שתף קטע נבחר

איור: אמיר בגון

קדימה בוחרת: "לקחתי חופש כדי להסיע מצביעים"

בצפון התווכחו נציגי שני המחנות מחוץ ל"בית הקשיש", בחיפה דחפו פתקי הצבעה למשכימי הקום ובירושלים התעורר ויכוח פוליטי מחוץ לאיצטדיון טדי. "יש לנו אמא ואבא ואנו אוהבים את שניהם". כך מתנהל יום הבחירות של המפלגה הגדולה בישראל

הפריימריז בקדימה בעיצומם, וההצבעה מתנהלת כסדרה ברחבי הארץ: 197 קלפיות נפתחו הבוקר (יום ג') ב-104 אזורי הצבעה, ו-95 אלף מתפקדים יוכלו לבחור את יו"ר המפלגה עד השעה 22:00. על פי דובר קדימה, עד לשעה 14:00 הצביעו 9.58% מבעלי זכות ההצבעה. ynet מעביר שידורים חיים מאירועי יום הבחירות של המפלגה הגדולה בישראל.

 

בחירות מקדימות בקדימה - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

פעילים ושלטים קיבלו את פני חברי המפלגה שהגיעו להצביע בקלפי באיצטדיון "טדי" בירושלים. יהודה (35), תושב העיר וחבר קדימה בשנתיים האחרונות, מתכוון להצביע ללבני. "לקחתי היום יום חופש מהעבודה ואפילו נידבתי את הרכב שלי כדי להסיע מצביעים פוטנציאליים", אמר ל-ynet. "אני עושה את זה כי אני חושב שלדור הצעיר שלנו אין ברירה אחרת".

 

 

לעומתו, הודיע מוטי בן ה-29, חבר קדימה מיום היווסדה, על תמיכתו במופז. "אני מאמין בדרך שלו, לבני לא לקחה בשתי ידיים את ההזדמנות שניתנה לה להוביל את המפלגה. צריך לתת הזדמנות למישהו אחר", הדגיש.

 

קלפי בחצור הגלילית (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
קלפי בחצור הגלילית(צילום: אביהו שפירא)
 

אפרים ולולה בנטל, בשנות ה-80 לחייהם, התפקדו למפלגה עוד בימי אריאל שרון והיו המצביעים הראשונים הבוקר בחיפה - שניהם עבור לבני. "הגענו כדי לוודא שמופז לא יהיה בראשות קדימה, הוא בן אדם מסוכן", אמרו, תוך שהם מביעים אמונה בשובה של המפלגה למלא תפקיד מרכזי בפוליטיקה הישראלית.

 

פתקי הצבעה בכפר עזה (צילום: אליעד לוי) (צילום: אליעד לוי)
פתקי הצבעה בכפר עזה(צילום: אליעד לוי)
 

מחוץ למרכז הקונגרסים בעיר המתינו עם פתיחת הקלפי כמה עשרות אנשים ובשעה שלאחר מכן "טפטפו" מצביעים נוספים. בחיפה רשומים כאלפיים מתפקדים, אולם פעילי המטות העריכו כי אחוז ההצבעה יגיע רק ל-40-50 אחוז. ההערכות לא הפריעו לנוכחים להתווכח בקולניות על מיקום הדוכנים ולנסות לדחוף פתקי הצבעה לכל מתפקד שהגיע להצביע.

 

עם מופז. ח"כ רוחמה אברהם מצביעה (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
עם מופז. ח"כ רוחמה אברהם מצביעה(צילום: אבי מועלם)

 

רמי דותן, ממלא מקום ראש עיריית חיפה ומי שעומד בראש מטה לבני בעיר, אמר כי להערכתו היא תנצח בחיפה. "למרות הסקרים הלא מחמיאים אני מאמין שככל שיתקרבו הבחירות המצב של המפלגה יילך וישתפר. היא עוד תהיה המפלגה הראשונה או השנייה בגודלה בישראל", חזה.

 

לבני ומופז מצביעים, הבוקר (צילום: עידו ארז,מוטי קמחי ) (צילום: עידו ארז,מוטי קמחי )
לבני ומופז מצביעים, הבוקר(צילום: עידו ארז,מוטי קמחי )
 

עו"ד שי פניני, מאנשיו של מופז, טוען כי הצעירים בעיר כמהים לשינוי שאמור להביא מופז למפלגה. "לבני אמנם הגיעה להישג בבחירות אבל מאז לא עשתה שום דבר", הדגיש.

 

צפונה משם, בקריית שמונה, עבר "בית הקשיש" הסבה וחלקו הפך למתחם בחירות שבו הוצבה הקלפי היחידה באזור. חלק מהקשישים בחרו ליהנות מהשמש על הספסלים בחוץ ובפתח המבנה התאספו גם נציגי שני המחנות. שעה לאחר פתיחת הקלפיות, נספרו 19 מצביעים.

