שתף קטע נבחר

המסחר בת"א ננעל בעליות; בזק זינקה ב-7.5%

ת"א 25 עלה ב-1.3% ות"א 100 טיפס ב-1.2%. מניית בזק ריכזה מחזור מסחר של כ-350 מיליון שקל - שליש ממחזור המסחר בבורסה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ג') בעליות על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל. 

 

מדד תל-אביב 25 עלה ב-1.27% ל-1,145.86 נקודות, מדד תל-אביב 100 עלה ב-1.15% ל-1,052.41 נקודות, מדד בלוטק 50 עלה ב-0.71% ל-317.11 נקודות ומדד נדל"ן עלה ב-0.61% ל-317.11 נקודות.

 

אנחנו רואים היום הרבה חברות ישראליות שמושפעות מאירועי מיקרו כמו בזק וחברות הביו-טכנולוגיה אשר דחפו מעלה את המדדים, אמר ל"כלכליסט" מצביא רענן, מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון.

 

לדבריו, "ההודעה של בריינסווי הראתה תוצאות של ניסוי שעל פניו הן פנומנאליות ואפשר להעריך שמעכשיו דברים יתחילו להתגלגל. אנחנו נכנסים לעידן חדש של חברות שהנפיקו החל מ-2007 ומתחילים לראות מימוש של הבטחות. ענף הביומד הוא ענף עם המון הבטחה ואנחנו מקווים שהבטחות אלו ימשיכו להתממש. אני מקווה שנראה עוד חברות שממשיכות בניסויים ומתחילות לתת רוח גבית לענף הזה שמדשדש כבר תקופה ארוכה".

 

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים עלה במרץ ב-1.8% ל-46.3. רמת המדד עדיין מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית, אם כי בעוצמה פחותה מאשר בארבעת החודשים הקודמים. מרבית רכיבי המדד רשמו החודש עלייה, אך הם עדיין מתחת ל-50 נקודות, הרמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות. עלייה בולטת נרשמה החודש ברכיב התעסוקה שעלה ב-6.5 נקודות והגיע לרמה של 48.2 נקודות.

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז אתמול בפגישה עם ראשי נובל אנרג'י כי הוא רואה "צורך חיוני בתכנון וביצוע מהירים של נקודת כניסה נוספת של גז טבעי לישראל, דבר שהוא חיוני לביטחון האנרגיה במדינת ישראל וליציבות חברות גדולות הפועלות באזור".

 

נתניהו נפגש במשרדו עם נשיא החברה, צ'אק דוידסון, ומנכ"לה במזרח התיכון, לאוסן פרימן. בפגישה הם אמרו, לדברי משרד רה"מ, כי "החברה תעשה כל מאמץ לעמוד בתאריך היעד לתחילת אספקת הגז מתמר, אפריל 2013, ואולי אף להקדים אותו". נובל גם דיווחה כי "במהלך הקיץ הקרוב נוכל לספק כמות נוספת של גז טבעי לשוק הישראלי במסגרת פיתוח שדה הגז 'נעה' ושדות קטנים נוספים סביב 'ים תטיס'".

 

בנק ישראל פירסם אתמול דו"ח על מבחני קיצון שבוצעו למערכת הבנקאית במסגרת הבדיקות של קרן המטבע שפורסמו לפני מספר ימים. מהתוצאות עולה כי המערכת הבנקאית השיגה תוצאות טובות, כאשר כל אחת מחמש הקבוצות הבנקאיות סיימה את מבחני הקיצון עם רמת הון ליבה גבוהה מהמינימום הנדרש בכל תרחיש. עם זאת, חלק מהבנקים עברו להפסדים כתוצאה ממבחני הקיצון ובבנק אחד יחס הון הליבה ירד ל-6.9%.

 

המשבר באירופה ממשיך לרכז את עניין המשקיעים לאחר שאתמול התשואה על אג"ח ספרדיות לעשר שנים טיפסה מעל 6%, לראשונה מאז תחילת השנה, על רקע החששות סביב יכולתה של המדינה להשתלט על מצבה הפיננסי, שדחפו את שוקי האג"ח בחזרה "לאווירת משבר".

 

מניות במרכז

חברת בריינסוויי (זינקה בכ-18%)פרסמה תוצאות חיוביות של הניסוי הרב מרכזי (כפול סמיות) להערכת הבטיחות היעילות והסבילות של טיפול בגרייה אלקטרומגנטית מוחית עמוקה (deep TMS) על ידי מכשיר החברה (H-Coil) בחולים הסובלים מדיכאון עמוק (מז'ורי).

 

אתמול אחר הצהריים הודיע משרד התקשורת כי הוא מתכוון לאשר את המלצות ועדת חייק. היום מגיבים המשקיעים בבורסה לראשונה לעלייה ברמת הוודאות בשוק התקשורת ושולחים את מניות בזק (זינקה בכ-7.5%) ו-HOT (זינקה בכ-3.8%) לעליות.

 

נמשך המאבק בין בעל השליטה בדלק נדל"ן (עלתה בכ-1.95%), יצחק תשובה, לבין מחזיקי איגרות החוב של החברה. נציגות סדרה כ"ה הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לפעול לממש את בקשת הפירוק, ובמסגרת זו "לדרוש כי בעל תפקיד, יחקור, יבחן וימליץ לבית המשפט לנקוט בכל הפעולות הדרושות לשם הרמת מסך ובירור אחריות נושאי המשרה והדירקטורים של החברה ושל חברת האם לשעבר".

 

רדהיל ביופארמה (זינקה בכ-30%), המפתחת תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים (III/Phase II), דיווחה על קבלת תוצאות מוצלחות בניסוי פיבוטאלי, המקביל ל- Phase III, עם תרופת RHB-102 המיועדת למניעת בחילות והקאות כתוצאה מטיפולים בחולי סרטן.

 

מג'יק ישראל דיווחה אתמול כי שנת 2011 הינה השנה המוצלחת ביותר של פעילות מג'יק תעשיות תוכנה בארץ עם שיפור בכל הפרמטרים הכוללים: צמיחה של 50% ברווחים, מכירת רישיונות לאלפי לקוחות, צירוף של כ-100 לקוחות חדשים, אימוץ טכנולוגיית RIA uniPaaS2 במיליוני שקלים, כניסה לתחומים חדשים כגון: תחום המובייל והענן, הגדלת מספר השותפים העסקיים ועוד. 

 

חברת הביטוח הפניקס (עלתה בכ-1.7%) שבשליטתו של יצחק תשובה חדלה מלהיות בעלת עניין בריטליקס (יורדת ב-1.88%), יצרנית תוכנות ניהול המלאי למרכולים ולמחסנים. הפניקס דיווחה לרשות ניירות ערך האמריקאית כי ירדה מאחזקה של 5.3% ממניות ריטליקס ל-2.7% בלבד. 

 

הבירור המינהלי, שנערך ברשות ניירות ערך בדבר הנפקת כתבי ההתחייבות הנדחים שביצע בנק לאומי (עולה ב-0.17%) ארבעה ימים לפני שפרסם אזהרת רווח, נמשך והגיע גם לדרגים הגבוהים ביותר בבנק. "כלכליסט" חשף כי בערב החג הראשון של פסח תושאלה מנכ"לית הבנק גליה מאור במשך כמה שעות על ידי חוקרי הרשות במשרדים ברחוב מונטיפיורי בתל אביב.


פורסם לראשונה 17/04/2012 10:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים