שתף קטע נבחר

דירוג 145 החברות שמתנהגות יפה לעובדים

מכון Ethisphere פרסם בשבוע שעבר את רשימת החברות האתיות ביותר השנתית שלו. אמריקן אקספרס, ג'נרל אלקטריק וסטארבקס - בין החברות המובילות שבלטו בעידוד עובדים להשמעת דעתם. הודו במגמת התקדמות

לאור גל הסקנדלים האחרונים בעולם התאגידים, כמו עיקולים שגויים בארצות הברית, מקרי התאבדות של עובדים אצל ספקית מרכזית של אפל בסין, והונאה בסך 1.7 מיליארד דולר בחברת אולימפוס היפנית, ארגון מניו יורק לקח על עצמו את המשימה לדרג לנו את החברות האתיות ביותר.

 

מכון Ethisphere פרסם בשבוע שעבר את רשימת החברות האתיות ביותר השנתית שלו. הרשימה כולל 145 חברות, ממדינות כמו ארצות הברית, בריטניה, יפן, פורטוגל והודו, שבלטו לטובה מבחינת סטנדרטים של התנהגות המעסיקים כלפי עובדים.

 

אמריקן אקספרס, ג'נרל אלקטריק וסטארבקס - שנמצאות ברשימה כבר 6 שנים ברציפות - הן בין החברות המובילות שבלטו בעידוד עובדים להשמעת דעתם, לדברי אלכס בריגהאם, מנהל המכון.

 

"אתם ידעים מה אתם אמורים לעשות בעבודה שלכם, אבל בנושא האתיקה, האם תהיו מוכנים לדווח על כך?", אמר בריגהאם. "זה מה שחשוב לנו לבדוק".

 

החברות בהן העובדים הראו מוכנות לדווח על בעיות צפויים להיות מקומות עבודה בהם אנשים יהיו מהירים יותר להציע פתרונות, לדבריו.

 

Ethisphere בדקה 5,000 חברות גלובליות, ביניהן חברות ממדד S&P 500, בנושאי מוניטין, אחריות תאגידית, תרבות ארגונית ועוד.

 

החברות החדשות ברשימה כוללות חברות המתמקדות באחריות חברתיות, כמו Ethical Fruit הבריטית, ועד חברת התשתית הפורטוגזית EDP Energias de Portugal וחברת הייעוץ הבטחוני SRA International מארצות הברית.

 

חברות ההשקעה מוול סטריט המשיכו להיעדר מהרשימה, לדברי בריגהאם. "כבר שש שנים אנחנו בלעדיהן, למרות פעילות רבה בחברות. החברות התמקדו בהגדרת דרישות רגולטוריות ותקנות מסחר, אבל ראינו תרבות של מציאת פרצות בחוקים על מנת להגדיל את הרווחים".

 

איך לשכנע את העובדים?

אכיפה של מדיניות אתיקה על ידי החברה, היא הדרך היחידה לשכנע את העובדים שהחברה מתייחסת לנושא ברצינות, לדברי חברת Realogy, חברה חדשה ברשימה.

 

"אתה יכול לרשום ביצועים מצוינים, אבל אם אתה מפר את התקנות, העונש יהיה בלתי נסלח", אמר ריצ'רד סמית', מנכ"ל Realogy, שמפעילה בין היתר את סוכניות התיווך Century 21 ו-Sotheby's International.

 

המנהלים בחברה מתייחסים באותה חומרה להפרה קלה וחמורה של תקנה, ומוודאים שכל העובדים שלהם קיבלו הדרכות בנושא אתיקה, כתנאי לקבלת הבונוסים השנתיים.

 

הודו במגמת התקדמות, סין ורוסיה משתרכות מאחור

ברשימה של השנה מופיעות שתי חברות הודיות, Tata Steel ו-חברת מיקור החוץ בתחום התוכנה Wipro. אף חברה סינית או רוסית לא הצליחה להיכנס עד כה לרשימה, לדברי בריגהאם.

 

אולימפוס אמנם מעולם לא התקרבה לרשימה, אפל "לא היתה ממש רחוקה", לדבריו. לאחר מקרי ההתאבדות הידועים בשנת 2010 ופיצוץ שהרג שלושה עובדים ב-Foxconn, ספקית ראשית של אפל, אפל שכרה צוותים מיוחדים לבחינת תנאי העבודה בקרב הספקים הגדולים שלה.

 

לדברי בריגהאם, טים קוק, המנכ"ל של אפל "נוקט בגישה שונה לחלוטין בנושא אתיקה בשרשרת האספקה. הם מהשחקנים הבודדים שהיו מאוד פעילים בנוגע לבדיקות של שרשרת האספקה, באופן לא ממש מפתיע לאור כל הבעיות שבפניהן עמדו".

 

מוניטין של חברה הפועלת באופן אתי עוזר לחברה לשרוד בטווח הארוך, אומר ג'רמי וילסון, מנהל בכיר בנושא אתיקה ומדיניות תאגידית ביצרנית ציוד הרשתות סיסקו, שנכנסה לרשימה חמש פעמים מתוך 6 בשנים האחרונות.

 

"כולם יכולים להרוויח כסף בטווח הקצר", לדבריו. "אתם יכולים לראות חברות שצצות בין לילה, והן עושות כסף במהלך כמה רבעונים, תוך פעילות עסקית לא אתית. העסקים שממשיכים במשך עשרות ומאות שנים, פועלים באופן שקוף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים