שתף קטע נבחר

פברואר בקופות הגמל: שוקי חו"ל תרמו לעליות

התשואה הממוצעת בקופות הגמל בחודש פברואר, לפני ניכוי דמי הניהול, צפויה לעמוד על כ-0.6%. העליות החדות בשווקי חו"ל הן הגורם העיקרי לתשואה החיובית

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות יציגו בחודש פברואר תשואה נומינלית (לפני ניכוי דמי ניהול) של 0.6%. תשואה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע בין תשואה חיובית של 0.2% לעד תשואה של 1.3%, כך מעריכים בבית ההשקעות מיטב.

 

 

מתחילת השנה, תעשיית קופות הגמל צפויה להצביע על תשואה משוקללת חיובית (ברוטו) של כ-3.2%. אמנם מרבית אפיקי ההשקעה דווקא ירדו החודש. מה שתרם בכל זאת לתשואה החיובית של הקופות, היו עליות השערים הנאות של האפיק המנייתי בחו"ל.

 

בארה"ב מדד ה-S&P עלה ב-4.1%, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.5% ומדד הנאסד"ק עלה ב-5.4%. גם באירופה נרשמו עליות שערים נאות: ה-DAX הגרמני עלה ב-6.1%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-4.7% וה-Eurostoxx 50 עלה בשיעור של 3.9%. באסיה נרשמה מגמה חיובית חזקה, זה החודש השני ברציפות: הניקיי עלה ב-10.5% וההנג-סנג עלה ב-6.3%.  

 

לעומת זאת, בשוק המניות בארץ נרשמו ירידות שערים: מדד ת"א 25 ירד ב-3.4%, מדד ת"א 75 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 100 ירד בשיעור של 2.3%. מדד יתר 50 ירד בשיעור חד של 5.3%.

 

באפיק האג"ח הקונצרני נרשמו עליות שערים במרבית המדדים: מדדי התל בונד 20, התל בונד 40 והתל בונד 60 עלו ב-0.3% כ"א. איגרות החוב הלא מדורגות נותרו ללא שינוי. באיגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד נרשמה ירידה בשיעור זעיר של 0.1% ומדד איגרות החוב הממשלתיות השקליות הלא צמודות (שחרים) ירד החודש בשיעור של 0.4%.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שערי המניות בחו"ל השפיעו על התשואה
צילום: shutterstock
מומלצים