שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בעליות; אפל זינקה ב-2.7%

דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, נאסד"ק התחזק ב-0.8% ו-S&P 500 עלה ב-0.4%; אפל הכריזה על תוכנית לחלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות ומנייתה סגרה לראשונה מעל ל-600 דולר. מחיר הנפט עלה ב-1% ל-108.09 דולר לחבית

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים על רקע התוכנית לרכישה חוזרת של מניות וחלוקה של דיבידנדים עליה הודיעה אפל.

 

מדדים

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.05% ל-13,239.13 נקודות; מדד נאסד"ק עלה ב-0.75% ל-3,078.32 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-0.4% ל-1,409.75 נקודות.

 

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק עלה מחיר הנפט ב-1% ל-108.09 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה ב-0.7% ל-1,667.3 דולר לאונקייה.

 

ברקע המסחר

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי יגביר את המאמצים לרפורמה בחוקי העבודה של המדינה השבוע, על רקע אזהרות חדשות על כך שמשבר החוב בגוש האירו רחוק מסיום. מונטי ינהל שיחות עם איגודי העובדים במדינה ועם מעסיקים בסבב אחרון של מו"מ שיחל מחר. המדינה מעוניינת להגיע להסכם עוד השבוע. בינתיים קובעי המדיניות באיטליה הזהירו משאננות לאחר שבשבוע שעבר אושרה העברת הסיוע השני ליוון בהיקף 130 מיליארד אירו.

 

"אופטימיות לא צריכה לתת לנו תחושה מוטעית של נוחות או לפתות אותנו לחוש תחושת ביטחון", אמרה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד בפורום הפיתוח של סין בבייג'ינג אתמול. "אנחנו לא יכולים לחזור ל'עסקים כרגיל'", היא אמרה וציינה שיש להיות זהירים לגבי מחירי הנפט, מצב החוב והסיכון להאטת הצמיחה בשווקים המתעוררים.

 

המסחר באירופה מתנהל בירידות היום ובאסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת לאחר פתיחה חיובית. ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות אך המדדים רשמו עלייה שבועית של 2.4%.

 

מאקרו

מדד אמון הקבלנים של ארגון הקבלנים הלאומי בארה"ב עמד על רמה של 28 נקודות בחודש מרס, נמוך מעט מהתחזית לרמה של 29 נקודות שנצפתה על ידי הכלכלנים שהשתתפו בסקר של מרקטוואץ'.

 

מניות במרכז 

אפל הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 2.65 דולר למניה החל מהרבעון הרביעי. כמו כן החברה הכריזה על רכישה עצמית של מניות בהיקף 10 מיליארד דולר. ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי במהלך שלוש שנים תחלק דיבידנדים בהיקף 45 מיליארד דולר. החברה מסוגלת בקלות לשלם לבעלי המניות שכן בסוף השנה שעברה היו בקופת המזומנים שלה 97.6 מיליארד דולר.

 

חברת השילוח האמריקאית UPS העלתה את הצעתה לרכישת TNT אקספרס ב-5.6% ל-5.16 מיליארד אירו (6.8 מיליארד דולר). UPS תשלם 9.5 אירו למניה במזומן עבור חברת המשלוחים השנייה בגודלה באירופה, עלייה מההצעה הקודמת של 9 אירו למניה. ההצעה החדשה גבוהה ב-54% ממחיר הסגירה של המניה ב-16 בפברואר, אז דווח על המו"מ לרכישת החברה.

 

אדובי צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 היום לאחר תום המסחר בוול סטריט.

 

חברת הסיגריות פיליפ מוריס היא המניה המומלצת של ברקליס קפיטל בסקור המשקאות והטבק מכיוון שהיא "מגלמת את פוטנציאל הרווח מהגבוהים ביותר בענף הצרכנות". בברקליס השאירו את מחיר היעד למניה על 89 דולר, פרמייה של 4% על מחיר השוק ביום חמישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וול סטריט (צילום ארכיון)
צילום: AP
מומלצים