שתף קטע נבחר

יונדאי תנתק את קשריה העסקיים עם איראן

ארגון "מאוחדים נגד איראן גרעינית", שכבר גרם ל-24 חברות לנתק קשרים עם הרפובליקה האיסלאמית, עשה זאת שוב. הפעם, זו ענקית הרכב הדרום-קוריאנית שהשתכנעה לבטל יוזמה משותפת לפיתוח רכב. לפני שבוע הייתה זו ג'נרל מוטורס

ארגון "מאוחדים נגד איראן גרעינית" (UANI) שבסיסו בניו יורק, הצליח לגרום לחברת המכוניות הדרום קוריאנית "יונדאי" להפסיק בחשאי את כל עסקיה באיראן. מדובר במערכת יחסים כלכלית עניפה שכללה גם יוזמה משותפת לייצור מכוניות.

 

UANI נוסד בשנת 2008 על ידי דיפלומטים אמריקנים ובראשם השגריר מרק וולאס, השגריר המנוח ריצ'רד הולברוק, דניס רוס וראש ה-CIA לשעבר ג'ים וולסי. הארגון "מתלבש" על תאגידים גדולים ומאיים בחשיפת עסקיהם עם איראן, כדי לגרום להם לנתק מגע עם טהרן.

 

"יונדאי" היא האחרונה ברשימה של חברות שהוצבו ברשימה השחורה של חברות שיש להם עסקים עם איראן. זוהי חברת המכוניות השניה בתוך שבוע שמפסיקה את עסקיה עם איראן. בשבוע שעבר הודיעה חברת ג'נרל מוטורוס שהשותף הצרפתי שלה, יצרנית פג'ו וסיטרואן, ביטלה משלוח של חלקי חילוף ליצרנית מכוניות האיראנית "חודרו" בגלל הסנקציות האמריקניות.

 

החוק האמריקני מפעיל לחץ על חברות זרות להפחית ולבטל את עסקיהם באיראן או להסתכן בסנקציות ובהכנסתן לרשימה השחורה של ארה"ב של חברות שאסור לחברות אמריקניות לסחור עימן.

 

ארגון "מאוחדים נגד איראן גרעינית", שהפעיל בעבר לחצים על בתי מלון שארחו את אחמדינג'אד בהגיעו לכינוס הכללי של עצרת האו"ם, מנהלים קמפיין מיוחד נגד יצרניות רכב גדולות שעושות עסקים עם משמרות המהפכה שבבעלותם הרישיון לבנות מכוניות זרות באיראן.

 

מגזר המכוניות תומך במשטר האיראני כמקור רווחים רציני וכאמצעי לקידום טכנולוגיות זרות ומוצרים לצבא האיראני ולכוחות הביטחון. מאז שנת 2000 הגבירו האיראנים את תעשית הרכב באמצעות שיתופי פעולה עם חברות מכוניות גדולות אירופיות ויפניות דוגמת רנו, ניסן, וולבו, פיאט, מזדה ואיזוזו, הממשיכות לעשות עסקים עם משמרות המהפכה החולשות על שלוש חברות מכוניות איראניות.

 

"מאוחדים נגד איראן גרעינית", ניהלו קמפיין מוצלח שהביא להפסקת פעילותן באיראן של 24 חברות ענק ובהן יצרניות נפט כמו של וטוטאל וחברות טכנולוגיות דוגמאת היטאטצ'י וסימנס.

פורסם לראשונה 04/04/2012 18:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראש ממשלת דרום קוריאה נוהג ביונדאי
צילום: AP
מומלצים