שתף קטע נבחר

משה קצב סירב לתת דגימת DNA בכלא

הנשיא לשעבר סירב לתת דגימת רוק לשוטרים שהגיעו לכלא מעשיהו, במסגרת פרויקט המתבצע בכל בתי הסוהר. כעת תצטרך המשטרה להחליט אם לכפות עליו לתת דגימה. לאחרונה ביקש קצב להכניס לתאו באגף התורני טלוויזיה ועיתונים חילוניים

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, סירב היום (ד') למסור דגימות DNA לשוטרים שהגיעו לכלא מעשיהו לקחת דגימות מאסירים. קצב מרצה עונש של שבע שנות מאסר על שורת עבירות מין, שהחמורה בהן היא אונס.

 

עוד בערוץ החדשות:

האלוף רוסו: אין פתרון קסם, גורמים סוררים בעזה

חשד: היכתה את בנה כי "סירב לקחת תרופה"

 

המשטרה אוספת DNA מאסירים כדי ליצור מאגר של עבריינים שיאפשר בעתיד זיהוי של חשודים. הפרויקט שאותו מבצעת המשטרה מתקיים בכל בתי הכלא בארץ, אך כאשר הגיעו היום השוטרים לאסוף דגימת DNA באמצעות רוק מקצב, הוא סירב לתת את הדגימה. המשטרה תצטרך כעת להחליט אם לכפות על קצב לתת את הדגימה.

 

קצב מסרב ללבוש מדי אסיר, ולכן במשך תקופה מסוימת נמנע ממנו לקבל ביקורים. בסופו של דבר הוחלט לאפשר לו ללבוש מעיל אסיר בלבד מעל לבגדיו האזרחיים, ובכך התאפשר לו לקבל ביקורים. בנוסף, הוא קיבל אפשרות לקניות בקנטינה בכלא באמצעות אסיר אחר. אסירים וגורמים בשב"ס הביעו תרעומת על הפריבילגיות שניתנו לו.

 

לאחרונה ביקש קצב לאפשר להכניס לתאו באגף התורני טלוויזיה ועיתונים חילוניים, בניגוד

לנהלים. בעקבות זאת אמר ל-ynet גורם בשב"ס: "כל מה שהוא רצה, הוא בסוף הצליח לקבל. אם גם הפעם השב"ס יתקפל, זה יהיה כבר מוגזם. אם הוא רוצה טלוויזיה, שיעבור לאגף רגיל. נראה איך הוא יתמודד שם עם תנאי המאסר ועם אסירים שלא אוהבים, בלשון המעטה, עברייני מין".

 

המשטרה משתמשת כבר זמן רב באמצעים גנטיים לזיהוי עבריינים. היום דווח ב-ynet כי משטרת רחובות הצליחה לשים את ידה על חשוד באונס שבע שנים אחרי המעשה בזכות זיהוי DNA. התפנית בחקירה התרחשה לפני שלושה חודשים. שוטרי סיור של תחנת רחובות איתרו שני חשודים שפרצו לדירה בעיר. הם לקחו מהם דגימות DNA וטביעות אצבע. אחת הדגימות התאימה בדיוק לפרופיל הגנטי של החשוד באונס.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסרב להיבדק. משה קצב
צילום: אבי רוקח
מומלצים