שתף קטע נבחר

חמיו של אסד: מזועזע מידו הקשה, דואג לבתי

גם אביה של אסמה אסד לא נותר אדיש למראות מסוריה. בשיחות סגורות הביע פואז אחרס, שגר בלונדון, זעזוע מברוטליות המשטר והודה שהוא חושש לשלום בתו, כמו גם מפעולות נקם בו ובאשתו

ביקורת על אסד, גם מצד קרובי משפחתו. נשיא סוריה, בשאר אסד, אולי נהנה מהגיבוי המלא של רעייתו אסמה, אולם אביה, כך מסתבר, לא חש מחויבות להפגין חזית אחידה. חמיו של אסד, ד"ר פואז אחרס, בן 66 שחי בלונדון, הביע בשיחות סגורות זעזוע מהתנהלות חתנו ומהיד הקשה שהוא נוקט בדיכוי ההתקוממות בארצו. הוא אף הודה שהוא חרד לשלומה של בתו, אם וכאשר ייפול השלטון בסוריה.

 

מלחמת אזרחים בסוריה - דיווחים אחרונים ב-ynet:

ישראל מציעה להעביר סיוע לאזרחי סוריה

בורחים מאסד: 2,000 נמלטו תוך שעות ללבנון

אסמה נישאה לבשאר אסד לפני 12 שנה. אביה אחרס, קרדיולוג במקצועו, נמנע עד כה מהתבטאות פומבית על המשבר בסוריה, אבל העיתון הבריטי "דיילי אקספרס" ציטט אתמול (יום א') שיחות פרטיות בינו לבין מקורביו. להם הוא גילה כי עוד לפני פרוץ המחאה בסוריה, הוא ניסה לדחוף בשקט את חתנו לבצע רפורמות במדינה, ללא הצלחה.

 

אסד ואשתו אסמה מגיעים להצביע על החוקה החדשה. אשה תומכת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אסד ואשתו אסמה מגיעים להצביע על החוקה החדשה. אשה תומכת(צילום: EPA)

 

אחרס התייחס לנושא במפגשיו עם חברי האגודה הבריטית-סורית שהקים ב-2003 כדי לטפח את היחסים בין המדינות. בפורום זה הודה גם כי הוא נמצא במצב בלתי אפשרי וכי הוא קרוע בין הנאמנות

המשפחתית שלו לבין גינוי הברוטליות ההולכת וגוברת של משטר אסד. הוא ציין אף כי נואש מהאפשרות שבתו תחזור ללונדון עם שלושת נכדיו.

 

לא רק לאסמה הוא חרד, לפי הדיווח, אלא גם לשלומו שלו ולביטחונה של אשתו, סחר. אחרס הביע את חששו מהאפשרות של מעשי נקם נגדם מצד סורים בבריטניה שקרוביהם נרצחו ועונו על ידי צבאו של אסד. החשש אינו חסר בסיס: לפי העיתון הבריטי, באחרונה עזבו הוריה של אסמה את ביתם ועברו לכתובת סודית, לאחר שמפגינים זועמים הסתערו על החומה המקיפה את הגינה שלהם.

 

"אסמה חייבת להיות מזועזעת, היא התחנכה בבריטניה"

שכן של משפחת אחרס, מאליק עבדה, שעובד בלונדון עבור תחנת טלוויזיה של האופוזיציה הסורית, אמר מצדו לעיתון כי "הם כולם מוכפשים. אני חושב שאסמה אסד חייבת להיות מזועזעת ממה שמתרחש. היא גדלה כאן והאתיקה שלה והמוסר שלה התעצבו בבריטניה".

 

עם זאת, עד כה לפחות, הקפידה אסמה לצדד בבעלה. היא התייצבה עמו בקלפי להצבעה במשאל עם על החוקה החדשה בסוריה, וציינה במקביל בשיחת טלפון עם מלכת ירדן ראניה כי "המצב שלנו מצוין ויציב ואין משהו שמדאיג אותנו, השבח לאללה".

 

העיתונות הבריטית הזכירה פעמים רבות את שתיקתה של אסמה נוכח ההתרחשויות בארצה, ובין היתר דיווח ה"אינדיפנדנט" על אדם סורי שתיאר: "סיפרנו לה על ההתקפה על מפגינים, שהם חוטפים פצועים ומונעים מהם טיפול... לא הייתה תגובה. זה היה כמו לספר לה משהו שקורה כל יום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסמה אסד. אבא דואג
צילום: AFP
מומלצים