שתף קטע נבחר

"המחבל הנורבגי תכנן לפוצץ את אובמה בנובּל"

העיתון הנורבגי "דגבלאדט": ברייויק תכנן ב-2009 להסיע מכונית עמוסה בחומרי נפץ ליד בניין עיריית אוסלו ולפוצץ אותה בעת שנשיא ארה"ב יעבור במקום בדרכו לקבל את פרס נובל לשלום. "רצה להעביר את מסריו האנטי-איסלאמיים בפני מיליוני צופים"

המטרה - מנהיג המעצמה הגדולה בעולם: הרוצח הנורבגי אנדרס ברינג ברייויק תכנן לפוצץ את נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשעה שהאחרון עשה את דרכו לקבל את פרס נובל לשלום ב-2009. כך דיווח היום (יום א') העיתון הנורבגי "דגבלאדט".

 

חדשות נוספות מהעולם הגדול :

 

התביעה בנורבגיה הגישה בחודש שעבר כתב אישום נגד המחבל הלאומני בגין רצח 77 בני אדם בשתי מתקפות טרור ביולי. לאחר שבעבר נמצא לא שפוי, יעמוד ברייויק בן ה-33 לדין בגין מעשי טרור.  

 

"מאמצים מיוחדים לחיזוק הדיפלומטיה". אובמה בטקס באוסלו ב-2009 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"מאמצים מיוחדים לחיזוק הדיפלומטיה". אובמה בטקס באוסלו ב-2009(צילום: רויטרס)

 

על פי העיתון הנורבגי, ברייויק תכנן להסיע מכונית עמוסה בחומרי נפץ לכיכר הסמוכה לבניין עיריית אוסלו, שם נערך טקס קבלת פרס נובל לשלום, ולפוצץ אותה בעת ששיירתו של אובמה תעבור במקום.

בחקירתו במשטרה סיפר הרוצח שפגיעה באובמה תהיה סמלית בעיקרה ותהווה דרך מושלמת כדי להעביר את מסריו האנטי-איסלאמיים למאות מיליוני צופים בטלוויזיה.

 

אובמה זכה בפרס נובל לשלום בשל מה שהוגדר כ"מאמציו המיוחדים לחיזוק הדיפלומטיה בעולם ולשיתוף פעולה בין העמים". "לעתים נדירות בלבד הצליח אדם, באותה מידה שאובמה הצליח, ללכוד את תשומת לבו של העולם ולהציג לתושביו תקווה לעתיד טוב יותר", נימקה ועדת הפרס את הבחירה בנשיא האמריקני. "הדיפלומטיה שלו מבוססת על ההבנה שהאנשים המנהיגים את העולם צריכים לעשות זאת על בסיס ערכים וגישות המשותפים לרוב אוכלוסייתו".

 

רבים ברחבי העולם מתחו ביקורת על ועדת נובל בשל ההחלטה להעניק את הפרס לאובמה, שטרם הגיע להישגים ממשיים בתחום השלום. במהלך טקס הענקת הפרס לנשיא ארה"ב התאספו מפגינים רבים מחוץ לבניין העירייה באוסלו כדי למחות על החלטת אובמה שדאג להרחיב את המלחמה באפגניסטן באמצעות שליחת תגבורת של 30 אלף חיילים אמריקנים.

 

תוכניתו של ברייויק לפגוע הנשיא האמריקני, על פי הדיווח בעיתון "דגבלאדט", מזכירה מאוד את האופן שבו ביצע את הפיגוע הראשון באוסלו ב-22 ביולי, אז הפעיל מטען נפץ ליד מטה הממשלה באוסלו וגרם למותם של שמונה בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצה להתנקש באובמה? ברייויק
צילום: רויטרס
77 הרוגים במתקפות הטרור. האי אוטויה
מומלצים