שתף קטע נבחר

צפו בתקיפות צה"ל: "עדיין קיים חשש לפיגוע"

15 מחבלים חוסלו בסוף השבוע, ודובר צה"ל הדגיש שלא נפגעו פלסטינים חפים מפשע בעזה. לדברי תת-אלוף יואב מרדכי, חלק מחברי החוליה שתכננה פיגוע עדיין חיים. צפו בצילומי תקיפות

בצה"ל הביעו הערב (שבת) סיפוק מתוצאות התקיפות ברצועת עזה ביממה האחרונה, בהן חוסלו 15 מחבלים פלסטינים. עם זאת, בצבא ציינו כי נותרה בעינה ההתראה על פיגוע גדול שמתוכנן לצאת מרצועת עזה דרך סיני לישראל. כביש 12 יישאר בינתיים סגור. במקביל פרסם צה"ל סרטוני וידאו מתקיפות בעזה.

  

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי, הסביר שהוחלט לחסל אתמול את החוליה, משום שזו תכננה פיגוע שדומה מאוד למתקפת הטרור באוגוסט. עם זאת, הוא הדגיש כי "חלק מחברי החוליה עדיין חיים ויש להם יכולת לממש את הפיגוע".

 

לדברי תת-אלוף מרדכי, מאתמול שוגרו 100 רקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל, ו-27 מהן יורטו על-ידי מערכת "כיפת ברזל". על הרקטות ששוגרו למרחק 40 קילומטר מהרצועה אחראים פעילי הג'יהאד האיסלאמי, ואילו לטווחים הקצרים יותר אחראים פעילי ועדות ההתנגדות. הירי לאשדוד ולאשקלון בוצע מצפון הרצועה, הירי לאופקים ובאר שבע מהמרכז והירי לעוטף עזה מהדרום.

 

לעבר אשדוד ויבנה שוגרו 11 רקטות, מהן יורטו 9. לכיוון אשקלון נורו חמש רקטות, שמהן יורטה אחת. לבאר שבע שוגרו 17 רקטות, שמתוכן יורטו 15. כל הרקטות שלא יורטו התפוצצו בשטחים פתוחים. בחבל אשכול נפצעו ארבעה פועלים מתאילנד ששהו בשטח פתוח, אחד מהם באורח קשה והיתר באורח קל.

 

ביממה האחרונה תקף צה"ל 10 חוליות שיגור והרג 15 מחבלים פלסטינים. פרט למפקד ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי, נהרגו גם פעיל בכיר במערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי ומפקד בכיר בחטיבה הצפונית של ארגון הטרור. בתקיפה האחרונה, הערב, נהרגו מחבלים שהיו מעורבים בהכנת התשתית לפיגוע. דובר צה"ל הדגיש כי בכל התקיפות, שרובן בוצעו בלילה, הירי היה נקודתי ולא נפגעו אזרחים חפים מפשע.

 

בצה"ל רואים בחמאס אחראי לכל אשר מתרחש ברצועת עזה. הארגון

השולט בעזה אמנם לא הצטרף עד כה לירי, אך גם לא פעל לסכל את הירי של הג'יהאד האיסלאמי ושל ועדות ההתנגדות העממית. בצבא תקפו מחסני אמצעי לחימה של חמאס.

 

תת-אלוף מרדכי אמר כי הצבא נמצא בקשר עם מצרים, ו"גם שם ברור שכל עוד הירי נמשך, צה"ל יגיב". בצבא הטילו ספק במהימנות הסרטון שהופץ היום מהרצועה, בו תועד משגר רב-קני שמותקן על כלי רכב. זאת, לאחר שגם באחד מסבבי הלחימה הקודמים שודר סרטון שהתברר כמפוברק.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקיפת חיל האוויר
באדיבות דובר צה"ל
תקיפה בעזה
צילום: EPA
צילום: הרצל יוסף
27 רקטות יורטו
צילום: הרצל יוסף
מומלצים