שתף קטע נבחר

3 רקטות בדרום, הוועדות: מבחינתנו אין רגיעה

צה"ל חיסל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות, וארגונו מיהר להודיע כי אין רגיעה מבחינתו: "הורינו ללוחמינו להגיב על החיסול. האויב הציוני פתח את דלתות הגיהנום והנקמה, התגובה תהיה באותה עוצמה כמו הפשע". 3 רקטות התפוצצו בדרום, אין נפגעים

שלוש רקטות נורו הערב (יום ו') לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב, ואזעקת צבע אדום נשמעה גם בשדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מפיצוץ הרקטות. הירי בוצע כשעתיים אחרי חיסולו בעזה של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי.

 

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, "פלוגות נאצר צלאח א-דין", הודיעה כי תגובתה על חיסולו של מזכ"ל הארגון אל-קייסי "תרעיד את האדמה". אל-קייסי חוסל אחר הצהריים כשנסע במכונית בעזה. איתו חוסל גם פעיל טרור אחר, מחמוד אחמד אל-חנני. 

 

דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אבו עטאיא, הצהיר בתגובה על החיסול כי הזרוע הצבאית הודיעה ללוחמיה שעליהם להגיב על החיסול. "בפגיעתו במזכ"ל אל-קייסי פתח האויב הציוני את דלתות הגיהנום והנקמה. התגובה תהיה באותו גודל של הפשע הנתעב", נמסר מוועדות ההתנגדות.

 

דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, הודיע מצדו כי ארגונו אינו מחויב עוד לרגיעה עם ישראל. אבו מוג'אהד הוסיף כי ארגונו יגיב על "ההסלמה הישראלית המסוכנת בכל האמצעים. בעבר ישראל התנקשה במזכ"ל הארגון, והיום התנקשו בזוהיר אל-קייסי. אין אפשרות לרגיעה החל מעכשיו".

 

גם חמאס גינתה בחריפות את הסיכול הממוקד. בכיר הארגון, איסמאעיל רדוואן, אמר כי לעם הפלסטיני יש זכות להגן על עצמו, וכי פגיעה באסיר משוחרר הינה עבירה על תנאי עסקת חילופי השבויים. "הפגיעה הזאת לא תשבור את העוצמה שלנו ואת ההתנגדות. ישראל מתאמצת להותיר בלבול בזירה הפלסטינית ולהכשיל את הפיוס הפנים פלסטיני".

 

אל-קייסי ואל-חנני חוסלו בהפצצה של כלי טיס נגד מכונית בשכונת תל אל-הווא במערב העיר עזה. לפי הפלסטינים, אדם נוסף נפצע באורח קשה. לדברי צה"ל, המזכ"ל אל-קייסי תכנן והוביל בימים האחרונים פיגוע נגד ישראלים שאמור היה להתבצע בקרוב בגבול ישראל-מצרים.

 

זירת החיסול בעזה, אחר הצהריים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זירת החיסול בעזה, אחר הצהריים(צילום: EPA)

 

במסגרת תפקידו כמזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית שימש זוהיר אל-קייסי, בן 49, כמפקד הפוליטי של הארגון. בצה"ל אמרו כי חיסול אל-קייסי בוצע כדי למנוע את הפיגוע המיועד בדרום, שהיה בשלבי הכנה אחרונים לקראת מימוש. אל-קייסי היה גם ממתכנני הפיגוע הקטלני בכביש 12 ב-18 באוגוסט 2011, שבו נרצחו שמונה ישראלים. הוא היה מעורב גם בפיגוע חדירה

והסתערות למסוף הדלקים בנחל עוז באפריל 2008 ובירי רקטות על ישראל.

 

ועדות ההתנגדות העממית הוא אחד משלושת ארגוני הטרור שהיו אחראים לחטיפת גלעד שליט. הארגון אחראי גם לירי רקטות רבות לעבר יישובי הדרום בשנים האחרונות, בהן רקטות גראד לבאר-שבע, לאשדוד ולאשקלון. בצה"ל אמרו לאחר התקיפה כי הצבא "אינו מעוניין בהסלמה אך ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהגיב בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת החיסול אחר הצהריים
צילום: רויטרס
מזכ"ל ועדות ההתנגדות, זוהיר אל קייסי
חוסל גם כן. אחמד מחמוד אל חנני
מומלצים