שתף קטע נבחר

החייל שנעדר כנראה יודח מקורס הטיס ויועמד לדין

אשל זילברשטיין, שאותר אמש בריא ושלם באילת בתום חיפושים קדחתניים שארכו כיממה, ייחקר על-ידי המשטרה הצבאית. בחיל האוויר יבדקו אם הנפקדות קשורה לקורס של חיל האוויר. קרובי משפחה של קשיש הנעדר זה חודש: "אצלנו לא השקיעו ככה"

אחרי שכל המדינה עמדה על הרגליים מחשש לגורלו של החייל - כעת הוא צפוי לשלם את המחיר: בצה"ל העריכו הבוקר (יום ב') כי החייל אשל זילברשטיין שנמצא אמש באילת בריא ושלם לאחר שנעדר למשך יממה, לא יוכל לחזור לקורס הטיס.

 

מאות שוטרים, חיילים ומתנדבים חיפשו אתמול אחר החייל המתגורר ביישוב שמשית שבגליל התחתון. כבר בשלב הראשון העריכו במשטרה ובצבא שזילברשטיין לא נחטף והחיפושים אחריו התרכזו באזור בית ינאי שבשרון – שם נראה בפעם האחרונה. לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שנפשו באילת, הם אלה שזיהו את החייל בבית קפה מקומי.

 

לוחמי שב"ס איתרו את זילברשטיין באילת (צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות) (צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות)
לוחמי שב"ס איתרו את זילברשטיין באילת(צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות)

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

תקדים: זוג לסביות הוכרו כאמהות לילד משותף

צפו: כך חודרת פצצה ישראלית מטר של בטון מזוין

 

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בבדיקה לבירור נסיבות אי-התייצבותו של זילברשטיין לבסיסו בחצרים. ככל הנראה הוא יועמד לדין משמעתי בצה"ל בגין נפקדות ובמקביל ייתכן שיועמד אף לדין פלילי בגין הפקרת נשק, לאחר שהשליך חלקים מנשקו האישי לפח אשפה בתחנת דלק בשרון. בנוסף, בחיל האוויר מתכוונים לברר אם החלטתו להימנע מהגעה לבסיס קשורה לקורס הטיס.

 

מאות השתתפו בחיפושים אתמול באזור בית ינאי (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מאות השתתפו בחיפושים אתמול באזור בית ינאי(צילום: עידו ארז)

 

בצה"ל לא מתכוונים כאמור לעבור על האירוע לסדר היום והבירור עם זילברשטיין יחל באופן מיידי. למרות נתוניו הגבוהים, זילברשטיין לא צפוי לחזור לקורס היוקרתי של חיל האוויר. קרוביו העריכו כי הנפקדות אירעה בשל לחצים כבדים שבהם היה שרוי. בחיפושים אחר פרח הטיס הושקעו כספים ומאמצים רבים. השוטרים, החיילים והמתנדבים הסתייעו בטרקטורונים, מסוק, מטוס קל וביחידת הכלבנים "עוקץ" של צה"ל.

 

דובר צה"ל מסר: "לאחר מציאתו אמש, החייל אשל זילברשטיין נשאר ללון בבסיס עובדה תחת השגחה מלאה של אנשי מקצוע, והיום ישוב לבסיסו, שם יקיים פגישות עם גורמים מקצועיים ובריאותיים על מנת להעריך את מצבו. בהמשך תיבחן סוגיית הטיפול המשמעתי".

 

"למה לא משקיעים בחיפושים אחר בן משפחתנו?" 

באזור בית ינאי הוקם חפ"ק שאליו הגיעו קצינים בכירים בחיל האוויר ובמשטרה. החיפושים המסיביים נמשכו גם לאחר שהתברר כי החייל לא נעדר בכפייה ושלא נשקפת סכנה לחייו. במקביל, נפתחה חקירה שכללה איתור של תצלומי מצלמות האבטחה ובדיקת חשבון בנק.

 

מי שהביע זעם על המשאבים הרבים שהושקעו בחיפוש אחר החייל הנעדר שאותר באילת הם בני משפחתו של

זכר אהרונוב – קשיש בן 80 מחדרה שיצא לפני כחודש מביתו ומאז נעלמו עקבותיו. "אצלנו לא השקיעו ככה", אמרו בני משפחתו של אהרונוב, "במקרה שלנו קיים חשש לחייו, אבל לא משקיעים מספיק בחיפושים אחריו".

 

עוד אמרו בני המשפחה כי "אנחנו ממש בהתמוטטות ומנסים לאתר את זכר אפילו עצמאית. אחרי שדיווחנו שהוא לא חזר הביתה, המשטרה העלתה מסוק, עשתה חיפושים ביערות, אבל הכול בהיקף קטן ובטח לא כמו שעשו אתמול בחיפושים אחרי החייל. אם היו משקיעים במקרה שלנו כמו שהשקיעו במקרה של החייל, כבר היו מוצאים את זכר".

 

בני המשפחה אמרו עוד כי "סבא חולה אלצהיימר וקיים חשש לחייו. לפני כמה ימים חשבו שאולי הוא הלך למקום העבודה הקודם שלו, אבל הוא לא היה שם. כל הנטל נופל היום על המשפחה ואנחנו תולים תמונות שלו בתקווה שמישהו ימצא אותו". זכר אהרונוב יצא מביתו בשמונה בפברואר ומאז נעלמו עקבותיו. הוא לבש מעיל אפור ומכנס כהה וחבש כובע או כיפה על ראשו. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש ליצור קשר עם מוקד 100 של המשטרה.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התמונות הופצו, החייל אותר
צילום: עידו ארז
מומלצים