שתף קטע נבחר

JVC מציגה: HD הכל כלול

החברה הציגה מצלמת וידאו וסטילס עם הרבה הבטחות לאיכות גבוהה במיוחד. בדקנו אותה ונאמר זאת כך, לצילום סרטים עדיין דרוש ציוד יקר יותר. סקירה

כמעט בכל מכשיר פשוט שתחזיקו תמצאו יכולת לצלם וידאו ב-HD, כך שהציפיות ממצלמה ביתית שעולה 5,000 שקל הן גבוהות מאוד. במחיר הזה תצפו למצוא תכונות כמו איכות תמונה קרובה לרמת שידור, סאונד חד וברור, ושליטה מלאה ונוחה בכל פונקציות המצלמה. ה-PX10 עושה לפחות משהו אחד מהרשימה.

 

ה-JVC GC-PX10 היא מצלמת וידאו עם עדשת זום x10 המצלמת תמונות ב-12 מגה פיקסל ווידאו ב-Full HD בקצב 36 מגה ביט לשניה. מדובר בקצב מידע גבוה במיוחד שכמעט ולא מופיע במצלמות ביתיות. מה שמבטיח תמונה חדה וחלקה במיוחד.

 

עוד סקירות ב-ynet מחשבים:

תחנת עגינה: גם לאנדרואיד מגיע

15 אלף שקל לטלוויזית תלת מימד? בדקנו בשבילכם

החדשות של סמסונג: הטלוויזיה שרוצה להיות מחשב

 

שימוש

כשאתה מחזיק בידך מצלמה עם חדות מדהימה, המחשבה הראשונה היא "בוא נצלם סרט קצר". בין הדברים שנותנים לסרט את "המראה הקולנועי" (בין השאר) זה טשטוש התנועה של המצלמה בגלל מהירות ה"פילם" - 24 פריים בשניה. ב-PX10 אפשר לצלם ב50P או 60P בלבד. התמונה יוצאת חלקה מאוד וכמעט נטולת טשטוש. מצוין לשימוש תיעודי, לצלם את המשפחה וכדומה, אבל למראה הקולנועי העניין בעייתי.

 

המצלמה מגיעה עם 32gb זיכרון מובנה וחריץ הרחבה לכרטיסי SD עד 32gb.על הפאנל הצידי יש חיבורי USB, מיני HDMI, כניסת מיני PL ויציאת אוזניות מיני PL / וידאו דרך מתאם RCA כלול.

 


 

איכות

איכות הווידאו מעולה. התמונה חדה, ברורה והצבעים נאמנים למקור וזאת בזכות קצב המידע הגבוה במיוחד (36MBps). בהילוך איטי איכות הווידאו צונחת לרמה בלתי שמישה. חבל שתכונה כל כך מצוינת וחזקה הופכת למקור לאכזבה. התמונות יוצאות לא רע בכלל, אבל לא יותר טובות מכל מצלמת פוקט זולה.

 

 

עדשה וזום

מצלמות וידאו ביתיות, גם אם מכוונות לשוק חובבי הצילום המקצועיים, משמשות לצילום משפחה ואירועים ביתיים. ל-PX10 עדשה עם שדה ראייה צר מאוד. בנקודה הרחבה ביותר שלה היא מציגה שדה ראייה צר המקביל ל-46 מילימטר. לשם השוואה מצלמות פוקט חדשות מגיעות עם עדשה המקבילה ל-28 מילימטר. כך שתשכחו מלתפוס את כולם בתמונה אחת. למצלמה מייצב תמונה אופטי שעושה עבודה מצוינת ומשכך רעידות בהצלחה רבה. זום אופטי X10 שזה דיי והותר, למרות שעם מייצב תמונה המוצלח גם זום כפול מכך היה סביר.

