שתף קטע נבחר

פסיקה תקדימית: אשה תשלם מזונות לבנה

בית המשפט קבע שהאשה תשלם 1,200 שקל בחודש לבנה, שחי עם בן זוגה לשעבר, מאחר שמצבה הכלכלי יציב יותר. השופטת: "צריך לקרוא את הדין העברי בראייה התואמת את התמורות החברתיות שחלו בתא המשפחתי המסורתי"

פסיקה תקדימית בתחום תשלומי המזונות בישראל: בית המשפט לענייני משפחה בחיפה התיר היום (ה') לפרסם כי פסק בחודש שעבר שאשה תשלם מזונות לבנה החי עם אביו - מאחר שמצבה הכלכלי איתן יותר. השופטת אספרנזה אלון קבעה כי אף שהדין העברי מחייב שהאב יפרנס את בנו, "ניתן וצריך לקרוא את הדין העברי בראייה התואמת את התמורות הכלכליות והחברתיות שחלו בתא המשפחתי המסורתי".

 

הדיון בבית המשפט התנהל בין גבר ואישה שהביאו לעולם ילד, כיום כבן 13, מבלי שנישאו. כשנה לאחר מכן הם נפרדו ומעל לעשור הם מנהלים תביעות משפטיות זה כנגד זו. בעבר היה הילד במשמורת האם והאב שילם לה מזונות בסך 2,300 שקל בחודש. מאוחר יותר עבר הילד לחזקת האב.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

השופטת קבעה כי אין ספק שהרכוש שצברה האם, עורכת דין במקצועה, עולה משמעותית על הרכוש בידי האב, אם כי שכרם נאמד בשיעור דומה. השופטת קבעה כי יש לחייב את האם בסכום הנמוך בכמחצית מזה שנקבע בזמנו לאב, ולפיכך היא תשלם מדי חודש מזונות בסך כ-1,200 שקל.

 

השופטת אלון קבעה עוד כי ערך השוויון מוכר כעיקרון על במערכת המשפט הישראלית, ובית המשפט העליון פועל "ליתר שוויון יחסים הוגנים וצדק", כאשר עקרונות דיני המשפחה המסורתיים מובילים לתוצאה שאינה צודקת.

 

"כשם שהורים נשואים חולקים ביניהם בהוצאות המשפחה במשותף ובהתאם להכנסותיהם... כך יש לשמור כל הרצף שעה שמתפרק התא המשפחתי", פסקה השופטת אלון. "ניתן וצריך לקרוא את הדין העברי בראייה התואמת את התמורות הכלכליות והחברתיות שחלו בתא המשפחתי המסורתי. ניתן לפרש את הדין הדתי מבלי לפגוע בשלמותו".

 

עו"ד טל איתקין, שייצגה את האב בתיק, אמרה כי השופטת קבעה כלל חדש תוך שהיא מיישמת את הדין העברי "תוך בחינת יכולת כל אחד מההורים לצאת ולהשתכר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: ויז'ואל/פוטוס, אורן אגמון
אילוסטרציה. האם צברה יותר רכוש מהאב
צילומים: ויז'ואל/פוטוס, אורן אגמון
מומלצים