שתף קטע נבחר

לוטוס מציגה אקסיג' רודסטר, ומבלבלת את כולם

יצרנית מכוניות הספורט הקטנה השיקה בז'נבה את האקסיג' רודסטר - עם מנוע טויוטה שמספק 350 כ"ס וביצועים מרשימים. רק השם קצת מבלבל

לוטוס מרחיבה את היצע גרסאות האקסיג', מכונית הספורט הקטנה והממוקדת שלה. ובאופן מעט תמוה, הגרסה החדשה במשפחה היא האקסיג' S רודסטר (Exige S Roadster), גרסה פתוחה של המכונית. וכן, אתם זוכרים נכון - האקסיג' נולדה כגרסה סגורה של האליז הפתוחה, שלא הולכת בינתיים לשום מקום. בלוטוס מסבירים זאת בכך שהאקסיג' רודסטר תצויד במנוע חדש וחזק - יחידת V6 של טויוטה בנפח 3.5 ליטר עם מגדש על.

 

זו לא אליז, זו אקסיג' ()
זו לא אליז, זו אקסיג'

 

מנוע זה, שמפיק 350 כ"ס, משמש גם את האבורה ואת האקסיג' S הסגורה, ויאפשר ביצועים מרשימים במכונית הספורט הקטנה: 4 שניות בדיוק מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 233 קמ"ש. הכוח מועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית. מי שיחפוץ בכך יוכל להזמין אותה גם עם תיבה רובוטית בעלת מצמד בודד. תודות למשקל עצמי נמוך של כ-1,100 ק"ג, היא גם חסכונית למדי בדלק, עם תצרוכת ממוצעת של 9.9 ק"מ לליטר.

 

מנוע טויוטה מרכזי עם 350 כ"ס ()
מנוע טויוטה מרכזי עם 350 כ"ס

 

הגרסה החדשה של האקסיג' תמוצב מעל דגמי האליז, שימשיכו להימכר עם מנוע 1.6 ליטר או מנוע טויוטה אחר - יחידת ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר עם מגדש על. לוטוס לא פרסמה את מחיר הדגם החדש, והסיכויים לראותו בישראל (יחד עם יתר דגמי המותג) קלושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקסיג' S, גג קשיח
אקסיג' S רודסטר, גג נפתח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים