שתף קטע נבחר

צפו: כיפת ברזל הוצבה בגוש דן

תושבי הדרום כבר התרגלו למראה הזה, עכשיו גם באזור תל-אביב וחולון יכולים לראות את המערכת להגנה מפני רקטות. הפעם היא הוצבה לתרגול בלבד, אבל בסבב הגדול הבא אמורה כבר להגן על יותר ממיליון איש נוספים מפני הירי מעזה

חיל האוויר החל הערב (יום ב') לפרוס לצורכי תרגול את סוללת כיפת ברזל בגוש דן, במספר נקודות שנבחרו הרחק ממקומות מיושבים. הסוללה נפרסה בגוש דן ובאזור חולון. עיקר התרגול נועד לכייל את מערכת המכ"ם על אזור שאינו מוכר לכיפת ברזל, מטרופולין תל-אביב.

 

סוללת כיפת ברזל בגוש דן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
סוללת כיפת ברזל בגוש דן(צילום: מוטי קמחי)

 

חיילי הסוללה צפויים לבצע תרגולות של הפעלת המערכת ופריסתה, ולסיים את התרגולות בתוך כמה ימים. פריסת האימון הייתה אמורה לקרות כבר לפני שבועיים, אך נדחתה בשל הערכת מצב וסבב ההסלמה בדרום. כמו בדרום, גם בגוש דן נבחרו אזורים מבודדים יחסית למיקום המיירטים והמכ"ם, הרחק מעיני הציבור. בעוד הסוללה הרביעית שצפויה להפוך למבצעית בשבוע הבא אמורה להגן בסבב ההסלמה הבא על גוש דן, שלוש הסוללות "הוותיקות" יתרכזו בשמירה על תושבי הדרום.

 

כיפת ברזל כבר הוצבה בכמה מקרים השנה לצורך אותה מטרה באזורים אחרים ברחבי הארץ, בהם אזור ירושלים וחיפה. מדובר צה"ל נמסר היום כי מערכת כיפת ברזל

נמצאת בתהליך קליטה מבצעית, שבמסגרתו מוצבת הסוללה מעת לעת באתרים שונים ברחבי הארץ.

 

עלות סוללת כיפת ברזל היא 50 מיליון דולר, מבלי לכלול בחישוב את עלות הטילים והתשתיות. נראה כי המימון להפעלתה יגיע מארה"ב, לאחר שבסוף השבוע פרסם שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, טור על הצורך של ישראל בעוד עשר סוללות כיפת ברזל לפחות כדי להגן על שמי המדינה. הוא זכה לתגובה מיידית של הקונגרס האמריקני: הווארד ברמן, הבכיר הדמוקרטי בוועדת החוץ של בית הנבחרים, גייס את הרפובליקנית הבכירה אליאנה רוס-ליטנאן, ובבית הנבחרים הוצגה יוזמה ל"חוק תמיכה בכיפת ברזל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוללת כיפת ברזל בגוש דן
צילום: מוטי קמחי
מומלצים