שתף קטע נבחר

אחרי 6 שנים: "חג חירות אמיתי למשפחת שליט"

לראשונה מאז החטיפה תחגוג המשפחה סדר כהלכתו, עם הגדה מיוחדת שקיבל הסבא מהמשטרה. נועם שליט: "בשבי גלעד שמע על פסח ברדיו, אבל לא קיבל את המצות והיין ששלחנו לו"

לראשונה אחרי שש השנים יחגגו בני משפחת שליט את ליל הסדר בביתם במצפה הילה, כאשר גלעד מסב עמם לשולחן הסדר. במהלך שנות השבי של גלעד שליט בידי חמאס הקפידה המשפחה לא לחגוג את ליל הסדר, ומדי שנה באותו יום קיימו ההורים, אחיו, אחותו והפעילים לשחרורו אירועים שונים להעלאת המודעות לחסרונו. "השנה אנחנו מרגישים חירות אמיתית", אמר היום (ה') ל-ynet אביו של גלעד, נועם.

 

במהלך השנים בהן היה שליט בשבי, ניהלו אנשי מטה המאבק לילות סדר מול בית ראש הממשלה בירושלים. בשנה שעברה, כאשר בני המשפחה שהו באוהל המחאה, הם העבירו את ליל החג קשורים בשלשלאות לשער הכניסה לביתו של ראש הממשלה. במקביל, רבים מאזרחי ישראל השאירו ליד השולחן כסא ריק לאות הזדהות.

 

 

שליט וההגדה המשטרתית. חג ראשון בשש שנים (צילום: באדיבות משטרת ישראל) (צילום: באדיבות משטרת ישראל)
שליט וההגדה המשטרתית. חג ראשון בשש שנים(צילום: באדיבות משטרת ישראל)

 

לדברי נועם שליט, ליל הסדר המשפחתי השנה יהיה מורחב וישתתפו בו סבו וסבתו של גלעד, דודיו ובני דודיו. "אנחנו נערכים כמו בכל בית בישראל", הוסיף. "התחושות הן ממש טובות. זאת הפעם הראשונה מאז שגלעד נחטף שממש נוכל לחגוג את החג. הפעם יש תחושה אמיתית של חג חירות".

 

חרף ניסיונות שונים, בהם של רבנים וארגונים שונים, חבילות הפסח שביקשה המשפחה להעביר לגלעד במהלך שנות השבי לא הגיעו אליו. "הוא ידע על החג רק ממה ששמע ברדיו, אבל הוא לא קיבל מצות או יין כדי לערוך את ליל הסדר", סיפר נועם.

 

בני המשפחה קיבלו אתמול הגדה מיוחדת לפסח: סבו של גלעד, צבי שליט, לשעבר נצ"מ במשטרה, השתתף בכנס בחיפה של יחידות השיטור הימי שהוא היה אחד ממקימיה. במהלך הטקס העניק לו ראש אג"מ במשטרה, ניצב נסים מור, הגדה מהודרת בה שובצו תמונותיו של גלעד מימי שירותו הצבאי ומהיום בו שוחרר מהשבי, כמו גם תמונות מהמאבקים שנערכו לשחרורו במהלך תקופת שביו.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלעד שליט. חג חירות כאדם חופשי
צילום: EPA
מומלצים