 

מחוץ לקלפי בצפת (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
מחוץ לקלפי בצפת(צילום: אביהו שפירא)
 

חן כהן מכפר גלעדי נכנס להצביע בדרכו לעבודה, כשסטיקר אדום של לבני מעטר את חזהו. "חשוב להעצים את המפלגות הגדולות", אמר.

 

שמעון ביטון, תושב העיר ופעיל במטה המקומי של מופז, אמר כי "אם יהיו פה אחוזי הצבעה שיגיעו ל-40%, זה יהיה הישג". לעומתו, אמר בני יעקב בן ציון, יו"ר סניף קדימה בעיר, כי "60% הצבעה יהיה טוב, 40% זה אומר שרק בעלי אינטרסים באים להצביע".

 

מטה מופז בפעילות בקריית שמונה (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
מטה מופז בפעילות בקריית שמונה(צילום: אביהו שפירא)
 

בתל אביב ניתן היה לזהות בשטח את משקעי המאבק הצמוד בין המתמודדים. אשר הרפז, אחד המצביעים, סיפר כי היה בעבר מדריך של לבני, "והיא זו שהכניסה אותי לכל הפעילות המפלגתית. עכשיו הגיע הזמן שאני אבוא לתמוך בה. גם מופז יכול לנצח היום, אבל אני אתמוך בכל מועמד שיוביל את קדימה".

 

רבקה, בוחרת נוספת, סיכמה את המתרחש בקדימה בדימוי משפחתי. "אני מרגישה קצת כמו ילדה שנמצאת בבית שבו ההורים מתגרשים ואנחנו הבוחרים כמו הילדים, קצת סובלים אבל עדיין אוהבים את ההורים. יש לנו אמא ואבא ואנו אוהבים את שניהם".

 

לבני יוצאת מביתה, הבוקר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
לבני יוצאת מביתה, הבוקר(צילום: מוטי קמחי)

 

בעוספיה רשומים 862 חברי מפלגה. "באתי להצביע למופז בגלל שחסר לנו הרבה דברים כאן, בהם 800 בתים ללא חשמל", אמר זאהי פהמי, תושב הכפר. "אני חושב שלבני לא עשתה לנו כלום".

 

דביאן, מצביע אחר עבור מופז, הוסיף כי "אנו חייבים להחליף את המנהיגות במדינה. מה שקורה היום לא עונה על הדרישות של האזרח הישראלי. אני מאוד מעריך את לבני, אבל בשלוש השנים האחרונות היא לא הוכיחה את עצמה".

 

מופז ורעייתו, הבוקר בכפר סבא (צילום: עידו ארז ) (צילום: עידו ארז )
מופז ורעייתו, הבוקר בכפר סבא(צילום: עידו ארז )

 

ראמי, לעומתו, הבהיר כי הוא מאמין "שלבני תזכה בבחירות, כי לפי דעתי רוב החברים במפלגה אצלנו תומכים בה. עלינו להאמין גם ביכולות של האשה, שהיא גם חזקה ויכולה להוביל הרבה פרויקטים לטובת האזרחים".

 

מצביעה בצפת, הבוקר (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
מצביעה בצפת, הבוקר(צילום: אביהו שפירא)
 

הרחק בדרום, הציגה אילת חזית מנומנמת באופן יחסי. יהודה מורדי, סגן ראש עיריית אילת ומנהל סניף קדימה בעיר,

אמר כי לתחושתו, "הנטייה באילת היא לתמוך בלבני, למרות שמופז למד באילת והיה תושב העיר, ועדיין יש לו כאן חברים רבים". מורדי סיפר כי מופז ביקר בביתו ושאל אותו מדוע הוא תומך במתחרה, "שהרי ידוע שאני יוצא יהדות איראן. אני מאמין באשה הזו, ביושר שלה. נשים בפוליטיקה לא ניתנות לכיפוף, לא נסחטות".

 

מנגד, הצהיר מיקי ירקוני, מנהל בית יד לבנים באילת, על תמיכתו במופז. "אני מכיר אותו מהילדות, למדנו ביחד בבית הספר. לדעתי, ציפי מיצתה, היה לה מספיק זמן להוכיח את עצמה. את שאול עוד לא ראינו אבל ניתן לו צ'אנס".

 

בהכנת הידיעה השתתפו מורן אזולאי, עומרי אפרים, אחיה ראב"ד, מאור בוכניק, נרי ברנר, אילנה קוריאל, בועז פיילר, חסן שעלאן ואהובה מאמוס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דן חלוץ
צילום: מוטי קמחי
מצביעה בכפר עזה
צילום: אליעד לוי
יואל חסון
צילום: מוטי קמחי
פריימריז בעוספיה
צילום: אבישג שאר-ישוב
רוחמה אברהם
צילום: אבי מועלם
מומלצים