסכמים בין ישראל לרשות הפלסטינית שמונעים מצה"ל להיכנס לשטחי A.

 

גם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, גינה את הפשיטות וטען כי "ההתקפות הישראליות נגד מוסדות התקשורת והפגיעה המתמשכת בעם הפלסטיני מראים את מידת הכישלון וחוסר האונים של הקוורטט". פיאד הדגיש כי התגובה הפלסטינית הראויה לכך היא השבת השידור לאוויר מוקדם ככל האפשר.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האולפן שעליו פשטה ישראל
צילום: AFP
"פעולה פיראטית ישראלית". מוסטפא ברגותי
צילום: איי אף פי
מומלצים