שתף קטע נבחר

מרק אביבי עם קניידלעך ספרדיים

אם גם אתם, כמונו, לא יכולים לחגוג פסח בלי קניידלעך - הגעתם למקום הנכון. הכופתאות האלה הן טעם של זכרון ילדות ומשפחה ומה לעשות, הן גם טעימות. במיוחד בגרסה הספרדית של איילת

אני לא חושבת שאי פעם חגגתי פסח ללא קניידלעך. אני מאמינה שזה ימשיך ככה, והאמת, אין לי התנגדות. מתה עליהם. זכרון הילדות הכי פסחי שלי הוא של סבתא שלי מכינה אותם בצהריים של החג, ומניחה במסננת על השיש, ואז הם מתכלים להם במהירות שיא, ועד הארוחה היא צריכה להכין עוד סיבוב שגם הוא נגוז, נעלם, נשדד ממסננת האמאייל הכחולה, טרם הספיק לפקוד אפלו קערת מרק אחת.

 

יש הרבה סוגים של קניידלעך, והשנה אני מכינה, בהשראה ספרדית, קניידלעך עם סלרי - אחד הסמלים המובהקים של החג בשבילי, ועם שקדים טחונים, שמעשירים את הטעם ואת המרקם, והופכים את הקניידלעך האלה למלכותיים ממש. מגישים במרק העוף הרגיל שלכם, עם גזר וסלרי מהמרק, ואפשר גם עם עלי קצוצים של פטרוזיליה. ואם אתם כמוני, עם שפריץ קטן של מיץ לימון מלמעלה.  

 

 

המרכיבים ל-20-25 יחידות קניידלעך ספרדיים

1/2 1 כוסות קמח מצה

2/3 כוס שקדים טחונים דק

1 כפית מלח 

פלפל שחור גרוס טרי 

1 כוס מים בטמפרטורת החדר

5 ביצים 

1/2 כוס גבעולי סלרי עם העלים קצוצים דק 

1-2 שיני שום, קלופות וקצוצות דק 

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה 

1/2 1 כפות שמן כמו שמן קנולה או תירס 

1/2 לימון צהוב

 

 

ההכנה

 

1. שמים בקערה גדולה את קמח המצה, השקדים הטחונים, מלח ופלפל שחור, ומערבבים. מוסיפים את המים וטורפים (כדאי במטרפה ידנית).

 

2. מוסיפים מים, בטמפרטורת החדר, את הביצים ומערבבים היטב, עד שמתקבלת עיסה במרקם של חול ים רטוב (אם העיסה נוקשה מדי, מוסיפים עוד מים, ואם היא דלילה, מוסיפים עוד קצת קמח מצה).

 

3. מוסיפים את השמן ומערבבים היטב. מוסיפים את השום, הסלרי והפטרוזיליה, ומגררים פנימה גם את קליפת הלימון. מערבבים. משהים את העיסה בטמפרטורת החדר חצי שעה לפחות, עד שהיא מתייצבת (אם צריך להשהות יותר, ואפשר עד 4 שעות, מכסים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר. לפני הבישול מביאים את העיסה שוב לטמפרטורת החדר).

 

4. להגשה: מרתיחים מים בסיר וממליחים אותם. מרטיבים את הידיים, יוצרים מהעיסה כדורים חלקים ומטילים למים הרותחים. מבשלים עד שהם צפים ועוד 3-4 דקות, עד שהם תפוחים. מוציאים בכף מחוררת.

 

5. ממש לפני ההגשה: מוסיפים למרק העוף, מחממים ומגישים איתו.

 

 









 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניידלעך במרק. מסורת של פסח
צילום: יוסי סליס
איילת הירשמן
צילום: אוהד רומנו
לאשה בפייסבוק
מומלצים