שתף קטע נבחר

פורמולה 1: וטל מנצח בבחריין

על רקע הפגנות אלימות ועימותים קשים בין מתנגדי המשטר והמשטרה, יצא היום לדרך מירוץ הפורמולה 1 של בחריין. אלוף העולם, סבסטיאן וטל, זינק ראשון ושמר על ההובלה עד הסוף. קימי רייקונן זינק מהמקום ה-11, והדהים כשסיים שני

חוזר לנצח. אחרי פתיחת עונת מאכזבת, ניצח היום (א') אלוף העולם, סבסטיאן וטל, במירוץ הפורמולה 1 בבחריין. וטל, שזינק ראשון, נהג היטב והוביל לכל אורך המירוץ, אך לא הצליח לפתוח פער משמעותי מצמד מכוניות הלוטוס המצוינות. אמנם קבוצת לוטוס מפגינה יכולת טובה כבר מהמירוץ הראשון באוסטרליה, אך ההצגה שסיפקה היום ראויה ללא ספק לתשואות. ובמרבית התשואות זוכה, ובצדק רב, נהגה הפיני של לוטוס - קימי רייקונן.

 

סבסטיאן ווטל: האלוף חזר לנצח (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סבסטיאן ווטל: האלוף חזר לנצח(צילום: AFP)

 

אלוף העולם לשעבר, שחזר העונה לאחר "חופשה" כפויה בסבב אליפות העולם בראלי, זינק מהמקום ה-11. אך בהפגנת נהיגה מרהיבה, הצליח לקבוע זמנים מצוינים, ולעלות עד למקום השני. למעשה, לפני החלפת הצמיגים האחרונה, אף איים רייקונן על ההובלה של וטל, תוך שהוא סוגר את הפער מהמוביל לפחות משנייה. גם בן-קבוצתו, רומיין גרוסיאן, נהנה ממירוץ מצוין, וסיים במקום השלישי.

 

במקום רביעי ובודד למדי, סיים בן-קבוצתו של וטל, מארק וובר האוסטרלי. במקום חמישי סיים המנצח של המירוץ בסין בשבוע שעבר, ניקו רוזברג, שהפגין - שוב - עליונות מוחלטת על בן-קבוצתו, מיכאל שומאכר. לזכותו של זה האחרון, יש לציין כי הוא זינק מהמקום ה-22, והצליח לטפס עד המקום ה-10. פול די-רסטה מקבוצת פורס-אינדיה נהג היטב וסיים במקום השישי, לא מעט בזכות אסטרטגיית החלפת צמיגים.

 

קבוצת פרארי המשיכה לאכזב: פרננדו אלונסו, שהעריך לפני המירוץ כי מקום שישי הוא הטוב ביותר שיוכל להשיג, סיים שביעי. בן קבוצתו, פליפה מאסה, סיים במקום התשיעי - אך יכול להפגין מעט שביעות רצון, שכן אלו הנקודות הראשונות שהוא צובר בעונת 2012. את השניים הפריד לואיס המילטון מקבוצת מקלארן, שזינק מהמקום השני אך סיים שמיני. את הנקודה האחרונה קטף כאמור שומאכר, שסיים עשירי.

 

ההפגנות בבחריין: הנהגים לא התרגשו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ההפגנות בבחריין: הנהגים לא התרגשו(צילום: רויטרס)

 

על המירוץ העיבו אירועים קשים בבחריין, שהחלו כבר בשבוע שעבר. אלפי מפגינים התעמתו עם כוחות משטרה לכל אורך השבוע, תוך שהם מבעירים צמיגים, זורקים בקבוקי תבערה ונושאים שלטים המגנים את הממשלה המקומית. חלק מהכרזות אף נשאו איורים המציגים את נהגי הפורמולה 1 כשוטרים מקומיים. אחרי מהומות קשות ביום שישי בלילה, נמצא אתמול (שבת) אחד המפגינים ללא רוח חיים, כנראה לאחר שהוכה על-ידי שוטרי היחידה לפיזור הפגנות.

 

אלא שנראה שאת מרבית הנהגים והעסקנים, המהומות לא ממש ריגשו. סבסטיאן ווטל אמר ביום חמישי, מעט לאחר שהגיע לבחריין, כי הוא מצפה להיכנס למכונית המירוץ שלו ולהתעסק עם "הדברים שחשובים באמת - טמפרטורת צמיגים ומכוניות". ז'אן טודט, נשיא ה-FIA - הגוף המפקח על המירוצים - התייחס בחשדנות לדיווחים אודות המהומות. "אני לא בטוח שכל מה שדווח, תואם את המציאות של מה שקורה במדינה הזו". עם זאת, הוא הביע צער על התקריות האלימות.

 

מירוץ סין - תוצאות

1. סבסטיאן וטל, רד-בול

2. קימי רייקונן, לוטוס

3. רומיין גרוסיאן, לוטוס

4. מארק וובר, רד-בול

5. ניקו רוזברג, מרצדס

6. פול די-רסטה, פורס-אינדיה

7. פרננדו אלונסו, פרארי

8. לואיס המילטון, מקלארן

9. פליפה מאסה, פרארי

10. מיכאל שומאכר, מרצדס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קימי רייקונן: נהיגה מבריקה
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים