שתף קטע נבחר

המצוד נמשך: "7 הנרצחים נורו בראש מטווח אפס"

התובע בפריז חשף פרטים חדשים מהחקירה: לא רק שהנשק ששימש לטבח בטולוז שימש גם לרצח חיילים מוסלמים, כעת מתברר כי גם אופי הפגיעות דומה. חוקרים מעריכים שזהו צלף מיומן, ובדקו מועדוני ירי. קצין משטרה: נופתע אם יעצור עכשיו

התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן, הזהיר הערב (יום ג') כי היורה שרצח אתמול ארבעה יהודים, בהם שלושה ילדים, בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז, עלול לפעול שוב. הוא הדגיש כי הן ארבעת הקורבנות בבית הספר והן שלושת החיילים שנרצחו בשתי תקריות באזור טולוז בשבוע שעבר נורו בראשם מטווח אפס. לפי ההערכה, אותו אדם עומד מאחורי שלוש תקריות הירי.

 

דיווחים אחרונים מטולוז ב-ynet:

 

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי חלק הערב כבוד אחרון לקורבנות, שארונותיהם הונחו בנמל התעופה שארל דה-גול ליד פריז. הארונות יוטסו הלילה לישראל, ומחר יתקיימו הלוויות ההרוגים בהר המנוחות בירושלים.

 

בצרפת נמשך המצוד אחר האחראים לפיגוע, והתובע מולן הזהיר כי "אנו עומדים בפני אדם נחוש מאוד, שיודע שהוא נמצא במצוד ויכול לפעול שוב". הוא הדגיש כי כל שבעת הקורבנות באירועי הירי האחרונים נורו מטווח אפס. "לפי שעה אנחנו לא שוללים שום כיוון חקירה... לא נזנח אף אחד מהם עד שמבצע הפשעים האלה ייעצר".

 

ארונות הנרצחים בדרך לישראל (צילום: באדיבות זק"א) (צילום: באדיבות זק
ארונות הנרצחים בדרך לישראל(צילום: באדיבות זק"א)

 

כבר אתמול התברר כי כלי הנשק ששימש את היורה בבית הספר בטולוז היה אותו כלי נשק ששימש לרצח שלושה חיילים מצבא צרפת בשבוע שלפני כן בטולוז ובמונטובן. משטרת צרפת הגבירה היום את החיפושים אחרי היורה, שלפי דיווחים החזיק בזמן הפיגוע מצלמה שתיעדה את מעשיו. גורמים רשמיים בצרפת מעריכים כי היורה, שרכב על קטנוע, הוא צלף מיומן המחזיק בדעות קיצוניות.

 

המשטרה המקומית גם הגבירה היום את האבטחה במקומות דתיים, והכוננות לפיגוע טרור בטולוז היא עדיין ברמה הגבוהה ביותר. חוקרים הגיעו היום למועדוני ירי באזור כדי לבדוק אם הרוצח התאמן באחד מהם. "יהיה זה מפתיע אם הוא יעצור כעת", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס קצין משטרה המעורב בחקירה. שר הפנים של צרפת אמר כי נראה שמדובר ברוצח "עם דם קר מאוד, נחוש מאוד ואכזרי מאוד".

 

עוד על הפיגוע בטולוז:

האלמנה ההרה: "בעלי נתן כל כולו בשביל ללמד"

אירופה מגנה את הפיגוע: 'אין מקום לאנטישמיות'

 

שלושת החיילים הצרפתים שנרצחו בשבוע שעבר (צילום: AFP, SIRPA ) (צילום: AFP, SIRPA )
שלושת החיילים הצרפתים שנרצחו בשבוע שעבר(צילום: AFP, SIRPA )

 

אחר הצהריים דיווח אתר החדשות הצרפתי "פראנס אינפו" כי שלושת החיילים לשעבר בצבא צרפת שהיה חשד שביצעו את הטבח בבית הספר בטולוז נוקו מחשד. האתר נסמך על מקור במשטרת צרפת. החשד שנבדק אתמול במשטרת צרפת הוא ששלושת החיילים הניאו-נאצים, שסולקו מהצבא משום שהצטלמו עם צלב קרס, הם האחראים גם לשתי תקריות ירי באזור טולוז בשבוע שעבר, שבהן נרצחו שלושה חיילים, בהם שניים מוסלמים. 

 

לפי הדיווח היום אחר הצהריים, שלושת החיילים שסומנו כחשודים אותרו על-ידי כוחות הביטחון של צרפת, והמקור ששוחח עם "פראנס אינפו" סיפר כי הם נוקו מחשד. הוא סיפר כי שניים מהחיילים האלה נחקרו בלילה שעבר, וחייל שלישי תושאל כבר אחרי אירוע הירי במונטובן בשבוע שעבר.

 

בינתיים נמסר היום כי בית הספר "אוצר התורה" ייפתח מחר לראשונה מאז הירי. "הילדים בהלם, אבל הם צריכים להיות

כאן", אמר אחד ממנהיגי הקהילה היהודית לכלי התקשורת בצרפת. "נמשיך לחיות, זה יהיה קשה וכואב, אבל נצליח".

 

שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, יגיע מחר לישראל וישתתף בהלוויות הנרצחים. משגרירות צרפת נמסר כי הוא ייצג את ממשלת צרפת בהלוויה, ויביע את רגשות ההזדהות של העם הצרפתי עם משפחות הקורבנות והקהילה היהודית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיילים ברכבת התחתית בפריז. האבטחה הוגברה
צילום: AFP
עומדים דקת דומייה בבית ספר בצרפת
צילום: AFP
פרחים ובובות בכניסה לבית הספר "אוצר התורה"
צילום: רויטרס
מומלצים