שתף קטע נבחר

שוטר שיקר למח"ש - ונשלח ל-6 חודשי מאסר על תנאי

הבלש סאמר אבו-גנב היה עד לתקיפה אלימה של עצור, אך טען כי המקרה כלל לא אירע. אתמול הוא הורשע בשיבוש הליכי משפט. פרקליטו: "אחוות לוחמים מאפילה על המעשה הנכון"

כך ייעשה לשוטר שהיה מוכן לשקר עבור חברו שסרח: שופט בית משפט השלום בירושלים, אלכסנדר רון, הרשיע את הבלש סאמר אבו-גנב מתחנת מוריה בעבירה של שיבוש הליכי משפט - וגזר עליו חצי שנת מאסר על תנאי ו-180 שעות לתועלת הציבור.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

מסתמן: אירוע הדלקת המשואות לא יבוטל

חשד לפיגוע בי-ם: חרדי נדקר בקבר שמעון הצדיק

המורה הובאה למנוחות: "לא נשכח אותה בחיים"

 

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אמיל לוינסקי מהמחלקה לחקירות שוטרים, עולה כי בנובמבר 2008 שמרו אבו-גנב ושוטר נוסף על אזרח עצור בחדר הבילוש בתחנה. בשלב מסוים ביקש העצור מאותו השוטר להתיר את האזיקים שבהם היה כבול וזה בתגובה סטר לו, ירק בפניו ולאחר מכן היכה אותו באמצעות מקל בגבו ובעט ברגלו.

 

עוד צוין בכתב האישום כי במהלך תקיפת העצור שהו הנאשם ושוטר נוסף בחדר ואף הפרידו בין העצור לבין השוטר שהיכה אותו. בעקבות אירוע התקיפה פתחה מח"ש בחקירה ובמסגרתה נחקר אבו-גנב בגין אותו האירוע. אבו-גנב נחקר פעמיים ומסר גרסה שקרית לפיה לא היה כל שימוש בכוח כלפי העצור על ידי חברו השוטר. רק לאחר שעומת עם שוטר נוסף שהיה בחדר שחתם בעניין על הסכם עד מדינה, חסר בו אבו-גנב מגרסתו והודה כי מסר גרסה שקרית ושהעצור אכן הוכה על ידי אותו השוטר.

 

אבו-גנב הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום אך סוגיית ההרשעה נותרה פתוחה להחלטת בית המשפט. במהלך הטיעונים לעונש טען עו"ד לוינסקי כי מדובר בהתנהלות חמורה שמטרתה המובהקת הייתה להכשיל את חקירת מח"ש ואת הערכאות השיפוטיות. פרקליטו של אבו-גנב טען כי מדובר בשוטר מצטיין אשר הודה בכתב האישום וחסך זמן שיפוטי יקר. עוד טען העו"ד כי לפעמים אחוות לוחמים מאפילה על המעשים הנכונים שיש לעשות.

 

בניגוד לעמדת תסקיר שירות המבחן, החליט השופט אלכסנדר רון להרשיע את אבו-גנב וכתב בהחלטתו כי "הגם שמדובר במעידה חד-פעמית אין הדעת נותנת שיקל ראש במתן גרסה שקרית על ידי שוטר". עם זאת החליט השופט רון להקל בענישתו של השוטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחוות לוחמים (אילוסטרציה)
צילום: הרצל יוסף
מומלצים