שתף קטע נבחר

אשדוד: צפו במבצע להצלת חתולה שנפלה לים

החתולה ג'אן-ג'אן המתגוררת בנמל אשדוד ואומצה על ידי חבורת דייגים מהודו, נפלה לים ונסחפה מתחת לרציף הבטון למרחק של כ-15 מטר. עובד הנמל הזעיק את מחלץ בע"ח, אבי קוזי, למבצע חילוץ רטוב בחשיכה. צפו בתמונות

כשאריק דהן, עובד בנמל אשדוד הגיע לדוג דגים בחודש שעבר במהלך סוף השבוע באזור הנמל, הדבר האחרון שהוא ציפה לשמוע היו יללות עמומות של חתול.

 

 

"הגעתי למקום עם ציוד דיג ופתאום שמעתי יללות של חתול מתחת לרציף. ניסיתי להבין מהיכן נשמעות היייללות. עובדים בספינת הדיג שעגנה ברציף, סיפרו לי שהחתולה שהם אימצו וחיה בספינה, נפלה לפני יממה למים והם לא מצליחים להגיע אליה כי היא נסחפה מתחת לרציף", אומר דהן ל-ynet.

 

לחצו על "מצגת" לצפייה בתמונות ברצף

צילום: אריק דהן

 

 

החתולה נפלה למים ונסחפה מתחת לרציף הנמל

דהן יצר קשר עם עמותת "תנו לחיות לחיות" ודיווח להם על החתולה שהיתה בסכנת חיים. בסיוע של האגף להגנת בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, נשלח למקום מחלץ בעלי החיים, אבי קוזי, שהגיע תוך שעה כדי לנסות לסייע לחתולה.

 

החתולה לא הגיעה במקרה לרציף. דהן מספר כי היא זכתה לשם "ג'אן ג'אן". היא אומצה על ידי קבוצת עובדים שחיה בספינת הדיג, זוכה למזון באופן קבוע ואף ישנה עימם בספינה. "היא חתולת הבית שלהם", הוא אומר.

 

קוזי שהגיע למקום הבחין בקבוצת העובדים המודאגת. "מסתבר שביום שהיא נפלה למים היו רוחות מאוד חזקות. ככל הנראה היא מעדה לים ונסחפה מתחת לרציף", מגלה קוזי.

 

"אחד העובדים ירד למים וניסה להיכנס מתחת לרציף, אך היתה שם עלטה מוחלטת וזרימת מים חזקה. הוא התייאש אחרי מספר נסיונות. הם לא האמינו שהם יראו אותה יותר, אבל גם לא ידעו שאפשר לפנות למישהו כדי לנסות לעזור לה".

 

קוזי ירד למים, מצוייד בפנס כדי לנסות ולראות היכן החתולה ממוקמת. "הבחנתי בניצנוץ של העיניים של החתולה במרחק של כ-15 מטר בעומק הרציף.

 

הדרך היחידה להיכנס לשם היתה עם גלשן או רפסודה מאולתרת כי הרציף היה בגובה של כמטר מעל פני הים, ורק כך אוכל גם לקחת איתי כלוב לכידה מבלי לסכן את החתולה בטביעה", הוא אומר.

 

דהן נחלץ לעזרתו ובסיוע של דוד בוחניק, אחראי סירות בנמל אשדוד, קוזי קיבל רפסודה קטנה ופנסים עמידים במים. קוזי קפץ למים והחל לנווט את דרכו מתחת לרציף, כשהוא מאובטח בחבל בו החזיקו העובדים מעל הרציף.

 


צילום: אריק דהן

קוזי והחתולה ג'אן ג'אן בדרך החוצה (צילום: אריק דהן)

 

חילוץ בחשיכה עם רגליים מדממות

"היו זרמים חזקים במים והסחף יכול ברגע להשליך אותי אל עמודי הבטון. היו שם ברזלים קטנים שיצאו מהעמודים ויכלו לשפד אותי בקלות", מספר קוזי. 

 

במהלך ההגעה מתחת לרציף, נפגע קוזי ברגליו מהברזלים והחל לדמם, אך הוא המשיך לעבר החתולה. "המקום עצמו היה חשוך מאוד והצלחתי בעזרת הפנסים להגיע אל קיר הסלעים בו הסתתרה החתולה. חששתי שהיא תקפוץ למים מהפחד ולאט לאט סגרתי עליה", הוא אומר.

 

במהלך נסיונות ההגעה על החתולה, כבה הפנס וקוזי נאלץ לפלס את דרכו בחשיכה עם הרפסודה. כשהגיע אל המסלעה, הוא הצליח להחיות מחדש את הפנס ולאחר דקות ממושכות, הגיע אל החתולה והרגיע אותה בליטופים.

 

"לא היתה אפשרות להשתמש במוט הצלה והכל נעשה בידיים חשופות. אחרי שהיא קיבלה הרבה ליטופים ונוצר אמון בינינו, תפסתי אותה והכנסתי אותה לכלוב החילוץ".

 

"חשבנו שהיא תטבע למוות"

העובדים ברציף החלו למשוך את קוזי עם החתולה והרפסודה בחזרה אליהם. "אנחת הרווחה של כל מי שנכח שם היתה כל כך גדולה. זה היה כיף לראות את המבט שלהם כשהם הבחינו שהחתולה בריאה ושלמה", הוא מסכם.

 

החתולה הועלתה בזהירות אל הרציף וזכתה למסכת של חיבוקים ונשיקות נלהבות בקרב מאמציה.  "היא היתה היתה ספוגה ממים וייבשנו אותה עם מגבת, אבל למרבה המזל היא לא סבלה מבעיות נוספות. היא הצליחה לשרוד בלי מזון ומים במשך יממה וכנראה שבחושך היא פשוט הקפידה לא לזוז ולחסוך באנרגיה", מעריך קוזי.

 

אבי קוזי והחתולה ג'אן ג'אן לאחר החילוץ מהים (צילום: אריק דהן) (צילום: אריק דהן)
אבי קוזי והחתולה ג'אן ג'אן לאחר החילוץ מהים(צילום: אריק דהן)
  

דהן סיפר כי כשראה את קוזי יוצא עם החתולה על הרפסודה, השמחה ברציף היתה גדולה. "הכל נראה אבוד לפני שקוזי הגיע וכבר חשבנו שהיא תטבע למוות", מספר דהן. "ג'אן ג'אן היא חתולה ותיקה בנמל והעובדים בספינת הדיג מגדלים אותה באהבה רבה. היא קיבלה את החיים שלה מחדש".

 

ג'אן ג'אן החתולה התאוששה לאחר זמן קצר. "היא פשוט הלכה לכיוון ספינת הדיג שעגנה בסמוך לרציף, כאילו דבר לא קרה, נכנסה לאחד החדרים שם והלכה לישון", מספר קוזי, שסיים את מבצע החילוץ המוצלח עם חתכים ברגליים, שהחלימו לאחר מספר ימי מנוחה. "הכאבים היו שווים את המאמץ להציל אותה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
צילום: אריק דהן
מומלצים