שתף קטע נבחר

ירושלים, חוזר אלייך: 1,300 דירות יוקמו בעיר

עבודות החידוש והתשתית במרכז העיר הסתיימו, הרכבת הקלה כבר מסתובבת וחברות הנדל"ן פועלות במרץ להקמת פרויקטים חדשים למגורים. רוצים תחליף לת"א? קחו בחשבון את ירושלים

ירושלים נחשבה תמיד למובילה במחירי הדיור בארץ, אך בשנים האחרונות בועת הנדל"ן התנפחה בעיקר בתל-אביב. כעת משמצטננת לה הבועה, וכבר מורגשות ירידות מחירים, הערכות הן כי כשם שהעליות בבירה היו מתונות יותר, כך יהיו גם הירידות.

 

עוד על ירושלים בערוץ הנדל"ן :

 

"בעוד שוק הנדל"ן בתל-אביב נכנס בשנה האחרונה לקיפאון עמוק, והמחירים בו נמצאים במגמת ירידה בשיעור ממוצע של 5% ויותר, בירושלים לא רק שרמות המחירים לא ירדו - הן אף איזנו עצמן כלפי מעלה בשיעור ממוצע של 4%-8%", אומר אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, המסתמך על נתונים עדכניים של לשכת שמאי המקרקעין.

 

לדבריו, "היו לכך שתי סיבות עיקריות. האחת, רמות המחירים בתל-אביב עלו בשלוש השנים האחרונות בכ-20% יותר לעומת ירושלים, וכעת המחירים מיישרים קווים. השנייה היא שבירושלים לא היו במהלך העשור האחרון מספיק התחלות בנייה, מה שגרם לביקושים כבושים, שכעת יוצאים מן הכוח אל הפועל".

 

כמו באירופה?

איציק לוי, מנכ"ל חברת אמבסדור לשיווק נדל"ן בעיר, טוען כי כעת מדובר בהזדמנות של ממש לעומת יתר הערים בגוש דן. "בשנה האחרונה נמצאת ירושלים בסיומו של תהליך ארוך וכואב בן 10 שנים של פיתוח מרכז העיר", הוא אומר. "היום היא פורחת לאחר שנים של עבודות, שכללו בין היתר את הרכבת הקלה - ותקעו את מרכזה. אנשים שבאים לבקר אותי מתל-אביב חושבים שהם נמצאים בעיר באירופה. התחושה היא שמדובר במקום אחר".

 

לדברי לוי, "מחירי הדירות בירושלים נמוכים בכ-15% מאשר בתל-אביב. אם בשכונת בית הכרם, שהיא המקבילה לשכונת רמת אביב, דירת ארבעה חדרים תעלה 2.4 מיליון שקל - אז בתל-אביב דירה כזו תעלה שלושה מיליון שקל. אחת הסיבות לכך היא שהמשבר העולמי הקטין את כמות תושבי החוץ שרכשו דירות יוקרה בעיר מאז 2008".

 

עוד מוסיף לוי כי בשנים הקרובות צפויים ביקושים רבים לנדל"ן בעיר, שכן אין עתודות בנייה. "כמות הדירות שיוצאות לשיווק לא מדגדגת את הביקוש", הוא מסביר. "בשנים האחרונות לא היו כמעט התחלות בנייה בעיר. השכונות ארנונה, פסגת זאב, קריית יובל, משואה, מרכז העיר ואזור הכניסה לעיר ייהנו מביקושים עולים".

 

עו"ד אלון דיסקין, מומחה בעסקאות נדל"ן ממשרד גדעון קורן הירושלמי, מסביר כי בירושלים רמת המחירים תמיד נמצאת למעלה, והיציבות, ככל הנראה, תימשך. "אני רואה שוק יותר איטי, אך אני לא רואה שהמחירים ירדו. בסך הכל שוק הנדל"ן בירושלים יציב יחסית משתי סיבות: האחת, יש הרבה מאד מקרקעין שהוא בבעלות תושבי חוץ. השנייה היא השוק החרדי שהוא די יציב".

 

1.6 מיליון שקל לדירת 3 חדרים

בין הפרויקטים שנמצאים בימים אלה בשיווק ניתן למצוא 300 יחידות בשכונת קריית יובל, בצמוד לשכונת משואה, שם דירת ארבעה חדרים תעלה לכם החל מ-1.8 מיליון שקל.

 

בשכונת ארנונה הוותיקה, שעוברת תהליך של התחדשות, ייבנו כ-800 יחידות דיור בסך הכל. חברת ב. יאיר, למשל, מתעתדת לבנות 120 יחידות בשכונה בשני בניינים יוקרתיים בני 10 קומות. מחיר דירת שלושה חדרים בפרויקט מתחיל ב-1.6 מיליון שקל ומחיר דירת ארבעה חדרים מתחיל בשני מיליון שקל.

 

חברת בוני התיכון, הבונה את פרויקט "טופ ארנונה", תבנה בשכונה 340 יחידות דיור. דירת ארבעה חדרים בגודל 111 מ"ר עם מרפסת בגודל 12-21 מ"ר תעלה החל מ-1.85 מיליון שקל. מחיר דירת חמישה חדרים בגודל 131 מ"ר עם מרפסת בגודל 15-31 מ"ר תעלה לכם החל מ-2.05 מיליון שקל.

 

בשכונת רוממה במרכז העיר ייבנה פרויקט "שרי ישראל" ובו 124 דירות מגורים, מגדל משרדים ומרכז קניות. במתחם חצר נביאים מתכננת חברת אפריקה ישראל לבנות 140 יחידות יחידות דיור חדשות ובמתחם רמת רחל 300 יחידות דיור בשני מגדלים בני 12-25 קומות. באזור מלחה ייבנו שני מגדלי מגורים בני 25 קומות, שיכללו 80 דירות חדשות.

 

חברת ב. יאיר, הבונה את פרויקט "משכנות האומה" במתחם משרד החוץ הישן בשכונה, תקים 700 דירות, שדרת קניות ובתי קפה. דירת שני חדרים בפרויקט תעלה לכם החל מ-1.750 מיליון שקל. חברת מ.אביב בונה בימים אלה את פרויקט "לב העיר" הממוקם בין רמת בית הכרם לגבעת מרדכי. דירת ארבעה חדרים בפרויקט תעלה החל מ-2.1 מיליון שקל ומחיר דירת חמישה חדרים תעלה החל מ-2.450 מיליון שקל.

 

בשכונת פסגת זאב, הנחשבת לשכונת לוויין לעיר, רמות המחירים סבירות יותר, והופכות אותה לאטרקטיבית בזכות הקניון הגדול (קניון הפסגה) שבה והרכבת הקלה. בשכונה צפויות להיבנות כ-350 יחידות דיור חדשות. חברת משכן אליהו מקימה בימים אלה את "פרויקט וילג'" ומציעה קוטג' בן שישה חדרים עם גינה תמורת שני מיליון שקל.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
שכונה בירושלים. מובילה במחירי הדיור
צילום: גיל יוחנן
מומלצים