 


 

Slow Motion

למצלמה שני מצבים: רגיל ו-High Shutter Speed ובמקרה הזה הילוך איטי.ה-PX-10 מצלמת ב-260 פריים לשנייה ואוטומטית מגדירה את הקובץ להציג ב-50 פריים לשניה. בכך מתקבלת תמונה חלקה ואיטית. ההילוך איטי עובד מצוין אבל האיכות איומה כך שהוידאו הופך חסר טעם - הרזולוציה יורדת ל-640x360 ואיכות הדחיסה ביחד. בגלל מהירות הצמצם הגבוהה, הרגישות לאור יורדת גם כן וניתן לצלם רק תחת אור חזק שפועל בתדיר גבוה או באור יום.

 

 

גם וידאו וגם תמונות

ה-PX10 מנסה להתחרות במצלמות SLR עם כפל פונקציות. היא מצלמת וידאו מצוין ב-Full HD ותמונות בגודל 12 מגה פיקסל. וכאן היומרנות מתגלה כטעות יקרה. התמונות יוצאות כמו ממצלמת פוקט שעלתה 600 שקל ולא ממצלמת על שעולה 5,000 שקל. זאת בעוד שמצלמת SLR במחיר הזה תתן תמונות מדהימות, וידאו מעולה ועוד רשימה של דברים חשובים. מה שה-SLR לא תתן לכם זה פוקוס אוטומטי תוך כדי וידאו ותפעול ביד אחת.

 

הסאונד מוצלח אבל המיקרופון סטריאו ממוקם בחלקה העליון של המצלמה ותופס יותר רעשי רקע מאשר דיאלוג. אך אל חשש, יש חיבור למיקרופון חיצוני (מיני PL).

 


 

שליטה בפונקציות ותצוגה

בחלקה האחורי של המצלמה שוכן מסך מגע רחב בגודל שלושה אינץ' דרכו שולטים בחלק מהפונקציות כששאר הפקודות מחולקות בין שלל הכפתורים על המכשיר. נראה שב-JVC החליטו שהם יודעים הכי טוב לעצב ממשק משתמש והמציאו מחדש את הדרך שבה שולטים במצלמה דיגיטלית. כפתור הצמצמם לא מחזיר לתפריט הראשי, גלגלת הפוקוס מגיבה לאט ובאיחור - זו לא מצלמה לשימוש ידני אמיתי.

 

מצב ידני

במצב ידני ניתן לשלוט בצמצם, חשיפה, תריס ופוקוס, כשהאחרון נשלט דיגיטלית ומגיב בהתאם למהירות סיבוב גלגלת השליטה הקטנה. כפתור בורר המצבים נמצא במיקום נוח ומאפשר החלפה קלה בין מצבי צילום אבל גם במצב ידני יש הרגשה מתסכלת של חוסר שליטה.

 


 

נוחות שימוש

המצלמה נוחה לאחיזה ויחסית קלה לתפעול אבל עקומת הלמידה של כל הכפתורים דיי תלולה. כשמשווים למצלמות SLR שלרובן עיצוב דומה התחושה היא   שיכלו להשקיע יותר בהנדסת אנוש. השליטה נעשית לרוב דרך מסך המגע, התפריט ברור אבל כל פעם שעושים בחירה התפריט נסגר במקום לחזור רמה אחת אחורה. בכל מצלמה באשר היא ברחבי היקום, חצי לחיצה על כפתור הצמצמם סוגר את התפריט שאתה נמצא בו כרגע ומעביר למצב תמונה ומצלם. ב-PX10 הוא לא סוגר.הוא פשוט יושב שם ומתעלם ממך.

 

אז כדאי?

ה-PX10 מציעה איכות וידאו שלא רואים במצלמות ביתיות ואיכות תמונות לא מספקת שנמצאת אפילו בטלפונים סלולרים יקרים. נראה ש-JVC מאוד רצתה לעשות את הכל אבל הצליחה בערך, רק בחלק. אם אתה צלם וידאו חובב שמוכן להוציא 5,000 שקל אז מדובר בשדרוג - יהיו לך סרטוני ווידאו בחדות מדהימה של המסיבת יומולדת של הילד בגן. למקצוענים, המצלמה הזו לא מספיקה, לא לוידאו, ולא לסטילס. עדיף לכם ללכת על מצלמת SLR כמו ה-Canon 600D, לצרף לה עדשה טובה וללמוד לעשות פוקוס ידני.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים